خبرهای داغ:
مربی طرح یاوران ولایت:

طرح یاوران ولایت، سبب رشد تشکیلات واحدهای بسیج دانش‌آموزی می شود

مربی طرح یاوران ولایت گفت:طرح یاوران ولایت سبب رشد چگونگی مدیریت ، اخلاق تشکیلاتی ، و مهم تر از همه صبوری می شود.
کد خبر: ۹۶۱۸۲۱۳
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶

زینب شریفی عبدلی طلبه سطح دو حوزه  مربی طرح یاوران ولایت در گفتگو با خبرگزاری بسیج لرستان گفت: در یک مصاحبه و گزینش در سال ۱۳۹۴ به عنوان مدّرس دوره های تشکیلاتی بسیج دانش آموزی سپاه حضرت ابوالفضل(علیه السلام) استان لرستان انتخاب شدم.

وی گفت: بعد از نظارت ها و گزینش بچه های دانش آموز کل استان لرستان به صورت گزینشی بچه ها را به عنوان فرمانده واحد طرح یاوران ولایت بسیج دانش آموزی انتخاب شدند تا بتوانند هر کدام در مدارس خود بچه ها را جذب بسیج و آن ها را وارد کار تشکیلاتی کنند.

زینب افزود: بچه ها بعد از گزینش در یک دوره ی سه روزه ی تشکیلاتی شرکت می کنند که در این دوره کارگاه های تشکیلاتی در سه روز برگزار می شود روز اول: کارگاه مسأله شناسی و جذب و نگهداری ، روز دوم: کارگاه سازماندهی و برنامه ریزی ، روز سوم: کارگاه ارزیابی و مستندسازی است.

شریفی تصریح کرد: در این کارگاه ها بچه ها بیشتر از هر چیزی کار تشکیلاتی را یاد می گیرند که در کار تشکیلاتی نیز چگونگی مدیریت کردن ، اخلاق تشکیلاتی ، و مهم تر از همه صبوری را یاد می گیرند که در هر کاری مخصوصاً در کار بسیج باید صبوری به خرج داد تا به هدف متعالی رسید.

وی در ادامه گفت: بچه ها در این دوره نه تنها یاد می گیرند که در مدرسه ی خود مسأله یابی کنند بلکه در طول زندگی شخصی خود اگر مشکلی پیش آمد به جای پاک کردن صورت مسأله بعد از مسأله یابی دنبال راه حلی برای آن مشکل باشند

این بانوی طلبه خاطرنشان کرد: بچه ها رشد شخصی(و نه تنها شخصی) بلکه رشد جمعی در تشکیلات را به خوبی لمس می کنند.  در این جا فقط رشد شخصی مد نظر نیست، بلکه در کنار رشد شخصی رشد جمعی مد نظر است وبرای رسیدن به یک هدف در یک مجموعه ی منسجم و واحد که تشکیلات نام دارد.

شریفی  بحث های عقیدتی، سیاسی و مذهبی و عفاف و حجاب و...  را از برنامه طرح یاوران ولایت خواند و افزود: این بحث ها توسط اساتید دیگر مطرح می شوند و بچه ها در این حیطه ها رشد می کنند.

وی بیان کرد: یکی از بخش های جذاب طرح یاوران ولایت برگزاری یک هیأت تشکیلاتی است که  بنده ی حقیر با کمک دوستان دیگر با برگزاری یک هیأت تشکیلاتی دخترانه در یک شب از شب های دوره، مدیریت هیأت تشکیلاتی و نوع برگزاری آن را به دانش آموزان فرمانده ی واحد آموزش میدهیم که در این هیأت بچه ها بیشتر از هر لحظه ای در طول دوره، از لحاظ روح معنوی تقویت می شوند و مصمم تر و جدی تر به کارهای تشکیلاتی و امام زمانی ورود پیدا می کنند

بانوی طلبه درادامه یاد آور شد: این دوره علاوه بر این که باعث می شود تأثیرات زیادی را روی دانش آموزان فرمانده داشته باشد، با برگزاری این دوره در این چند سال بنده ی حقیر یاد گرفتم که باید همیشه مسیر و هدف مان را مشخص و برای یک هدف واحد مبارزه کنیم حتی در بحث خانواده هم... به خوبی این را یاد گرفتم که مدیریت و رهبری در یک تشکیلات باید آنقدر قوی باشد که همان رهبر گلوگاه ارتباطی باشد در تشکیلات، و رهبر است که می تواند خط شکن باشد و در بن بست ها راه  را باز کند، در این دوره، کار تشکیلاتی و اخلاق تشکیلاتی از جمله صبوری، خوش رفتاری و... و همچنین نوع ارتباط فردی و گروهی را یاد گرفتم و این در زندگی شخصی هم پیاده می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار