سردار حسینی:

زائران اربعین با خودروی شخصی به سمت مرزها بروند

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: زائران با رعایت قوانین با خودروی شخصی به سمت مرزها بروند.
کد خبر: ۹۶۱۷۴۷۹
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴

زائران اربعین با خودروی شخصی به سمت مرزها بروند

به گزارش خبرنگار بسیج، سردار سید تیمور حسینی، در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی سال ۱۴۰۳ پیرامون هماهنگی اقدامات طرح ترافیکی اربعین حسینی (ع) سال ۱۴۰۳ و مدیریت سفرهای شهریور، اظهار داشت: بیش از ۸۰ هزار نفر از نیروهای مختلف به صورت شبانه‌روزی در طول محورهای منتهی به مرزها مستقر شده‌اند تا خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را تسهیل کنند. از مسافران درخواست شده است که قبل از شروع سفر، اطلاعات مورد نیاز خود را در سامانه سماح ثبت کنند.

وی افزود: استانداران استان‌های مرزی موظف به اتخاذ تمهیدات لازم و بررسی وضعیت پارکینگ‌ها هستند. سال گذشته، ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از هموطنان به مرزها مراجعه کردند و با توجه به تحلیل روند امسال که از ابتدای ماه محرم آغاز شده، پیش‌بینی می‌شود که امسال با افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مواجه باشیم. زائران تا حد امکان از وسایل شخصی استفاده کنند و قوانین را رعایت کنند.

سردار حسینی گفت: از ابتدای ماه صفر، پیک رفت سفرهای اربعین در روزهای ۲۵، ۲۶ و ۲۷ مرداد خواهد بود و تا ۳ شهریور ماه توازن برقرار است. همچنین، روزهای ۴ و ۵ شهریور به پیک بازگشت زائران اختصاص دارد.

وی ادامه داد: شماره‌گذاری آمبولانس‌ها و آزمایشگاه‌های سیار انجام می‌شود و در صورت نقص مدارک، خودروها تنها اجازه تردد در داخل استان را خواهند داشت همچنین در خصوص خودروهای مورد استفاده تاکسی‌های اینترنتی باید ایمنی لازم را داشته باشند و امدادهای مجاز حق تردد در آزادراه‌ها را خواهند داشت.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: امسال مأموریت در گرم‌ترین زمان سال انجام می‌شود و به همین دلیل بخش عمده‌ای از ترددها به دلیل گرمای هوا شبانه صورت می‌گیرد.

سردار حسینی گفت: پیش بینی می‌شود پیک رفت زائران اربعین در روزهای ۲۵، ۲۶ و ۲۷ مرداد باشد و در روزهای ۴ و ۵ شهریور هم شاهد پیک بازگشت زائران باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار