خبرهای داغ:
گزارش/

شهید نادری الگوی بچه‌های مسجد رسانه و ورزش بود

همدان- شهید الله مراد نادری اهل روستای تکه از توابع بخش مرکزی نهاوند است که معروف به شهید مسجد رسانه و ورزش است.
کد خبر: ۹۶۱۷۵۹۰
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، در راه اهداف بزرگ انقلاب اسلامی و برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی هزاران شهید سرافراز جان خود را فدا کردند تا دشمنان قسم خورده ملت ایران نتوانند به اهداف شوم خود دست یابند، شهید الله مراد نادری جوان ۱۹ اهل روستای تکه از توابع بخش مرکزی نهاوند یکی از این شهدا است که معروف به شهید مسجد رسانه و ورزش است و هرسال به خاطر رشادت‌هایش در دوران دفاع مقدس و فعالیت‌هایش در قبل از انقلاب در مبارزه با حکومت طاغوت، اهالی رسانه در روز خبرنگار به دیدار خانواده‌اش می‌روند.

مشاور وزیر ورزش و جوانان و رئیس پیشین فدراسیون روستایی و بازی‌های بومی محلی، شهید نادری را اسوه اخلاق اسلامی در عرصه مسجد ورزش روستایی کشور و رسانه می‌داند و در مورد این شهید گفت: شهید نادری یکی از فوتبالیست‌های ۱۹ ساله روستای تکه نهاوند بود که به دلیل منش پهلوانی، اخلاق نیکو و دشمن‌ستیزی و ارتباط موثر با نسل جوان و خصلت هیاتی و مسجدی بودن و کار در رسانه ملی و مطالعه با گذشت بیش از ۴۲ سال از تاریخ شهادتش همچنان مورد احترام  بزرگسالان و جوانان است و باید به عنوان یک الگو صحیح اسلامی و انقلابی به تمامی مردم ایران معرفی شود.

غلام رضا جعفری گفت: اهالی مسجد رسانه و ورزش به خوبی این شهید را می‌شناسند به طوری که به خاطر قدردانی از مجاهدت این شهید ۱۹ عکس اورا در مسجد و وسایل اورا در موره شهدای نهاوند و کتابخانه و پایگاه بسیج محل و تمثال او را در بلوار خبرنگار نهاوند نصب کرده‌اند.

وی افزود: اقدام ارزشمند دیگر بسیج رسانه استان همدان و اداره ورزش و جوانان استان و شهرستان این است که مسابقات فوتبال و دوومیدانی جام شهدای رسانه استان همدان را به یاد  شهید نادری و دیگر شهدابا محوریت نسل نونهال و نوجوان برگزار می‌کنند.

مشاور وزیر ورزش و جوانان و رئیس پیشین فدراسیون روستایی و بازی‌های بومی محلی بیان کرد: هرسال در نقاط مختلف کشور و شهرستان نهاوند مسابقات ورزشی با یاد و خاطره شهدای ورزشکار برگزار می‌شود، که در نهاوند تیم فوتبال شهید نادری روستای تکه به نام همین شهید در مسابقات ورزشی شرکت می‌کنند و حاصل آن چندین قهرمانی در سطح استان و شهرستان بوده است.

* شهید نادری در مسابقات فوتبال، دو ومیدانی و صحرانوردی سرآمد بود

خواهر شهید نادری گفت: برادرم شهید الله مراد نادری که در بین مردم و اهالی روستا به شهید مسجدی و اهل رسانه و ورزش معروف است، در دوم تیرماه  سال ۱۳۴۰ روستای تکه دیده به جهان گشود ۶ماه از تولدش نگذشته بود که پدر با ایمان و مومنم فوت کرد، چند سال بعد هم در اوج دوران شاد کودکیش مادر بزرگوار و گرامی به دیار باقی شتافت.

جواهر نادری بیان کرد: در همان سنین کودکی تنها و بی‌کس شدیم و با توکل به خدا و زیر سایه برادر بزرگترمان یعنی حسین مراد نادری که او خود نیز سابقه مبارزاتی علیه رژیم ستم‌شاهی در تهران را دارد و اکنون شورای اسلامی روستا و از معتمدین محلی است، پرورش یافتیم.

وی بیان کرد: شهید نادری پس از طی دوران کودکی به دبستان انوشیروان آن زمان روستای تکه رفت و با دقت و مشقت فراوان درس می‌خواند، همکلاسی‌ها و مردم روستا و معلمانش او را نونهالی پاکدست و دارای شخصیتی دوست داشتنی و با اخلاق و ادب و ایمان می‌شناختند به طوری که تغذیه بچه‌های مدرسه را هر روز برای توزیع تحویل ایشان می‌دادند.

نادری اظهار کرد: برادر شهیدم در مسجد ورزش و مدرسه و به خصوص مسابقات فوتبال و دو میدانی و صحرانوردی در مدرسه سرآمد همه دانش‌آموزان بود.

شهید نادری الگوی بچه‌های مسجد رسانه و ورزش بود

* شهید نادری از جوانان پاک مومن مسجدی و انقلابی بود

برادر بزرگ‌تر قیم و سرپرست شهید نادری که مانند پدر شهید نادری بود در مورد خصلت‌های خوب این شهید عنوان کرد: متاسفانه در دوران قبل از انقلاب امکانات در روستاها کم بود و در روستای ما هم تحصیلات تا پایان مقطع ابتدایی بود دست تقدیر و مشکلات فراوان اقتصادی آن دوران اجازه ندادبرادرم در مقطع راهنمایی درس بخواند ولی این کار دلیلی نشد که او بیکار بنشیند.

حسین مراد نادری گفت: برادر شهیدم پس از چند سال کمک کردن در کار کشاورزی و دامداری و ورزش در روستا در ابتدای سن نوجوانی به همراه خودم به تهران رفتیم و پس از مدتی کار در تهران جذب واحد تاسیسات و فنی سازمان صداوسیما امروزی و (رادیو وتلویزیون ملی) آن زمان شد، و در واحد تاسیسات مشغول به کارشد به دلیل نبوغ و علاقه ای که به کار داشت خیلی زود تمامی فوت و فن کارهای تاسیساتی مانند لوله کشی برق کشی و نگهداری موتور خانه تاسیسات را یاد گرفت.

وی بیان کرد: شهید رسانه مسجد و ورزش به خاطر اخلاق خوب و رفتار مناسب با همکارانش مورد توجه مهندسین صداوسیما قرار گرفت و سرپرست تعدادی از نیروهای تاسیسات شد.

شورای اسلامی روستای تکه گفت: شهید نادری از جمله جوانان پاک مومن مسجدی و انقلابی بود و بیشتر اوقات فراغتش را با مطالعه و فوتبال در باشگاه صداوسیما می‌گذراند در دوران انقلاب بخصوص در سال ۵۷ و قبل از آن رو به مبارزه بارژیم شاه آورد و مخفیانه نوار و رساله امام(ره) را بین انقلابیون و دوستان و همکاران انقلابی خود که  شناخت از آنها داشت توزیع می‌کرد.

*شهید نادری جزو نیروهای شهید چمران در کردستان شد

دوست همکار و همسایه شهید نادری نیز اظهار کرد: در همان ایامی که شهید در صداوسیما مشغول به کار بود عضو تیم فوتبال آن سازمان شد و در محلات تهران نیز به فوتبال می‌پرداخت و در دوران حساس و اوج انقلاب در بهمن ۵۷ که صداوسیما با حضور گاردی‌ها و ساواک شاه اداره می‌شد، شهید نادری با گرفتن اسلحه به دست به مبارزه با آنها پرداخت و بعد از پیروزی انقلاب اسلحه خود را تحویل کمیته انقلاب داد که در این زمان شهید نادری ۱۷ سال بیشتر نداشت.

احمدعلی پیرزادی گفت: بعد ازانقلاب تا سال ۵۹ در صداوسیما بود، ولی بعد از مدتی به صورت داوطلبانه و یک سال زودتر ازسن ۱۹ سالگی به جبهه اعزام شد و در پادگان نیروی هوایی دزفول عضو تیم فوتبال این پایگاه و امیدیه اهواز شد، با توجه به بازی خوبی که انجام میداد و فرم بدنی و چابکی در ورزش، فرماندهان به او تاکید کردند که در پایگاه بماند و تا پایان خدمت عضو تیم شود.

وی افزود: شهید نادری به دلیل بدن ورزیده و ورزشکاری که داشت، دوره چتربازی و عملیات‌های چریکی و نبرد کوهستان را خیلی زود فرا گرفت و جزو نیروهای مخصوص شهید چمران در کردستان شد، بعد از این عملیات به پایگاه شهید نوژه همدان منتقل شد و در این پایگاه نیز بیکار ننشست و عضو کتابخانه و تیم فوتبال آن شد.

پیرزادی ادامه داد: شهید نادری در اواخر خدمت خود در بسیج ثبت‌نام کرده بود تا بعد از خاتمه خدمت سربازی عضو بسیج شود و در نهایت ۱۵ مرداد سال۱۳۶۱ با توجه به اینکه بیش از ۲۰ روز بود که خدمت سربازیش به پایان رسیده بود، در جبهه باقی ماند و در یکی از عملیات‌ها در منطقه قصرشیرین پس از به درک واصل کردن بیش از ۲۶ عراقی در حالی که تیربارش به علت شلیک زیاد داغ کرده و گیرمی‌زد از ناحیه سر و پیشانی مورد اصابت تک تیرانداز نیروهای بعثی عراق قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید نادری الگوی بچه‌های مسجد رسانه و ورزش بود

* شهید نادری الگویی برای اهالی رسانه ورزش است

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: شهیدالله مراد نادری یکی از شهدای جوان مسجدی و رسانه‌ای استان همدان و شهرستان نهاوند است که نسل هم دوره ایشان و نسل‌های بعد از ایشان ارتباط معنوی خوبی با این شهید برقرار کردند به طوری که بیشتر کارهای عام المنفعه مانند پخت نان نذری در مناسبت‌های مختلف هزینه شرکت در مسابقات ورزشی و کمک به نیازمند توسط خانواده خیر این شهید انجام می‌شود.

حجت الاسلام علی عزیزی اظهار کرد: شهید نادری الگویی برای اهالی رسانه ورزش و به خصوص کتابخانه کانون و مسجد است و باید این شهید را به نسل جوان بیشتر بشناسیم و در مورد زندگی اجتماعی و شخصیش کتاب نوشته شود و فیلم مستند ساخت.

وی بیان کرد: ولایت‌پذیری و عشق به امام خمینی (ره) در زندگی و وصیتنامه این شهید عزیز موج می‌زند به طوری که برادر بزرگ ایشان اقای حسین مراد نادری که حکم پدری بر شهید دارد می‌گوید برادرم خیلی آرزوی دیدار با حضرت امام (ره) را داشت و بارها می‌گفت کاش روزی امام (ره) را از نزدیک ملاقات می‌کردم ولی قسمت نشد و شهید شد اما بعد از شهادت ایشان بود که از بنیاد شهید شهرستان نهاوند در سال ۱۳۶۱ اطلاع دادند که باید به ملاقات عمومی با امام خمینی (ره) درحسینیه جماران برویم خیلی خوشحال شدم و به دیدار ایشان رفتیم بعد از ملاقات تابلوفرشی به یادگار و به پاس قدردانی از شجاعت و شهامت این شهید به ما اهداء می‌شود که اکنون ۴۲ سال است از آن نگهداری می‌کنیم.

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: شهید نادری در اوج دوران جوانی از خود گذشت، و با اطاعت از ولی امر خود به خدا رسید او در قسمتی از وصیتنامه‌اش ما را به اطاعت از رهبر رعایت واجبات شرعی امر با معروف ونهی از منکر و خواهران را به حفظ حجاب و جوانان را به تحصیلات و ورزش توصیه می‌کند.

وی اظهار کرد: زندگی کوتاه اما پربار شهید نادری برای بچه های مسجد رسانه  ورزشکاران سرشار از نکات آموزنده اخلاقی ورزشی و ایمانی است و باید امثال این شهید برای نسل جدید الگوسازی شوند.

عزیزی افزود: یکی از برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد معرفی شهدای مسجدی به عنوان الگوی رفتاری و اخلاقی اسلامی به نسل جدید است، برهمین اساس در چند سال اخیر در روستای تکه و شهرستان نهاوند تمام مسابقات فرهنگی ورزشی و قرانی در مساجد با محوریت معرفی شهدای مسجدی مانند شهید نادری انجام شده است.

* شهید نادری در طول این سال‌ها ناشناخته و غریب بود

مسئول بسیج رسانه شهرستان نهاوند هم گفت: در چند سال اخیر با کمک نهادهای فرهنگی ورزشی و خانواده دو شهید رسانه و مسجدی اقدامات موثری در سطح شهرستان و استان انجام شد به طوری که با همکاری شبکه استان همدان و شبکه‌های خبر، شبکه دوم سیما و خبرگزاری‌ها شهدای رسانه و مسجدی  معرفی شدند.

علی سهرابی افزود: در اقدام دیگر تمبر یادبود شهید نادری در ۳ عرصه مسجد رسانه و ورزش چاپ شد همچنین تابلو این دو شهید رسانه شهیدان الله مراد نادری و رضا سوری در بلوار خبرنگار نهاوند نصب شد، از دیگر اقدامات طراحی ساعت دیواری با معرفی مختصری از شهدا به همراه عکس انها و تقدیم پوستر جدید دو شهید به خانواده آنها و برگزاری یادواره شهدای رسانه در شهرستان و استان همدان بود.

وی بیان کرد: شهید نادری در مسجد ورزش، اخلاق، عبادت و اطاعت از امام و رهبری از تمام مردم روستا و جوانان جلوتر بود، زیرا در ورزش کمتر کسی به تکنیک و تاکتیک ایشان می‌رسید، او یک الگوی واقعی برای جوانان شهر ما است.

مسئول بسیج رسانه نهاوند افزود: پست بازی او در زمین فوروارد در خط حمله بود که تمام بازیکنان را دریبل می‌زد وهر تیمی که شهید نادری در آن بازی می‌کرد با برد از زمین بیرون می‌آمد و در جبهه نیز در خط مقدم بود، و با به جهنم فرستادن ۲۶ نیروی بعثی در منطقه قصر شیرین به همه جوانان ورزشکار نشان داد که باید دشمن را نیز دریبل زد و از محوطه جریمه بیرون انداخت و مدال ورزشی شما پلاک شهادتشان بشود.

وی خاطرنشان کرد: شهید نادری مظلومانه شهید شد و در طول این سال‌ها ناشناخته و غریب بود، چراکه باید از این شهیدان کتاب‌ها نوشته و فیلم‌ها ساخته شود و به عنوان الگوی مناسب برای نسل نوجوان و ورزشکار و اهالی رسانه و مسجد معرفی شوند.

سهرابی گفت: اگر به دنبال مبارزه فرهنگی با دشمنان هستیم باید از میراث معنوی خود که شهدای افتخارآفرین مانند شهید نادری‌ها هستند باید استفاده مناسب در راه اهداف انقلاب کرد، و آنها را به ایران و دنیا معرفی کرد.

شهید نادری الگوی بچه‌های مسجد رسانه و ورزش بود

وصیتنامه شهید «الله مراد نادری» دو شب قبل از عملیات و شهادت:

بسم الله الرحمن الرحیم

با آرزوی طول عمر برای حضرت امام خمینی (ره) و نایب برحقش و پیروزی رزمندگان اسلام در سراسر جهان شب گذشته عده‌ای از رزمندگان اسلام با یورش برق آسا دشمن را از منطقه عملیاتی قصر شیرین عقب راندند و امشب نیز نوبت به واحد بعدی رسید که اینجانب جزو این نیرو‌ها می‌باشم، چون وقت عملیات است وقت کم است نمی‌خواهم زیاد بنویسم تنها چند توصیه ابتدا به خودم و بعد به سایر همرزمان و همسنگریان و امت شهید پرورمان عرض می‌نمایم برادران و همسنگران حال که دشمن بعثی با تمام قدرت و امکانات شرق و غرب به میدان جنگ هجوم آورده است، ‌ای امام خمینی عزیز دستور بفرمایید تا به خاک و خون کشم اهریمن را و خاک کشور اسلامی خود را از لوث وجود این ناپاکان پاک نماییم، مرگ در بستر این مرگ ننگ است؛ اما شما‌ ای دشمنان بعثی صهیونیستی مگر این آرزو را به گور ببرید که بتوانید بار دیگر شهر‌های ایران عزیزمان را اشغال کنید.

امام جان‌، ای قلب تپنده ایران اسلامی مطمئن باشید که رزمندگان عدالتخواه اسلام و خون خواهان مردم قهرمان خرمشهر، هویزه و قصر شیرین پوزه دشمن بعثی را به خاک خواهند مالید و درسی که در ویتنام آمریکا گرفت، صدام هم از ایران اسلامی همان درس را خواهد گرفت و صحبت پر ارج حضرت امام در این مورد مصداق پیدا نماید و سیلی محکمی باید به صورت کثیف صدام زده شود تا بار دیگر هوس حمله به ایران اسلامی را در ذهن خود جایی ندهد.

ما باید خود را مهیا سازیم تا در برابر هر توطئه‌ای ایستادگی نماییم و به نسل آینده این کشور را سرافراز و سربلند سازیم.

در پایان برادران و خواهران خودم و شما را به تقوا و مقاومت توصیه می‌نمایم که در برابر دشمن و افراد ضد انقلاب خودتان را گوشه‌گیر ننمایید، زیرا شهادت در مکتب اسلام عزت است و ما درس عزت و شهادت را از مولایمان حسین (ع) ابن علی (ع) آموختیم به امید پیروزی اسلام در سراسر گیتی.

ما زنده از آنیم که آرام نگیریم

موجیم که آسودگی ما عدم ماست

الله مراد نادری اهل و ساکن روستای تکه نهاوند ۱۳ تیرماه ۱۳۶۱

گزارش از: علی سهرابی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار