خبرهای داغ:
در نشست خبری مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان مطرح شد؛

توسعه شبکه خیرین برای آزادسازی زندانیان/ تربیت حقوق‌دانان و حقوق‌یاران تراز انقلاب اسلامی

بهرامی پور از رونمایی از طرح ملی حقوق یاران خبر داد و گفت: بسیج حقوق دانان این طرح را با رویکرد خدمت رسانی و نقش آفرینی تخصصی حقوق دانان و فعالیت حقوق یاران در استان‌ها و شهرستانها آغاز کرده است.
کد خبر: ۹۶۱۷۲۶۰
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، «رسول بهرامی‌پور» مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان امروز (دوشنبه ۸ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: با توجه به رویکرد تخصصی بسیج، سازمان بسیج حقوق دانان در سطح کشور متشکل از حقوق یاران معتقد بر ارزش‌های اسلامی با تکیه بر اندیشه امامین انقلاب در راستای احیای حقوق عامه و ترویج حقوق بشر اسلامی انجام وظیفه می کند و دارای ۳۲ دفتر استانی و ۲۰۰ کانون بسیج حقوق دانان در سراسر کشور است.

وی با اشاره به جامعه هدف گسترده بسیج حقوق‌دانان افزود: ۲۱ گروه این  جامعه هدف را تشکیل می دهند که عبارتند از نمایندگان مجلس، وکلا، مشاوران، سردفترداران اسناد رسمی، مدیران خدمات قضایی،  نمایندگان حقوقی ادارات، و …‌ جامعه مخاطب سازمان بسیج حقوق دانان هستند که در سراسر کشور را شامل می شود.

وی با بیان اینکه از طرح ملی حقوق‌یاران رونمایی شد،اظهار کرد: بسیج حقوق دانان این طرح را با رویکرد خدمت رسانی و نقش آفرینی تخصصی حقوق دانان و فعالیت حقوق یاران در استان‌ها و شهرستان ها آغاز کرده است همچنین توسعه گروه‌های اندیشه ورز با توجه به منویات رهبری، و توسعه انجمن های مسئله محور از دیگر رویکردهای بسیج حقوق دانان است که ۹ انجمن تخصصی در این امر فعال می شوند.

بهرامی پور افزود: گسترش کمّی و کیفی گروه‌های جهادی تخصصی حقوقی از دیگر رویکردهای ما است و به دنبال توسعه شبکه خیرین برای آزادسازی زندانیان هستیم همچنین تربیت حقوق دانان انقلابی را نیز در دستور کار داریم.

وی تأکید کرد: در معاضدت عمومی کمک و سرکشی به خانواده های نیازمند، کمک به ایجاد اشتغال و ارائه خدمات عمومی و در معاضدت تخصصی نیز برپایی میزهای خدمت حقوق یاران جهادگر در بستر مساجد برای خدمت رسانی به مردم از اولویت های اصلی ما است.

وی ادامه داد: در این میزها حقوق دانان جهادگر، تنظیم صحیح قرارداد، لایحه نویسی، ثبت اسناد، میانجی گری، رفع موانع حقوقی، صلح و سازش، معاضدت قضایی و آموزش همگانی حقوق و حقوق آموزی و… پیش بینی شده است که طرح ملی آموزش حقوقی هم در دل این طرح نهفته است و با فقر حقوقی مبارزه می کند.

وی تصریح کرد: هر جایی که قانونی بر زمین مانده مطالبه گر خواهیم بود تا قوانین به خوبی اجرا شود، پیگیری سمن‌ های حقوقی برای بعد مردمی نیز  از دیگر رویکردهای بسیج حقوق دانان است که دنبال می شود. در راستای گرامیداشت یاد شهدای حقوقدان دبیرخانه کنگره ملی شهدای حقوقدان را راه اندازی کردیم و امیدواریم با تلاش های صورت گرفته سال آینده کنگره ملی شهدای حقوقدان را برگزار کنیم.

بهرامی پور درباره حضور وکلای بسیج حقوقدانان در پرونده شهید سردار قاسم سلیمانی گفت: از همه مراکز استان های ما وکلای بسیجی در محاکم و جلسات رسیدگی پرونده  از بعد حقوقی حضور داشتند. البته پرونده از بعد کیفری در دست بررسی است  وکلای بسیجی ما  خودجوش و انقلابی به پرونده  ورود پیدا کردند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی عزیز در راستای صیانت واقعی از حقوق بشر جان خود را از دست داد، گفت: اگر در پرونده کیفری هم نیاز باشد وکلای ما  ورود می کنند.

بهرامی پور گفت: تربیت حقوقدانان و حقوق یاران تراز انقلاب اسلامی و شبکه سازی حقوقدانان و حقوق یاران و احیای حقوق عامه و تحقق عدالت اجتماعی و ...  از دیگر اهداف بسیج حقوق دانان است. همچنین خدمت رسانی در قالب میزهای خدمت حقوق یاران جهادگر به طرقی از جمله معاضدت و خدمات تخصصی حقوق یاران جهادگر از طریق مشاوره حقوقی و لایجه نویسی و وکالت و ثبت ازدواج و سرکشی از خانواده زندانیان و ... است از جمله فعالیت های حقوق دانان جهادی است.

وی با اشاره به ضرورت نامگذاری روز ۱۴ مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی به عنوان روز بسیج حقوق دانان، در تقویم رسمی کشور و پیشنهاد این موضوع به شورای فرهنگی گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی احیای حقوق بشر اسلامی و حفظ کرامت انسان‌ها بوده است که منشا توجه به حفظ حقوق مسلمانان و مستضعفان عالم شده است. بی شک وضع بسیاری از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هم تضمین کننده حفظ حقوق بشر واقعی و دفاع از کرامت انسان‌ها و حتی اقلیتهای مذهبی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در روز ۱۴ مراد همایش سراسری مدافعان حقوق بشر انقلاب اسلامی برگزار می شود ، با توجه به رویکرد خدمت رسانی در بسیج این آمادگی در بسیج وجود دارد که هر جا دستگاه های مختلف نیاز به ورود ما داشته باشند کمک کار آنها باشیم و امیدواریم مسئولان از این ظرفیت غافل نشوند و از از آن استفاده کنند و حاصل آن گره گشایی از مسائل حقوقی کشور باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار