مثبت سوژه

افتتاح قرارگاه جهادی دوکوهه جهادگران کوهین شهید والی به عنوان اولین قرارگاه منطقه‌ای در سطح ملی 

افتتاح قرارگاه جهادی دوکوهه جهادگران کوهین شهید والی به عنوان اولین قرارگاه منطقه‌ای در سطح ملی 
دکتر محمدبیگی گفت: اردوهای جهادی مأمن تربیتی برای جهادگران است‌ که با هم زیستن، ایثارگری، انجام فعالیت‌های جهادی و از خود گذشتگی را یاد می‌گیرند و مکانی است که جوانان در آنجا برای کنشگری در جامعه در سطح بالاتری قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۹۶۱۷۰۳۸
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴

قزوین_ به گزارش بسیج، قرارگاه‌های جهادی برای فعالیت‌های گروه‌های جهادی در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در خصوص محرومیت زدایی و خدمات رسانی راه‌اندازی شده است.

در قالب این قرارگاه‌ها، گروه‌های جهادی در مناطق محروم فعالیت می‌کنند؛ فعالیت نیروهای جهادی مصداق آشکار جهاد تبیین است و برای جهاد حتماً نیاز به تفنگ در دست داشتن نیست؛ بلکه خدمت جهادی در راستای جهاد تبیین می‌باشد؛ خاصیت و وظیفه گروه‌های جهادی خدمت به مردم است که باید به صورت قرارگاهی عمل کنند.

فلسفه گروه‌های جهادی انسان‌سازی و خودسازی است که نه تنها در آخرت بلکه در زندگی شخصی هم خیلی موثر است و کسانی که در گروه‌های جهادی کار می‌کنند فی سبیل الله از کار و زندگی‌شان می‌زنند تا به خلق خدمت و در ریشه کن کردن فقر نیز تلاش می‌کنند و علاوه بر اینکه آبادانی و سازندگی را در مناطق محروم رقم می‌زنند یک فضای نشاط آور هم در آن مناطق ایجاد می‌کنند.

 فاز اول قرارگاه جهادگران دوکوهه جهادگران در کوهین در راستای مبارزه با محرومیت زدایی و خدمت رسانی در کوهین با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

در این اردوی جهادی، خدمات مختلفی از جمله ویزیت توسط پزشکان، مامایی، مشاوره، استعدادیابی، برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای، اشتغال زایی، خدمات آموزشی و غیره به صورت رایگان به جامعه هدف  این منطقه و  حتی مناطق دیگر استان ارائه خواهد شد.

افتتاح قرارگاه جهادی دوکوهه جهادگران کوهین به عنوان اولین قرارگاه منطقه‌ای در سطح ملی 

فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و الوند در مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه فاز اول قرارگاه جهادگران دوکوهه در کوهین گفت: بعد از دو سال تلاش و زحمتی که کشیده شد قرارگاه جهادی دوکوهه جهادگران به عنوان اولین قرارگاه منطقه‌ای در سطح ملی به عنوان قرارگاه‌های جهادی کمیته امداد به نام قرارگاه ملی شهید والی  افتتاح شد.

راه اندازی مرکز جهادی قرارگاه شهید والی در استان قزوین به عنوان پایلوت کشوری

 وی ادامه داد: بختیاری رئیس کل کمیته امداد کشور بیان کرد که؛ آرزویمان این است که قرارگاهی در سطح استان‌ها برقرار شود و ما به عنوان جهادگر به وی قول دادیم که اولین مرکز جهادی قرارگاه شهید والی را در استان قزوین به عنوان پایلوت و نمونه اول در کشور راه‌اندازی می‌کنیم که انشاالله الگویی برای کل استان‌ها در کشور باشد و به شکل قرارگاه‌های پهنه‌ای و منطقه‌ای از ظرفیت‌های مردمی، ارگانی، شرکت‌ها و گروه‌های مختلف به شکل شبکه‌ای و قرارگاهی استفاده کنند.

 افتتاح فاز اول  قرارگاه جهادگران دوکوهه جهادگران کوهین برای ارائه خدمت به گروه‌های هدف 

نماینده مردم قزوین، آبیک و الوند در مجلس شورای اسلامی افزود: این مراکز برای ارائه خدمت به گروه‌های هدف از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، روستاییان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است که امیدواریم به فضل الهی در ادامه پوشش شهرهای بزرگ و گروه‌های مستعد دریافت خدمت را نیز داشته باشیم و مطمئن هستیم که بهترین روزها برای خدمت به عزیزان در این منطقه به برکت وجود شهدا و جانبازان فراهم خواهد شد.

 افتتاح کل مجموعه قرارگاه جهادی دوکوهه جهادگران کوهین در آینده‌ای نزدیک 

 وی بیان کرد: ما دو سال پیش با زیر ساختی که زاهدی در کمیته امداد به عنوان یک مدیر کل جهادی ارائه کردند با مبلغ اعتبارات و مبالغی که خیرین اعطا نمودند و با مدیریت خود کمیته امداد این بنا بعد از ۴۰ سال بازسازی شد؛ هرچند که این بنا هنوز به طور کامل تکمیل نشده؛ اما تصمیم گرفتیم که کار جهادی را آغاز و به برکت وجود جهادگران دو ساختمان به نام شهید حجت اسدی و شهید رضا حسن‌پور را با حضور عزیزان افتتاح کردیم که منشائی شود که با قدوم مبارک جهادگران کل مجموعه افتتاح شود.

 امکان استقرار جهادگران استان های ديگر در قرارگاه دوکوهه جهادگران کوهین 

فاطمه محمد بیگی تصریح کرد: مرکز استان قزوین محل عبور ۱۴ استان است و چندین استان شمال غرب کشور از اینجا عبور می‌کنند ما در اینجا استقرار جهادگران را حتی از استان‌های دیگر نیز داریم؛ امکان گرفتن خدمت برای تحت پوشش‌های این منطقه از استان‌های دیگر و گروه‌های جهادی را داریم و امکان توزیع و نشر جهادی‌ها را در منطقه توسط این قرارگاه فراهم می‌کنیم.

 ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی برای جامعه هدف

وی بیان کرد: در اینجا زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات آماده می‌باشد؛ اتاق اشتغال زایی، ویزیت مامایی، مشاوره دانش آموزی، آموزش، استعدادیابی و اتاق کارآفرینی را در این قرارگاه داریم و با فنی حرفه‌ای هم صحبت‌هایی شده که دوره‌های فنی و حرفه‌ای با ارائه گواهینامه برای گروه‌های خدمت فراهم شده به طوری که کسی نباشد که بیکار یا حرفه یا مهارتی را بلد نباشد.

 تکمیل ۴۰۰ واحد مسکونی نیمه کاره با کمک جهادگران 

نماینده مردم قزوین، آبیک و الوند در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم در حوزه عمرانی بتوانیم با  همراهی خیرین عمرانی دغدغه ۴۰۰ واحد مسکونی نیمه کاره مانده را با کمک نیروهای عمرانی و جهادگرانی که اینجا مستقر شده‌اند با متدهای پیشرفته، خانه‌های افراد مورد خدمت ساخته شود؛ همچنین با هلال احمر هم هماهنگ کرده‌ایم که مانورهای مشترک امداد و نجات و سایر فعالیت‌های حوزه جوانان هلال احمر را به طور مشترک اینجا برگزار نموده و همچنین با آموزش و پرورش هم رایزنی شده که خدمات متقابلی به دانش آموز ارائه بدهیم.

اردوهای جهادی مأمن تربیتی برای جهادگران است 

وی ابراز کرد: تعامل چیزی نیست جز روح بلند شهدایی که به اسمشان اینجا این اردوها را به شکل هفتگی برگزار می‌کنیم و اینجا یک مأمن تربیتی برای خود جهادگران است که با هم زیستن، ایثارگری، انجام فعالیت‌های جهادی و از خود گذشتگی را یاد می‌گیرند و اردوهای جهادی مکانی است که جوانان در آنجا برای زندگی بهتر تربیت می‌شوند زیرا کسی که جهاد می‌کند با همسر، فرزند، کارفرما و کارگر خود ارتباط بهتری دارد و برای کنشگری در جامعه در سطح بالاتری قرار می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید بنا بر توصیه مقام معظم رهبری جد و جهد را تابلوی کاری خود قرار داده و از ظرفیت مجلس، دولت سایر قوا و نهادهای انقلابی برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار