خبرهای داغ:
در دیدار نماینده پارلمان ایسلند با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید شد:

غزه، امروز نماد برجسته ای از تناقض برای کشور‌های مدعی حقوق بشر است

نماینده پارلمان ایسلند و رئیس کمیته سیاسی سازمان امنیت و همکاری اروپا که برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور به تهران سفر کرده است، با ابراهیم عزیزی؛ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۶۱۷۲۷۹
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، بیرگیر ثورارینسون؛ نماینده پارلمان ایسلند و رئیس کمیته سیاسی سازمان امنیت و همکاری اروپا که برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور به تهران سفر کرده است، با ابراهیم عزیزی؛ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد.

ابراهیم عزیزی؛ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ابتدای این دیدار با تأکید بر اینکه حقوق بشر نباید ابزاری برای کشور‌های سلطه‌گر باشد، گفت: غزه، امروز نماد برجسته ای از تناقض برای کشور‌های مدعی حقوق بشر است، زیرا کشور‌های اروپایی در زمینه حقوق‌بشر برخورد‌های دوگانه دارند. جمهوری اسلامی ایران خود قربانی نقض حقوق بشر است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه ریشه‌های جنگ اوکراین و روسیه را باید در برخی تمایلات آمریکایی‌ها و حمایت کشور‌های اروپایی دنبال کرد، افزود: شهید امیرعبداللهیان وزیرخارجه فقید جمهوری اسلامی ایران از افرادی بود که برای میانجی‌گری پیشنهاد داد، اما مورد پذیرش اوکراین قرار نگرفت؛ اعتقاد و باور ما این است که تمامیت ارضی تمام کشور‌ها باید مورد احترام قرار گیرد.

عزیزی تحریم‌ها علیه کشورمان را اقدامی ظالمانه خواند و گفت: سیاست خنثی‌سازی تحریم‌ها سال‌هاست که جزو وظایف مهم مسئولان جمهوری اسلامی ایران است. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: اگر کشور‌های اروپایی و آمریکا با رژیم‌صهیونیستی همراهی نکنند و رژیم‌صهیونیستی حق مردم فلسطین را به رسمیت بشناسد و دست از محاصره مردم غزه بردارد، مسئله فلسطین حل می‌شود.

بیرگیر ثورارینسون؛ نماینده پارلمان ایسلند نیز با تشکر از دعوت جمهوری اسلامی ایران از وی برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری، گفت: ماه گذشته به عنوان رئیس بخش سیاسی کمیته همکاری سیاسی امنیتی اروپا انتخاب شده است.

نماینده پارلمان ایسلند ضمن تشریح شرایط بغرنج درگیری در غزه، به تصویب قطعنامه‌ای در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و کشته شدن زنان و کودکان اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نقش حیاتی در کنترل شرایط بحرانی در غزه ایفا گند.

به گزارش بسیج در این دیدار طرفین بر افزایش همکاری‌های پارلمانی و تقویت تعاملات در حوزه‌های کشتی‌سازی، شیلات، گردشگری و... تاکید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار