امام جمعه ماهدشت:

نماز جمعه پایگاه خدمت است/ رسانه قدرت دارد تا مسئول را پاسخگو کند

امام جمعه ماهدشت گفت: رسانه قدرت دارد تا مسئول را پاسخگو کند، همانند مسئله هفت تپه که با نگاه و زبان پویای رسانه به سرانجام رسید.
کد خبر: ۹۶۱۷۸۹۶
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حجت الاسلام و المسلمین رادمرد مام جمعه ماهدشت، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در هفته گرامیداشت نماز جمعه برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه، گفت: آنچه برای رسانه حائز اهمیت است، این است که رسانه خودش را به عنوان یک مسیر زنده و پویا نشان دهد و مخاطب طبعا به دنبال همین اساس و اثرگذاری است.


نماز جمعه پایگاه خدمت است/ رسانه قدرت دارد تا مسئول را پاسخگو کند
وی با اشاره به اینکه رسانه زنده و اثرگذار در زندگی افراد، تاثیر اجتماعی و فردی دارد و رسانه‌ها هستند که اندیشه‌ها را به تسلط خود در می‌آورند و کارکرد‌های خود را دنبال می‌کنند، عنوان کرد: رسانه ابراز جدیدی نیست بلکه در گذشته نیز بوده و کارکرد‌های خودش را در قدیم داشته، حتی در صدر اسلام و در زمان پیامبر اعظم اسلام مسیر رسانه‌ها وجود داشته و نقشه‌های شوم را برهم زده است.

حجت الاسلام و المسلمین رادمرد با بیان اینکه رسانه‌ها در زمان حضرت علی علیه السلام جوری حکایت می‌کند که می‌گفتند مگر حضرت علی علیه السلام نماز می‌خواند، تصریح کرد: در کربلا همین را مشاهده می‌کنید و در ماه صفر، نیز در زمان اسارت اسرا و خطبه خوانی در مجلس یزدید که برای اقناع سازی جامعه علیه اهل البیت علیه السلام بوده، حضرت زینب (س)، با خطبه خوانی خود یک قوت قلبی ایجاد می‌کند و این همان رسانه‌ی پویا است.

وی با بیان اینکه این مسیر رسانه را در زمان و قبل از انقلاب مشاهده می‌کنید، گفت: در زمانی که مقاله‌ای علیه امام خمینی (ره) می‌نوشتند، اما از طرفی مردم در مبارزه علیه طاغوت، با رسانه‌های خود مثل کاست‌ها و...، تا روستا‌ها و با شبکه‌های مردمی خود سخنان امام انقلاب را به گوش همه می‌رساندند.

این مسئول افزود: رسانه ظرفیت بی‌نظیر است که در اختیار ما و دشمنان قرار دارد و این روند متشکل امپراطوری شده تا بتواند تحول برانگیز شود، اگر ما درست رسانه را بشناسیم و درست اندیشه بکنیم، آن گویا و اثرگذار می‌شود و اندیشه تحولی به همراه دارد.

وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به نقش عناصر مهم اشاره شده و باید این بیانیه عملیاتی شود، یکی از این عناصر زبان گویا است و در رسانه خودش را نشان می‌دهد و می‌تواند جهت دهی کند، در آرمان انقلاب اسلامی ما راه خودش را در قالب مطالبه گری نشان دهد و این ترسیم درست را به نقاط بیش‌تر و درست مردم می‌رساند و سیاه نمایی نمی‌شود.

این امام جمعه خاطرنشان کرد: در منطقه‌ها و شهرها، حرکت‌ها تحولی است، این تحول‌ها گام و قدم‌ها را درست و تجربه‌های گذشته است، نگاه واقع بینانه پیرامون وقایع داشته و درست ببینیم، رسانه می‌تواند نگاه برخواسته از واقعیت را ایجاد و تاثیر گذار باشد و در مقابل دشمنان جامعه را مصون می‌کند.

وی اذعان داشت: نماز جمعه هم به دلیل عبادی وسیاسی بودن و برکت‌هایی که دارد، در کلاس خودش ایفای نقش می‌کند و این معنویت را پمپاژ می‌کند و این اثر را در منطقه می‌بینیم و نماز جمعه بخشی از رسانه است.

گفتنی است، در این نشست از سردبیر خبرگزاری بسیج البرز، تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار