معرفی عرصه های خدمت بسیج،طرح جهاد روشنایی

مزیت قابل توجه طرح جهاد روشنایی استفاده از انرژی بی پایان و رایگان خورشید است

در طرح جهاد روشنایی انرژی برق تولیدی از هر پنل خورشیدی نصب شده در روستاها از سوی شرکت توزیع نیروی برق خریداری و وارد مدار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۷۹۸۱
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،انرژی خورشیدی در دسترس‌ترین انرژی تجدیدپذیر جهان هستی است و می‌توانیم از این انرژی بهره برداری‌های زیادی داشته باشیم.

از سویی دیگر باید توجه داشت که استفاده از انرژی خورشیدی هیچ عارضه زیست محیطی نداشته و می‌تواند به حفظ محیط زیست، منابع آبی و سوخت‌های فسیلی کمک قابل توجهی داشته باشد.

مشارکت همه اقشار برای استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق نیز از دیگر مزایای این صنعت نوپا در کشور است که در این راستا نهادهای حمایتی از اقشار محروم جامعه نیز ورود کرده تا ظرفیتی ایجاد شود که با راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی بر بام منازل درآمدی پایدار برای این خانواده‌ها ایجاد کند.

چشم انداز استفاده از این انرژی در کشور ما نیز همانند سایر کشورهای توسعه یافته از اهمیت قابل توجهی برخوردار بوده به گونه‌ای که دولت در برنامه پنجم توسعه برنامه‌ریزی لازم را صورت داده لذا با توجه به سیاست‌های جهانی توسعه این انرژی‌ها در کشور ما به منظور حل مشکلات و ایجاد اشتغال اجتناب ناپذیر خواهد بود بررسی‌های صورت گرفته در این رابطه حاکی از این بوده که توسعه استفاده از انرژی‌های نو می‌تواند نقش بسزایی در افزایش درجه امنیت سیستم انرژی کشور ایفا کند.

در قالب طرح جهاد روشنایی؛ انرژی برق تولیدی از هر پنل خورشیدی نصب شده در روستاهای استان از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان خریداری و وارد مدار می‌شود.

نصب پنل ها ؛ آموزش استفاده  به صورت رایگان انجام می‌شود این طرح برای مناطق محروم و کم برخوردار روستایی و خانواده‌های مستعضف است بنابراین هم کمک معیشتی به خانوارها است و هم برای نگهداری این دستگاه‌ها شغل برای صاحبان آنان ایجاد می‌شود که مانع خروج افراد از روستا و مهاجرت به شهر می‌شود.

مزیت قابل توجه طرح جهاد روشنایی استفاده از انرژی بی پایان و رایگان خورشید است که مشکل ناترازی برق در مناطق دورافتاده را برطرف می‌کند.مشارکت مردم روستاها و بویژه افراد کمتر برخوردار و همچنین پرداخت تسهیلات ارزان قیمت دیگر مزیت احداث نیروگاه‌های خورشیدی خانگی است.

مزیت دیگر این طرح ارزشمند نداشتن آلودگی و همچنین ۲۰ سال خرید تضمینی برق تولیدی نیروگاه‌ها توسط دولت است.روستاییان داوطلب مشارکت در طرح باید در ۸۴ ماه پرداخت قسط کنند که در همین بازه نیز برای مالکان درآمدزایی دارد.این نیروگاه‌ها از سال سوم به بعد ماهیانه درآمد سه میلیون تومانی دارند که این خود کمکی برای تامین درآمد پایدار توسط روستاییان است.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار