افتتاح دفتر امور خاک کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

تبریز- دفتر امور خاک کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و مدیرکل دفتر آب و خاک کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۶۱۷۶۸۹
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه گردهمایی دفاتر امور خاک کشاورزی استان های منطقه 3 کشور که با حضور مدیرکل دفتر آب و خاک کشاورزی وزارت جهادکشاورزی برگزار شد، گفت: تصویب قانون حفاظت از خاک یک ضرورت بود اگر چه که این قانون در بطن قانون حفاظت از اراضی زراعی و باغی نیز وجود داشت اما با پیگیری های انجام شده توسط کارشناسان و سمن ها، این قانون به تصویب رسید.

اکبر فتحی ادامه داد: در این قانون وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت از محیط زیست بیشترین وظیفه را بر عهده دارند.

وی وجود مدیریت واحد در حوزه آب و خاک را یک ضرورت دانست و گفت: اگر خاک را مانند آب و دیگر عوامل تولید می دانیم باید برای حفظ و بهبود آن برنامه داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به وجود محدودیت در منابع دولتی گفت: عملاً امکان مطالعه تفصیلی خاک مناطق مختلف کشور با تکیه صرف بر منابع دولتی وجود ندارد و باید در این زمینه از ظرفیت های بخش خصوصی نیز استفاده کرد.

فتحی اضافه کرد: در همه طرحهای آبی، مطالعات خاکی نیز انجام می شود و باید به جای اینکه منتظر اعتبارات استانی و ملی باشیم، در طرح های آبی و خاکی یک جمع بندی ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین راههای رشد تولید در بخش کشاورزی، بهبود حاصلخیزی خاک است و تغذیه نباتات در کنار مبارزه با آفات این مهم را رقم می زند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: دفتر امور خاک کشاورزی باید اقداماتی که در خصوص مدیریت خاک است را از واحدهای دیگر مطالبه کند و اگر بخواهد مستقیماً در همه حوزه ها وارد عمل شود، امکان این کار را نخواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار