خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

آموزش ۸۰۰ نفر توسط کارآفرین میناکار همدانی

همدان-کارآفرین همدانی گفت: طی ۱۰ سالی که کار می‌کنم بیش از۷۰۰  الی ۸۰۰ نفر آموزش دادم در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷، ۳۵۰ نفر برای بنده مستقیم کار انجام می‌دادند.
کد خبر: ۹۶۱۶۹۵۱
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۱

فاطمه کریمی راستی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد:  متولد سال ۱۳۶۴ در همدان هستم و فعالیت هنری خودم را در عرصه میناکاری روی سفال از سال ۱۳۹۲ شروع کردم.

وی با بیان اینکه کم کم به این فکر افتادم که کارآفرینی کنم و برای بانوان خانه‌دار اشتغال ایجاد کنم، افزود: در سال ۱۳۹۴ یک کارگاه تولیدی راه‌اندازی کردم و شروع به کار کردم خانم‌ها را یک هفته الی ۱۰ روز آموزش می‌دادم تا کم کم شروع به کار می‌کردند.

این کارآفرین همدانی گفت: سال ۱۳۹۴ چون کار میناکاری کار جدیدی بود خیلی از افراد با آن آشنا نبودند بنابراین ورودی خیلی زیادی داشتیم، طی این ۱۰ سالی که کار می‌کنم بیش از۷۰۰  الی ۸۰۰ نفر آموزش دادم، بعد در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷، ۳۵۰ نفر برای بنده مستقیم کار انجام می‌دادند.

وی ابراز کرد: کم کم کار گسترده شد و به روستاهای اطراف و همچنین حاشیه‌نشین‌های همدان رفت و دیگر خانم‌ها این هنر را آموزش دیده بودند و استقبال اولیه کمتر شد؛ به دلیل تورم و گرانی نیروها کمتر شدند، اکنون به لطف خدا حدود ۷۰ نفر برای ما کار انجام می‌دهند و مشغول به کار هستند.

کریمی راستی بیان کرد: محصولات تولید شده را برای تهران، اصفهان و شیراز ارسال می‌کنیم، همچنین به کشورهای عراق، کانادا و آلمان صادرات داریم.

 وی گفت: پیشنهاد بنده به خانم‌هایی که خانه‌دار هستند این است که این کار را آموزش ببینند که در کنار کار منزل و تربیت فرزندان به کسب درآمد نیز بپردازند.

خبرنگار: سعیده کیانپور

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار