میزان آموزش در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل ۳۹ درصد افزایش یافت

مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: سال گذشته آموزش های ارائه شده در مراکز فنی و حرفه ای استان ۳۹ درصد بیش از تعهد تعیین شده برای استان بود.
کد خبر: ۹۶۱۷۹۸۷
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶

میزان آموزش در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل ۳۹ درصد افزایش یافت

رحیم یونسی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خلخال در گفت و گو با بسیج افزود: در حالی که تحقق آموزش مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در سال گذشته ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفرساعت بود با تلاش و فعالیت گردانندگان مراکز آموزش فنی حرفه‌ای استان این عدد به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت افزایش یافت.

مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل همچنین از راه‌اندازی کارگاه‌ها و مراکز جدید آموزش فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز بازار و افراد در مناطق مختلف استان از جمله راه‌اندازی خانه هوشمند در حوزه فن‌آوریهای نوین در اردبیل خبر داد و افزود: الگوی برش در خیاطی به صورت کامپیوتری از جمله بخشهای جدید راه‌اندازی شده در مراکز فنی و حرفه‌ای استان در سال جدید است.

یونسی در ادامه از صدور ۴۲ مجوز راه اندازی مراکز آموزش فنی حرفه‌ای آزاد جدید در سال جاری در استان اردبیل خبر داد و افزود: همچنین در این راستا ۱۳۹ هزار پروانه فعالیت مهارت فنی در استان تمدید و همچنین ۳۹ هزار پروانه جدید صادر شد.

وی گفت: ۱۹ گروه ، از جمله سربازان مشغول خدمت در نیروهای نظامی انتظامی دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه‌ها مورد هدف آموزش مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان هستند که علاوه بر ارائه آموزش‌های فنی حرفه‌ای و گواهینامه پایان دوره به این افراد سه میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد برای اشتغال زایی سربازان منقضی خدمت در نیروهای نظامی و انتظامی به این افراد پرداخت می‌شود.

مدیر کل فنی حرفه‌ای استان اردبیل گفت با رهگیری‌های صورت گرفته ۶۲ الی ۶۳ درصد از کارآموزان مراکز آموزش فنی حرفه‌ای استان اردبیل جذب بازار کار شده اند.

وی اظهار داشت: افرادی که جذب بازار کار نشده‌اند خودشان تمایلی به اشتغال به کار در رشته مهارت فنی آموزش دیده ندارند.

یونسی همچنین با تبریک هفته ملی مهارت ،گفت :مرکز آموزش فنی حرفه‌ای استان اردبیل با ۱۹ مرکز و همچنین با بهره‌گیری از ۱۳۷مربی در در چهار حوزه کشاورزی فرهنگ‌وهنر صنعت و خدمات و در زمینه مهارت آموزی کارآموزان و علاقمندان به یادگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای فعالیت دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار