پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی «مدظله العالی» در خصوص تعطیلی مرکز اسلامی در آلمان و موسسات وابسته به آن

این ظلم فرهنگی بزرگ؛ هتک مقدسات همه مسلمانان و تعرض به حقوق  همه انسان‌های موحد و طرفدار عدالت و آزادی و معنویت و حقوق بشر است.
کد خبر: ۹۶۱۶۸۳۲
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، متن پیام معظم له به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم  قال الله تعالی فی محکم کتابه : وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَنْ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَسَعَىٰ فِي خَرَابِهَا (آیه ۱۱۴ سوره بقره)  

و کیست ستمکارتر از آن که مردم را از ذکر نام خدا در مساجد منع کند و در خرابی آن اهتمام و کوشش نماید؟ 

 تعطیلی مرکز اسلامی در آلمان و مراکز و موسسات وابسته به آن، توسط دولت آلمان به بهانه‌های واهی؛ آن‌ هم با سابقه هفتاد سال فعالیت در ترویج دین و معنویت و صلح و آزادی و امنیت و نوع دوستی و خدمت به بشریت، موجب نگرانی شدید اینجانب و همه دینمداران و آزادگان و طرفداران حقوق واقعی بشر و آزادی دین و مذهب  شده است.

این مرکز یادگار مرجع بزرگ شیعیان و استاد والا مقام مرحوم آیت الله العظمی بروجردی «رضوان الله تعالی علیه» است.  

این ظلم فرهنگی بزرگ؛ هتک مقدسات همه مسلمانان و تعرض به حقوق  همه انسان‌های موحد و طرفدار عدالت و آزادی و معنویت و حقوق بشر است. 

اینجانب با محکومیت شدید این اقدام ضد دینی و بر علیه حقوق بشر توسط  دولت آلمان، انتظار دارم که دولت آلمان هر چه سریع تر در این تصمیم اشتباه که به سود افراط گرایان و دشمنان دین و آزادی و مخالف رويه های  حقوقی و حتی قوانین آن کشور است؛ تجدید نظر نمایند. 

و از سویی لازم است مراکز دینی و مذهبی و محافل بین المللی و مراکز جهانی حقوق بشر در سرتاسر جهان با اعلام همبستگی با مسلمان مظلوم آلمان و پشتیبانی از آنان، با این رفتار ضد بشری مقابله نمایند. 

  والله المستعان علی مایصفون

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار