خبرهای داغ:

رئیس سازمان بسیج مستضعفین: جامعه مخاطب بسیج، همه افراد جامعه بوده و هستند

نشست مشترک سازمان بسیج مستضعفین و ستاد ملی جمعیت با موضوع امضای تفاهم نامه همکاری با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس بسیج مستضعفین، خانم محبی‌تبار دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت و سرهنگ رضوان‌پور معاون اجتماعی بسیج برگزار شد. 
کد خبر: ۹۶۱۶۹۲۳
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست مشترک سازمان بسیج مستضعفین و ستاد ملی جمعیت با موضوع امضای تفاهم نامه همکاری با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس بسیج مستضعفین، خانم محبی‌تبار دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت و سرهنگ رضوان‌پور معاون اجتماعی بسیج برگزار شد. 

 

سردار غلامرضا سلیمانی در این نشست، با اشاره به جلسه‌ مربوط به جوانی جمعیت که قبل از شهادت رئیس جمهور برگزار شده بود،گفت: جلسه‌ای که امروز در اینجا با حضور دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت و‌ دیگر شرکت کنندگان برگزار شده را می‌توان در اتصال و امتداد تدابیر شهید رئیسی در حوزه جمعیت در نظر گرفت. 

 

وی با اشاره به برخی آمار و ارقام مطرح‌شده در این جلسه پیرامون مقوله جمعیت و خانواده و با بیان اینکه شهید رئیسی برای حل این مساله بزرگ در کشور قدم‌های بزرگی برداشت، افزود: آمار و ارقام مثبتی که در این نشست مطرح شد، بخاطر ایستادگی‌های شهید رییسی در مقوله پنجره جمعیتی کشور است که بحمدالله شاهد تفضل الهی در این مسیر بوده و هستیم. 

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تجارب پرشمار بسیج از انجام اقدامات گسترده در حوزه‌های مختلف از جمله مقوله جمعیت و خانواده، افزود: بسیج در حوزه انجام فعالیت‌های گوناگون در راستای تسریع در ازدواج به موقع و به‌هنگام جوانان، تجربه‌های خوبی دارد و‌ زیرساخت‌های خوبی را در استان‌ها ایجاد کرده است. 

 

وی با تاکید بر اینکه همیشه هدف و جامعه مخاطب بسیج، همه افراد جامعه بوده و هستند، گفت: در تفاهمنامه‌ای که امروز میان بسیج و ستاد ملی جوانی جمعیت منعقد شد، هدف همه کسانی هستند که در سن ازدواج قرار دارند. 

 

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه روی کارگروه فرزندآوری نیز سرمایه گذاری شده و کارهای زیادی صورت گرفته است، عنوان کرد: طرح بسیج در حوزه جمعیت و خانواده و پیشگیری از سقط جنین و افزایش نرخ باروری، یک طرح جامع است که باید تداوم داشته باشد.

 

وی با اشاره به اجرای طرح نفس از سوی بسیج در کشور که مربوط به نجات فرزندان سقط در سراسر کشور است، گفت: اکنون مراکز نفس بالای ۲۰۰ مورد هستند که تا پایان سال تعداد آن گسترش پیدا خواهد کرد؛ همچنین مراکز مشاوره خانواده نیز برای حمایت و پشتیبانی از زوجین جوان، گسترش پیدا خواهند کرد. 

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به استقبال مردم از طرح رویش امید گفت: این طرح نیز طی پنج سال آینده، یک میلیون و ۵۰۰ زوج نابارور را تحت پوشش قرار می دهد. در اقدامات سلبی هم زیر ساخت‌های مناسب و اقدامات زیادی در کل کشور داشتیم و از دانشگاه‌ها و محاکم و سایر دستگاه‌ها در این زمینه می توانیم کمک بگیریم. این تفاهمنامه فصل جدیدی در گسترش این طرح ها و رویکردها خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه رویکرد ما فرهنگی و گفتمان سازی است و حتما حمایت و پشتیبانی مالی در کنار آن وجود خواهد داشت، گفت: این تفاهمنامه باعث افزایش امید در کشور و ارتقای سرمایه اجتماعی و تحقق ایران قوی می شود‌.

 

سردار سلیمانی بیان‌کرد: همه ما به‌عنوان عضوی از ملت بزرگ و قوی و تمدن ساز ایران وظیفه داریم نقش خود را به موقع ایفا کنیم تا به ایران قوی و تمدنی که در آرمان‌های متعالی آن دیده شده است، برسیم. 

 

*معاون اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین: قرارگاه جوانی جمعیت با ۵ کارگروه راه‌اندازی شده است

 

سرهنگ رضوان پور معاون اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین نیز در این نشست گفت: بسیج، مقوله حوزه جمعیت را با نگاهی تکلیف‌مدارانه و در راستای پیاده‌سازی فرمایشات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب دنبال می‌کند.

 

وی افزود: قرارگاه جوانی جمعیت با ۵ کارگروه راه‌اندازی شده و تا سطح ناحیه مقاومت گسترش دارد و ۳۲ سپاه در استانی و ۵۳۰ ناحیه مقاومت در شهرستانها قرارگاه جوانی جمعیت دارند و به این موضوع می‌پردازند. 

 

سرهنگ رضوان پور تاکید کرد: کارگروه‌ها اقداماتی همچون تبلیغ، ترویج و گفتمان سازی را دنبال می کنند و از تولیدات خرد و کلان تا فیلم سینمایی در این کارگروه انجام شده است. چنانچه بنیاد روایت فتح فیلمی تولید و در جشنواره فجر به نمایش گذاشت. 

 

وی افزود: ۲۴۷ مرکز نفس در کشور افتتاح شده و دانشگاه علوم پزشکی پشتیبان این طرح است و با اجرای این طرح ۴ هزار و ۲۰۰ انصراف از سقط در طول ۲ سال داشتیم و ۱۲۰۰ فرزند متولد شدند.

 

وی گفت: در طرح ازدواج نیز بنا داریم ۱۰۰ هزار ازدواج را با همکاری سازمان ملی جوانان به آمار فعلی ازدواج‌ها اضافه کنیم. ۲۳۰ مراکز مشاوره داریم که ۷۰ مورد دیگر به آن اضافه می کنیم تا ۳۰۰ مرکز داشته باشیم تا پشتیبان این طرح باشند. 

 

*محبی تبار: اقدامات بسیج در حوزه جمعیت در سال‌های اخیر امیدبخش بوده است

 

محبی تبار، دبیر ستاد ملی جمعیت نیز در این نشست گفت: محور تفاهم‌نامه منعقده امروز، تشویق و تسهیل جوانان به ازدواج و کمک به تشکیل خانواده است.

 

وی افزود: بالغ بر ۸۵ درصد جوانانی که از آنها نظرسنجی شده تمایل به ازدواج دارند و این درصد نسبت به دیگر نقاط دنیا متفاوت است؛ بحمدالله در کشور همچنان روحیه خانواده دوستی و فرزندآوری وجود دارد. 

 

 دبیر ستاد ملی جمعیت گفت: سیاست‌های کلی جمعیت که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کردند جزو حیاتی ترین سیاست هایی است که در این بازه زمانی باید به آنها توجه کنیم.

 

وی تاکید کرد: نرخ باروری در ۱۵ استان مثبت شده است و رشد فرزندان سوم و چهارم و پنجم در خانواده ها ایجاد شده است. 

 

محبی تبار با بیان اینکه اقدامات بسیج در حوزه جمعیت در سال‌های اخیر امیدبخش بوده است، گفت: بسیج بنا به تکلیف خود در حوزه جوانی فعالیت‌های خوبی داشته و در ۲ سال و نیم اخیر همیشه جزو بهترین یاوران دولت برای اجرای قانون جوانی جمعیت بوده است. 

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار