فرمانده مرزبانی خراسان رضوی:

حفاظت از ۸۳۵ کیلومتر نوار مرزی با هفت معبر رسمی توسط مرزبانان خراسان رضوی

 فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: حفاظت بیش از ۸۳۵ کیلومتر نوار مرزی با هفت معبر رسمی توسط مرزبانان این فرماندهی در سه هنگ مرزی تایباد، سرخس و درگز انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۶۸۹۷
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهدمقدس سردار مجید شجاع اظهار کرد: مرزبانی انتظامی، مسئولیت اصلی حفاظت و حراست از مرزهای کشور را در حوزه رصد، پایش و مراقبت بر عهده دارد و در زمان صلح همه اقدامات مرزی اعم از مراقبت، حفاظت و صیانت از حقوق مرزنشینان و دولت جمهوری اسلامی ایران بر عهده فرماندهی مرزبانی است.

 وی با اشاره به وضعیت اجرای انسداد در مرزهای استان افزود: انسداد بخشی از مرزهای استان در حوزه هنگ مرزی تایباد با پیگیری‌های فرماندهی مرزبانی انتظامی و تأیید و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح توسط ارتش و قرارگاه خاتم الانبیاء به‌عنوان پیمانکار در حال انجام است که پس از اتمام کار تحویل فرماندهی مرزبانی خواهد شد.

 شجاع عملکرد مرزبانان در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و سوخت را بسیار جدی دانست و بیان کرد: موضوع برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و سوخت همواره در دستور کار مرزبانان قرار دارد به‌طوری که در ۴ ماه اول سال بیش از یک تن و ۳۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و قریب به ۱۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط هم‌رزمانم در مرزهای استان کشف و قاچاقچیان دستگیر شده به مراجع قضایی تحویل گردیدند.

 اهمیت هوشمندسازی مرزها

 فرمانده مرزبانی خراسان رضوی اعلام کرد: یکی از مواردی که فرماندهی کل انتظامی و مجموعه فرماندهی مرزبانی دنبال می‌کند هوشمندسازی مرزها است و اکنون در بخشی از مرزهای استان پایش تصویری انجام می‌شود، ضمن اینکه تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی نیز برای رصد بهتر در اختیار مرزبانان قرار دارد.

 وی اذعان داشت: مرزبانان انتظامی کشور به‌عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران تنها کسی هست که در راستای استیفای حقوق دولت و مرزنشینان با کشور همسایه ارتباط دارد و بنا به نیاز در طول سال ملاقات‌هایی توسط مرزبان درجه یک و دو جمهوری اسلامی ایران در آن منطقه برگزار می‌شود.

 شهدای مرزبانی در راه تأمین امنیت مرزها

 شجاع با تأکید بر احترام و تکریم خانواده شهدای مرزبانی عنوان کرد: خانواده‌های معظم شهدا سرمایه‌های این نظام هستند، لذا در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا با برنامه‌ریزی که انجام داده‌ایم ماهیانه دیدار و سرکشی از خانواده‌های گران‌قدر شهدا در مشهد و شهرستان‌های استان را در دستور کار داریم.

 وی ادامه داد: هدف از این دیدارها این است که در مکتب خانواده شهدا درس صبر و استقامت را فراگیریم، ضمن اینکه حضور در جمع خانواده شهدا برای ما افتخار است.

 فرمانده مرزبانی خراسان رضوی مطرح کرد: امروز فرهنگ ایثار و شهادت در مرزهای استان همچون ۸ سال دفاع مقدس به‌وضوح قابل‌مشاهده است و مجاهدان حریم رضوی در فرماندهی مرزبانی استان همچون رزمندگان آن دوران مقدس برای تداوم راه شهدا در راستای برقراری امنیت پایدار از هیچ تلاشی دریغ ننموده و تا پای جان ایستاده‌اند، فلذا جا دارد از تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی مرزبانان، حمایت‌های ارزشمند خانواده‌های گران‌قدر آنها، مرزنشینان عزیز و یگان ارتش به‌عنوان پشتیبان عملیاتی قدردانی کنم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار