خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی:

هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل خراسان جنوبی اختصاص یافت 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت های ناشی از سیل به استان اختصاص یافته و طی در روزهای آینده توسط هیئت دولت ابلاغ می شود. 
کد خبر: ۹۶۱۷۳۲۱
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در ستاد مدیریت بحران استان با تشکر از همه کسانی که در مدیریت بحران دو سیل اردیبهشت همکاری داشته اند، خاطرنشان کرد: با وحود خسارت های قابل توجه، هم افزایی دستگاه ها در مدیریت شرایط، مانور بزرگی بود که مانع از به وجود آمدن مشکلاتی خاص در استان شد.

وی بیان کرد: با پیگیری استاندار حضور داوطلبان در کنکور هم در این حادثه به خوبی مدیریت شد.

معاون استاندار تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده، ۸۸ میلیارد تومان هزینه اضطراری مدیریت سیل ابلاغ شده و هزار و چهارصد میلیارد تومان هم برای جبران خسارت های ناشی از وقوع سیل منتطر ابلاغ هیئت دولت است.

عباس زاده با اشاره به حضور پررنگ مدیران کشور در حادثه سیل اردیبهشت در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: با توجه به اینکه خسارت سیل خراسان جنوبی کمتر از سیستان نبود، استاندار از این نگاه دوگانه مدیران، در هیئت دولت گلایه کرد.

وی از همکاری های دادستان مرکز استان در حل مشکلات خراسان جنوبی تشکر کرد و گفت: ایشان با کارهای فوق العاده ای که برای حل مشکلات خراسان جنوبی انجام داده اند در شمار دادستان های نمونه کشور معرفی شده اند.

معاون استاندار با تأکید بر اینکه مواکب خراسان جنوبی دارای ظرفیت های بسیار خوبی هستند، متذکر شد: باید از حدود ۵۶ موکب استان برای مدیریت مردمی در بحران ها استفاده شود.

عباس زاده با اشاره به شدت دمای هوا و اوج مصرف برق در استان، خاطر نشان کرد: هفته گذشته با تعطیلی و کاهش ساعت کار ادارات، میزان مصرف برق در استان به خوبی مدیریت شد.

وی تصریح کرد: هرچند در روزهای آینده بطور موقت از میزان دمای هوا کاسته خواهد شد اما بر اساس گزارش هواشناسی حداقل تا ۲۰ مرداد شاهد افزایش دمای هوا در خراسان جنوبی خواهیم بود.

وی عنوان کرد: برای تعطیلی یا کاهش ساعت اداری از این به بعد در تهران تصمیم گیری خواهد شد لذا از اداره کل هواشناسی و شرکت توزیع نیروی برق استان خواسته ایم تا گزارش های خو در این زمینه و پیشنهادهای لازم را ارائه کنند تا برای تهران ارسال شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار