فرهنگ صرفه‌جویی باید در تمام حوزه‌ها نهادینه شود

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا گفت: فرهنگ صرفه‌جویی باید در تمام حوزه‌های سطح جامعه نهادینه شود.
کد خبر: ۹۶۱۷۸۱۱
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴

به گززارش خبرگزاری بسیج مازندران، سرهنگ پاسدار مجیدرضا شعبانی مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا در اولین همایش استانی مدیریت کربن در شرکت گاز مازندران گفت: اهمیت استفاده مؤثر و مطلوب از زمان، امكانات، سرمایه، فرصت‌ها و نیروی انسانی در جهت تولید، بهینه‌سازی مصرف و درنتیجه، رسیدن به رشد و شكوفایی همه‌جانبه اقتصادی و اجتماعی در جامعه است.

شعبانی درخصوص گام‌های اساسی در مدیریت مصرف انرژی  و بهینه‌سازی مصرف اظهار کرد: استفاده درست و بجا از منابع و امکانات موجود نیازمند عزم همگانی است و همه بخش‌ها در آن نقش دارند.

وی تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف نیازمند راهکارهایی است تا همه افراد جامعه الزام رفتارهای اصلاح مصرف را احساس کنند و به‌تدریج این اصلاح نهادینه و به رفتاری پایدار و سرانجام به فرهنگی در همه عرصه‌های مصرف بدل شود.

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا مازندران بیان کرد: مصرف بهینه همراه با صرفه‌جویی می‌تواند کشور را در مسیر رشد بهتری در به بخش‌های صنعتی، تجاری و خانگی قرار دهد.

وی تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز را راهی برای حل مسائل مهم سازمان ها دانست و گفت: هیئت‌های اندیشه‌ورز در ادارات به عنوان مکمل فکری یک اداره برای حل مسائل سازمان به شکلی سودمند پایه‌گذاری شده‌اند.

شعبانی با بیان اینکه در ادارات و سازمان‌ها، مدیریت مصرف انرژی کربن و پدافند غیرعامل می‌تواند از طریق ایجاد سیستم‌های هوشمند مدیریت انرژی انجام شود، تصریح کرد: این اقدامات نه تنها به کاهش هزینه‌های انرژی کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش پایداری زیرساخت‌ها در برابر تهدیدات مختلف می‌شود.

وی همچنین از اجرای پویش مصرف بهینه انرژی کربن در سالجاری در سطح استان خبر داد و بیان ظهار کرد: با اجرای پویش انرژی، امید است که مصرف بهینه حامل های انرژی به عنوان یک رفتار دائمی در جامعه نهادینه شود و مردم ایران با استفاده از راهکارهای ساده و مؤثر، به کاهش مصرف انرژی و حفاظت از محیط‌زیست کمک کنند.

اولین همایش استانی مدیریت کربن با حضور اعضای کمیته انرژی هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج ادارات و اعضای کمیته انرژی پدافند غیرعامل استان در شرکت گاز مازندران برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار