مثبت سوژه//

گروه جهادی شهید فهمیده سلطانیه فعالیت درتهیه جهیزیه تا اردوهای جهادی واشتغالزایی برای محرومیت زدایی

زنجان- ازاهدا جهیزیه تا برگزاری اردوهای جهادی در دورترین روستاها، راه اندازی کارگاه و اشتغالزایی همه در گروه جهادی شهید فهمیده انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۸۴۴۱
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷

گروه جهادی شهید فهمیده سلطانیهفعالیت درتهیه جهیزیه تا اردوهای جهادی واشتغالزایی برای محرومیت زدایی

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، گروه جهادی شهید فهمیده پایگاه خواهران ام الائمه شهرستان سلطانیه در سال ۱۴۰۰ موفق ترین گروه جهادی بود که توانسته لوح جشنواره مالک اشتر بسیج سازندگی استان را دریافت کند.

ربابه محرمی مسئول گروه جهادی شهید فهمیده در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان اظهار داشت:شروع کار بنده و در واقع گروه جهادی «شهید فهمیده پایگاه خواهران ام الائمه» از سال ۹۸ بود و اولین کارما تهیه کمک جهیزیه برای خانواده معسر بود،که در واقع آن هم از یه اتفاق شروع شد ؛خانمی به بنده مراجعه کرد و گفت که برای جهیزیه نیازمالی دارد ومن با کمک خانم حیدری خواهر شهید اسدالله حیدری و جانشین پایگاه ام الائمه توانستیم به این نیازمند کمک کنیم و شروع کار ما از آنجا بود.

این جهادگر ادامه داد: این قضیه باعث شد به فکر تشکیل گروه جهادی جهت خدمت رسانی به مردم را داشته باشیم وموفق شدیم با همکاری تعدادی از خواهران بسیجی گروه جهادی را در پایگاه تشکیل دهیم.

مسئول گروه جهادی شهید فهمیده پایگاه خواهران ام الائمه بیان کرد: ابتدا با کمک ۳ نفرازخواهران بسیجی افراد نیازمند را شناسایی میکردیم و همچنین برخی از نیازمندان نیزمستقیم جهت دریافت کمک به پایگاه مراجعه می‌کردند ودرهمین راستا توانستیم دومین کمک جهیزیه را نیز تهیه و تحویل دهیم و بعد از آن تعداد خواهران بسیجی که به این کارپیوستند بیشتر شد.

وی بیان کرد: از سال ۹۸ تا۹۹ تعداد گروه ما ۶ نفر بود وتصمیم گرفتیم که فعالیت گروه جهادی رو گسترده‌ترکنیم ودر هر زمینه که درتوان ما است فعالیت داشته باشیم؛ از جمله تهیه کمک جهیزیه، تامین لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند حوزه استحفاظی پایگاه، کمک بسته‌های معیشتی برای نیازمندان که خدا رو شکردراین زمینه ها نیز توانسته‌ایم خدمت رسانی مطلوب داشته باشیم ودرحال حاضر با کمک خداوند وهمکاران جهادی توانسته‌ایم سالانه سه کمک جهیزیه برای نوعروسان نیازمندتهیه کنیم.

محرمی گفت: هرساله در آغاز سال تحصیلی پک لوازم التحریربه تعداد ۳۰ بسته وهمچنین کفش برای دانش آموزان نیازمند به تعداد ۱۵جفت برای دانش آموزان نیازمند تهیه کنیم ودرموقع عید هم لباس برای خانواده‌های نیازمند تهیه می‌کنیم .

وی افزود: هرساله برای روستاهای دورافتاده و محروم در قالب اردوهای جهادی کلاس های تحکیم خانواده، مشاوره فردی، ایستگاه سلامت، کلاسهای هنری برای بانوان و بچه‌ها برگزارمیکنیم.

این جهادگر گفت: زنان بدسرپرست و معسر حوزه استحفاظی پایگاه رو شناسایی کرده‌ایم و ازبین اعضای گروه چند جهادگردست به کار آفرینی زده و برای زنان بد سرپرست کارگاه‌های قالیبافی،گلیم بافی عروسک بافی راه اندازی کرده‌ایم وهمچنین یک مغازه کوچک دایر کرده‌ایم تا بتوانیم کارهای دستی را به فروش برسانیم.

وی افزود: در موقع کرونا نیز اعضای گروه جهادی خیلی فعال بودند در زمینه طرح شهید سلیمانی، دوخت ماسک، تهیه غذای گرم برای خانواده هایی که مبتلا به کرونا بودند رو انجام دادیم.

مسئول گروه جهادی شهید فهمیده بیان کرد:کمک سیسمونی، تهیه لوازم ضروری زندگی و انجام کارهای تعمیراتی برای خانواده‌های نیازمند جز اقدامات این گروه جهادی است.

گروه جهادی شهید فهمیده سلطانیهفعالیت درتهیه جهیزیه تا اردوهای جهادی واشتغالزایی برای محرومیت زدایی
گروه جهادی شهید فهمیده سلطانیهفعالیت درتهیه جهیزیه تا اردوهای جهادی واشتغالزایی برای محرومیت زدایی

فاطمه عسگری

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار