مثبت سوژه |

بانوی کارآفرین سبزواری موفق به دریافت گواهینامه بین المللی در صنعت فرش شد

حمایت سپاه و کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمانی که هیچ نهادی حاضر به حمایت از هنر فرش دستبافت در سبزوار نبود باعث شد بانوی کارآفرین از این شهرستان موفق به دریافت گواهینامه بین المللی در این حوزه شود.
کد خبر: ۹۶۱۶۷۳۵
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از سبزوار، عزت امیدواری کارآفرین موفقی است که توانسته در حوزه فرش دستبافت گواهی نامه بین‌المللی ترکیه را دریافت کند.

امیدواری با اشاره به سابقه کارش در این حوزه گفت: از یازده سالگی قالیبافی را شروع کردم و از سال 91 با دریافت 15میلیون تومان وام از کمیته امداد کارگاه قالی بافی خود را دایر و برای 16نفر اشتغال ایجاد کردم. قالی که در دست بافت داشتیم 40 متر بود یک شیف صبح و یک شیفت عصر کار می‌کردیم.
این کارآفرین توانمند بیان کرد: در نمایشگاه ترکیه به من مدرک بین المللی فرش دستباف اهدا کردند در حالیکه در کشور در حوزه فرش سنتی هیچ گاه از ما حمایت نشد در همین شرایط سپاه و کمیته امداد شهرستان از من حمایت کردند و این حمایت انگیزه ای شد تا حرفه خود را تقویت کنم.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندی که در نمایشگاه شرکت می‌کند می‌تواند به ارزآوری کشور کمک کند من در این نمایشگاه هزار متر فرش سفارش گرفتم که می‌تواند کل استان را پوشش دهد و کلی از افراد را مشغول کار کند، منتظرم تا برای قرارداد به ایران بیایند و در نیمه دوم مرداد در سفری به ایران این قرار به امضا خواهد رسید.

امیدواری اذعان داشت: 23 سال است که فرمانده پایگاه بسیج هستم، مقام معظم رهبری رونق تولید را اعلام کردند و من باتمام سختی‌ها لبیک گفتم  که باعث رشد حقیر شد حتی در استانبول چادر از سر بر نداشتم تا مشت محکمی به دهان یاوه گویان و کسانی  باشد که گفتند چادر محدودیت است و نمی‌شود رشد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار