خبرهای داغ:

برگزاری برنامه بزرگداشت عملیات ظفرمند «مرصاد» در تنگه چهارزبر

ویژه برنامه بزرگداشت عملیات غرورآفرین «مرصاد» امروز در تنگه چهارزبر استان کرمانشاه در حال برگزاری است.
کد خبر: ۹۶۱۶۷۸۴
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، پنجم مردادماه در تقویم رسمی کشورمان به نام روز ملی «کرمانشاه» ثبت شده، اما دلیل این نام‌ گذاری عملیات غروآفرین مرصاد در سال ۱۳۶۷ است؛ عملیات مرصاد یا فروغ جاویدان نام نبردی است که توسط سازمان منافقین برنامه‌ریزی شد و میان نیروهای ایران و این سازمان پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران و پایان جنگ با عراق، در سال ۱۳۶۷ درگرفت.
 
در این عملیات ارتش عراق به‌رغم پذیرش آتش‌بس و قبول قطعنامه ۵۹۸ با منافقین همراه شد و در تاریخ سوم مرداد سال ۱۳۶۷ از مرزهای جنوبی، جنوب غربی و غربی ایران به خاک کشور تجاوز کرد؛ در این نبرد سازمان منافقین با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نیروی خود همراه با نیروهای عراقی به کمک یک هزار و ۳۰۰ دستگاه تانک و ادوات جنگی دیگر تا منطقه «چهارزبر» واقع در شهرستان اسلام آباد غرب استان کرمانشاه پیشروی کردند و شکست مفتضحانه خوردند. امروز ششم مردادماه به یاد آن روز ویژه برنامه بزرگداشت «عملیات مرصاد» در تنگه چهارزبر با حضور اقشار مختلف مردم در یادمان شهدای عملیات مرصاد در حال برگزاری است.
 
سعید بهشتی‌راد معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه در رابطه این مراسم باشکوه گفت: پنجم مردادماه سالروز عملیات ظفرمند مرصاد است؛ عملیاتی که در طی یک هجوم ددمنشانه منافقین که به تعبیر امام (ره) از منافقین بدتر هستند، شکل گرفت.
 
وی ادامه داد: رزمندگان سپاهی، ارتشی و بسیجی در کنار مردم در کمینگاهی به نام چهارزبر که به مرصاد تغییر نام پیدا کرد در مقابل این عمال آمریکایی ایستادند و جانانه دفاع کردند و اجازه پیشروی به آن‌ها ندادند.معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه خاطرنشان کرد: همزمان با این مراسم اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی غرب و شمال غرب کشور نیز افتتاح خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار