خبرهای داغ:
معاون قضایی قوه قضاییه؛

مدعیان دروغین، ناقضان اصلی حقوق بشر هستند

مدعیان دروغین، ناقضان اصلی حقوق بشر هستند
حجت الاسلام رحیمی گفت: در حالی که این کشور ها خود ناقض حقوق بشر هستند کشورهای اسلامی مثل ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرده و سیاه نمایی می کنند.
کد خبر: ۹۶۱۸۴۷۴
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳

 

 

قروین_ به گزارش بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین صادق رحیمی در همایش " حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی" که به مناسبت روز بسیج حقوق دانان با حضور فرمانده سپاه، رییس کل دادگستری استان و جمعی از قضات و دانشجویان حقوق در سالن عدالت دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: کرامت انسانی از موضوعاتی است که در فلسفه، علم حقوق، معاهدات و اسناد بین المللی و هم در قرآن، آموزه‌های دینی و روایات اسلامی درباره آن سخن گفته شده و هم سیاستمداران، فیلسوفان و دانشمندان علوم انسانی و قرآنی به آن پرداخته اند.

 

وی با بیان اینکه کرامت اکتسابی بر خلاف کرامت ذاتی قابل کسب است، گفت این کرامت اکتسابی است که یکی را به قله کمال برده و شهید می‌کند و یکی را هم مفسد فی الارض می کند.

 

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: قرآن کریم به کرامت انسانی قائل است و در آیه ۱۳ سوره حجرات اشاره به کرامت دارد و قائل به آن است که همین کرامت ذاتی نیز قابل کم شدن است و گاهی به جایی می‌رسد که کرامت انسانی به صفر می‌رسد، همانندسارقان، ضاربان و کسانی که آرامش مردم را به هم می‌زند و افرادی که به ناموس مردم تجاوز می‌کند، که باید طبق قانون و قاطعانه با آنها برخورد کرد.

 

معاون قضایی قوه قضاییه تصریح کرد: دنیای غرب که ما را به نقص حقوق بشر متهم می‌کند و متاسفانه برخی از افراد داخل کشور نیز گاها با آنها همصدا می‌شوند، خود بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهان هستند.

 

وی بیان کرد: در کشوری مثل سوئد برخلاف مقررات بین‌المللی افرادی همچون حمید نوری که یک کارمند معمولی در دادگاه عمومی بود را بدون هیچ اتهامی بی‌گناه زندانی کرده و حتی شکنجه نیز می‌دهند. که مصداق واقعی نقض حقوق بشر است.

 

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه در قانون اساسی، قوانین ماهیتی و شکلی ما قوانینی است که کرامت انسانی در آن جا دارد و مقررات و اصول حقوق بشر را تبیین می‌کند. افزود:اصل قانونی بودن جرم و مجازات، اصل برائت و موضوعات مرتبط با زندانیان از جمله قوانینی است که در قانون اساسی به آن اشاره شده، به طوری که مطلقاً در زندان‌های ما شکنجه وجود ندارد، بلکه زندانیان از امکانات رفاهی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی خوبی برخوردارند.

 

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: آنهایی که خودشان شعار حقوق بشر می‌دهند اما به این قانون که در ماده ۹ اعلامیه حقوق بشر نیز ذکر شده است پابند نیستند. اما در کشور ما مطابق اصل ۳۲ و ۳۳ قانون اساسی ضمن رعایت حقوق بشر، نهادهای ارفاقی از قبیل آزادی مشروط، تعویق اجرای حکم، اصل فردی کردن مجازات، نهاد توبه و موارد زیادی وجود دارد که رعایت می شود.

 

وی با اشاره به مصادیق نقض حقوق بشر در کشورهای اروپایی و آمریکایی گفت: همان هایی که ما را متهم به نقض حقوق بشر می‌کند، انسان ها را به درجه اول، دوم و سوم تقسیم کرده و در 400 مرکز با 14 هزار نفر، ویروس و بیماری های مختلف را تولید و مننتشر می کنند تا با آزمایش بیماری ها بر روی انسان های درجه سوم مثل سیاه پوستان، میزان تاثیر دارو ها را ارزیابی می کنند.

 

معاون قضایی قوه قضاییه اضافه کرد: همین‌ها در زمان جنگ تحمیلی سلاح‌های بیولوژیکی را در اختیار صدام قرار دادند، چندین هزار نفر را در ایران ترور کردند و امروز نیز تعداد زیادی کودک و زن را در غزه به شهادت می رسانند.

 

وی در خصوص ترور شهید اسماعیل هنیه در ایران گفت: کشورهای مدعی حقوق بشر از قبیل اسراییل با چراغ سبز آمریکا در یک اقدام تروریستی و تجاوز جدی علیه حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و نقض آشکار اصول و موازین اساسی حقوق بین الملل خصوصا اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد، یک مهمان سیاسی را در کشور دیگر ترور می کنند.

 

معاون قضایی قوه قضاییه در پایان خاطر نشان کرد: همانطور که امام (ره) فرمود این غده سرطانی رفتنی است و انشالله رژیم منحوس اسراییل از بین خواهد رفت و معتقدیم که تحقق این امر در گرو پیروی حول محور ولایت فقیه است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار