خبرهای داغ:
مثبت سوژه

اشتغالزایی ۱۱۰ زن روستایی با طرح از پشم تا فرش

بانوی کار آفرین الیگودرزی با طرح از پشم تا فرش برای ۱۱۰ نفر از بانوان روستایی کم برخوردار شغل ایجاد کند.
کد خبر: ۹۶۱۸۲۲۷
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴

فرزانه تاج میری کارشناسی ارشد روانشناسی از شهرستان الیگودرز در گفتگو با خبرگزاری بسیج اظهار داشت: از سال ۸۹ فعالیت خود را در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرستان الیگودرز شروع  و با توجه به مناطق آسیب زده و کم برخوردار این شهرستان و نیازسنجی در این مناطق صورت گرفت.

وی در ادامه افزود: در زمینه اشتغال از سال ۹۳،در زمینه فرش و صنایع دستی مشغول به کار شدیم. که در حال حاضر تعداد ۱۱۰ نفر در این زمینه مشغول به کار هستند. و تعداد بیشماری رو در سال اخیر در زمینه آموزش های چقا بافی، گلیم و فرش و گرفتن مهارت فنی حرفه ای، آموزش های دیدند

.تاج میری تصریح کرد: از اقدامات شاخصی که این مرکز توانسته در زمینه اشتغال زایی انجام بده، ایجاد کارگاه در روستاها، ایجاد شغل برای روستاییان و مناطق کم برخوردار این شهرستان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: توانستیم با حمایت ها و کمک بسیج سازندگی کار را  رونق بدهیم

این کارشناس در ادامه  گفت: مهم ترین اقدامات که میتوانم به آن اشاره کنم این است که ما چرخه ای رو ایجاد کردیم که از پشم تا فرش این کار رو انجام میدهد، روند کار به این صورت است پشم گوسفندان اهالی رو جمع آوری می کنیم بعد از اقدامات شست و شو تبدیل به نخ می کنیم، و در کارگاه ها مورد استفاده قرا میگیرد.

کار آفرین الیگودرزی به دیگر اقدامات مفید این مرکز، اشاره کرد و تصریح کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه مهارت های زندگی، پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی،برگزاری کارگاه های اشتغال زایی بانوان روستایی  از جمله اقداماتی بود.

تاج میری  به مشکلات و حمایت از تولید کنندگان پرداخت وگفت: بحث حمایت و اعتبار بودجه ، از تولید کنندگان و نیروهای که در کارگاه هستند باید حمایت شوند.و بحث بازارو دشواری تهیه مواد اولیه از مشکلات ما به شمار می روند.

کارشناس کار آفرین  در پایان با ابراز خرسندی ابرازداشت: افرادی که به این هنر و حرفه علاقه داشته باشند می توانند در این زمینه با امید و توکل بخدا  کار خودشان را آغاز کنند و با پشتکار کار را به جلو ببرند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار