خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز:

هدف دانشگاه هنر انتقال محتوای اسلامی با استفاده از هنر به دانشجویان

تبریز- رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز گفت: هدف این دانشگاه انتقال محتوای اسلامی با استفاده از تکنیک‌های هنری به دانش‌آموختگان است.
کد خبر: ۹۶۱۸۱۵۶
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سجاد پاکزاد، در افتتاحیه اولین دوره طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشورافزود: هنر پیچیده و چند وجهی است و دشمنان از این ابزار استفاده می‌کنند تا فرهنگ غربی را منتقل کنند؛ ازاین‌رو رسالت سنگین و مهمی بر دوش دانشگاه است.

وی با بیان اینکه در دانشگاه رسالت داریم با هنر، فرهنگ ایرانی و اسلامی را ترویج دهیم، ادامه داد: قطعاً هنرمند بودن و بخش هنری وجود را رشد دادن، کمک می‌کند تا جرقه‌ای برای اعتلای روح روشن شود. 

پاکزاد با اشاره به  برگزاری  دوره طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور، بیان کرد: تلاش داشتیم با برنامه‌ریزی دقیق دوره‌ای بسیار خوب برگزار شود، گفت: دوره مهارت‌افزایی برای دانشجویان باید به نحوی می‌بود که نهایت استفاده را از آموزش‌های اساتید دانشگاهی برده و در انتها بتوانند با اخذ یک مهارت آینده شغلی خود را رقم بزنند. 

وی با اشاره به اینکه استقبال، پذیرش و اسکان دانشجویان شرکت‌کننده در این دوره از چهارشنبه ۱۰ مرداد آغاز شده است، گفت: ۱۵۷ دانشجو پسر برای حضور در ۲۵ کارگاه مهارت‌آموزی طی ۶ روز در دانشگاه هنر اسلامی تبریز مستقر خواهند شد و این دانشجویان از پایانه مسافربری تبریز، ایستگاه راه‌آهن و فرودگاه با تیم پشتیبانی به دانشگاه هنر اسلامی تبریز منتقل شده و در خوابگاه هتلی این دانشگاه اسکان خواهند داشت.

پاکزاد با اشاره به اینکه در شرایط فعلی که شغل و تولیدات به‌واسطه منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری بسیار مهم است، و وجود این کارگاه‌ها بسیار کمک می‌کند تا دانشجویان اشتغال‌زایی را یاد بگیرند، اظهار داشت: کار در فضای کارگاهی و مهارت‌افزایی سبب امیدبخشی به دانشجویان می‌شود.

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز با بیان اینکه اغلب دانشجویان این دانشگاه غیربومی هستند و از سراسر کشور برای کسب دانش و مهارت به دانشگاه هنر اسلامی آمدند، افزود: فراهم‌کردن محیط آموزشی مناسب برای آزمون خطا و درآمدزایی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی بعد از فراغت از تحصیل دانشجو برای ما مهم است.

وی با شاره به اینکه دانشگاه در زمینه کارآفرینی ظرفیت بالایی دارد و از این ظرفیت باید استفاده بیشتری داشته باشیم تا دانشجویانی کارآفرین تربیت کنیم، افزود: میزبان اولین دوره طرح ملی توانمندسازی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسری کشور در دانشگاه هنر اسلامی تبریز خواهیم بود و کل کشور با ظرفیت‌های هنری و صنایع‌دستی و چندرسانه‌ای در رشته‌های مختلف آشنا خواهند شد.

وی اضافه کرد: این طرح طی ۱۰ روز و در دو بازه زمانی ۱۰ تا ۱۹ مردادماه ویژه دانشجویان پسر و ۱۹ تا ۲۸ مردادماه ویژه دانشجویان دختر برگزار خواهد شد و برگزاری دوره کاملاً رایگان بوده و هزینه طرح از طریق سازمان دانشجویان تأمین گردیده است. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار