خدمت‌رسانی برای تحقّق عدالت و پیشرفت؛

۹۰۰ نفر از خدمات پزشکی اردوی جهادی بهره‌مند شدند

طی سه روز بالغ بر ۹۰۰ نفر از خدمات گروه جهادی بینایی‌سنجی و چشم‌پزشکی در دهگلان بهره‌مند شدند و پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۷۰۰ عینک در طول اجرای طرح جهادی به مراجعه‌کنندگان اهدا شود.
کد خبر: ۹۶۱۸۴۱۱
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، با حمایت بنیاد علوی و با حضور متخصصین چشم‌پزشکی، اولین اردوی جهادی بینایی‌سنجی و چشم‌پزشکی در شهرستان دهگلان برگزار شد، اقشار مردم نیز از خدمات چشم‌پزشکی و غربالگری چشم استفاده کردند.

کامبیز محمدی، مسئول برنامه‌های بنیاد علوی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی بیان داشت: اردوی جهادی بینایی‌سنجی و چشم‌پزشکی بنیاد علوی برای ۹۰۰ نفر از شهروندان دهگلانی با اولویت افراد دهک یک تا چهار که تابه‌حال نتوانسته‌اند از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی بهره‌مند شوند و افراد غیر مددجو برگزار شد، افراد عادی که تحت پوشش کمیته امداد امام، بهزیستی و یا ارگان‌های دیگر هم نیستند، می‌توانند با مراجعه به محل برای تست بینایی‌سنجی اقدام کنند.

این مقام مسئول ابراز داشت: طی سه روز بالغ بر ۹۰۰ نفر از خدمات گروه جهادی بینایی‌سنجی و چشم‌پزشکی بهره‌مند شدند و پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۷۰۰ عینک در طول اجرای طرح جهادی به مراجعه‌کنندگان اهدا شود، مجموعه بنیاد علوی در سال ۱۴۰۳ در راستای اجرای طرح محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور خدمات را در سه محور توانمندسازی اقتصادی، سلامت و آموزش متمرکز کرده است.


محمدی در ادامه اضافه کرد: خدمات به‌صورت غربال سنجی، بینایی‌سنجی، تعیین شماره چشم، توزیع عینک‌طبی، عینک نزدیک‌بین و دوربین به‌صورت رایگان و تجویز دارو‌های موردنیاز چشم است، افرادی که نیازمند مراجعه به چشم‌پزشک در بیمارستان‌های تخصصی را دارند، توسط بنیاد علوی به این بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند.

مسئول برنامه‌های بنیاد علوی استان کردستان اذعان داشت: در این اردو جوانان متخصص رایگان خدمات تخصصی را به اقشار مختلف مردم ارائه می‌دهند، مراجعه‌کنندگان اگر به مراجع بالاتر نیاز داشته باشند، مثل عمل گلوکوم، تاکاراک و ناخونک در برگه درخواست مراجعه‌کننده ثبت شده و در صورت نیاز عمل خواهد شد، زمانی مراجعه‌کننده مشکل بینایی داشته باشد و بیماری وی فراتر از تجویز عینک باشد، خدمات مربوطه را ارائه خواهیم داد.

سید محمدمهدی تقی‌زاده، مسئول دوره اردوی جهادی، قرارگاه جهادی اثر عنوان کرد: در حال حاضر این طرح هشتاد و چهارمین طرح اردوی جهادی پزشکی است که در سایر مناطق کشور برگزار شده است، گروه جهادی پزشکی شهید کاظمی آشتیانی به‌صورت هم‌زمان در دو استان همدان و کردستان، نهاوند در همدان و دهگلان در کردستان، در حال ارائه خدمات جهادی در زمینه چشم‌پزشکی است.


نیروی جهادی هلال‌احمر نیز خدمات متنوعی را به مردم ارائه کردند

مبین عباسی، از متخصصین داوطلب هلال‌احمر شهرستان دهگلان، تصریح کرد: باتوجه‌به اجرای طرح جهادی که توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهگلان انجام‌گرفته است، نیرو‌های هلال‌احمر برای غربالگری طرح فشارخون در محل حضور دارند و کل افرادی که مراجعه می‌کنند، از نظر اندازه‌گیری فشارخون غربالگری شده و کسانی که فشارخون بالا دارند، به مراجع پزشکی مرتبط ارجاع داده می‌شوند.

پرهام مفاخری، کوچک‌ترین مراجعه‌کننده در طرح غربالگری چشم در گفتگو با خبرنگار ما تشریح کرد: از سازمان‌هایی نظیر بنیاد علوی، شبکه بهداشت و درمان، هلال‌احمر بابت برگزاری چنین طرح‌هایی در شهرستان دهگلان سپاس و قدردانی می‌کنیم، از سازمان‌های نام‌برده می‌خواهیم تا دفعات بیشتری را برای ارائه خدمات دیگری در شهرستان دهگلان نیز اختصاص دهند.

محمدی تأکید داشت: خدمات بنیاد علوی در حوزه سلامت، چشم‌پزشکی، دهان و دندان، مادران باردار و شیرده و ویزیت آنلاین متمرکز شد و در قالب این خدمات افراد شناسایی شده و خدمات پزشکی موردنیاز در طول دوره درمان توسط بنیاد علوی ارائه می‌شود، البته تمامی هزینه‌های طرح توسط بنیاد علوی پرداخت خواهد شد.

محمدی بیان نمود: در حوزه اشتغال بر اساس مدل جامع حیات در طی ۱۶ گام افرادی را که متقاضی ایجاد کار با تثبیت شغل هستند، به‌صورت سیستماتیک و منظم این افراد شناسایی و توانمندی بر روی این افراد صورت‌گرفته و در زنجیره مصوب بنیاد علوی قرار گرفته و منابع مالی شغل آنها تأمین شده و طی پنج سال شغل آنها پایدار خواهد شد و به تثبیت لازم خواهد رسید.

وی در پایان مطلب خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش، بنیاد علوی بر روی دانش‌آموزان استعداد‌های درخشان و پشت‌کنکوری متمرکز شده و در طی بسته‌های موردنظری که برای این طرح تدارک‌دیده‌شده، معلمان، خانواده دانش‌آموزان و دانش‌آموز نیز از خدمات ویژه بهره‌مند می‌شوند.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار