خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

رسانه‌ها در کنار مطالبه‌گری باید کنشگر اجتماعی باشند

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان بابیان اینکه رسانه‌ها در کنار مطالبه‌گری باید کنشگر اجتماعی باشند، گفت: رسانه‌ها باید احساس مسئولیت خود را در مقابل معضلات فراموش نکنند چراکه همه ما در قبال آن مسئول هستیم.
کد خبر: ۹۶۱۸۴۸۳
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱
رسانه‌ها در کنار مطالبه‌گری باید کنشگر اجتماعی باشند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در جمع خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار و تسلیت شهادت اسماعیل هنیه اظهار کرد: تقابل طبق ضوابط بین‌المللی حق قانونی کشور ما است و توصیه به خویشتن داری غیر قانونی است.

وی با بیان اینکه امروز بعضی از سازمان‌های بین المللی و افراد، ایران را به خویشتن‌داری دعوت می‌کند که عجیب است، افزود: طبق قانون این حق کشور ما است که در برابر تعدی که صورت گرفته تصمیم‌ بگیرد چگونه برخورد کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه مسئولین باید به کار اهالی رسانه رسیدگی کنند، گفت: انسان یک سری نیازهای نازله‌ای دارد، اگر برآورده نشود انسان فرصت نمی‌کند به نیازهای متعالی فکر کند.

وی با اشاره به روایات با بیان اینکه خوش‌به حال کسی که هزینه‌های یک سال خود را دارد، چرا که این شخص بهتر می‌تواند برنامه‌ریزی کند و به اهداف متعالی بیاندیشد، تصریح کرد: انسان گرفتار در نیازهای ضروری که روزمره است دچار سختی می‌شود.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه برخی از خبرنگاران بیمه ندارند که باید به آن توجه کرد، گفت: امروز با این حقوق و مزایایی که خبرنگاران دریافت می‌کنند، مجاهدت می‌کنند که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه مسئله بیمه بسیار مهم است و باید به فکر آینده خبرنگاران باشیم، ابراز کرد: اگر هرسال یک اقدام کوچک برای خبرنگاران انجام دهیم طی ۵ سال بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر ضرورت ایجاد تشکل‌های تخصصی و ارتقای مهارت خبرنویسی بیان کرد: گاهی موارد متن خبرنویسی ضعف دارد که باید مهارت و قدرت خبرنویسی تقویت شود.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های خبرنویسی ضروری است، گفت: مسئولین مربوطه در برگزاری دوره‌های آموزشی به روز اهتمام ویژه داشته باشند.

شعبانی موثقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اولویت‌های فرهنگی استان در سند فرهنگی با بیان اینکه اولویت‌هایی که در سند فرهنگی نوشته شده مبتنی بر واقعیت‌های اجتماعی استخراج شده است، عنوان کرد: یکی از مشکلات ما در استان مشکل نشاط اجتماعی است.

وی با بیان اینکه خبرنگار فقط نباید گزارش‌گر باشد و باید در اصلاح آسیب‌های اجتماعی موثر باشد، ادامه داد: خبرنگار باید همزمان با اطلاع رسانی کنشگر هم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر نقش رسانه‌ها با بیان اینکه رسانه‌های ما موظف هستند در کاهش آسیب های اجتماعی موثر عمل کنند، ابراز کرد: با توجه به اینکه استان همدان به سمت پیری حرکت می‌کند این سوال مطرح است آیا رسانه‌های ما در مسئله رشد جمعیت نقشی دارند یا ندارند؟

وی با بیان اینکه رسانه در حل معضل در جامعه موثر است، تصریح کرد: معضلات و مشکلات کشور به اصحاب رسانه هم مربوط است و این سوال مطرح است که آیا تحقیق میدانی جامعه شناسانه انجام شده است و رسانه ها چقدر توانسته‌اند در رفع مشکلات جامعه موثر باشند؟

شعبانی موثقی با بیان اینکه رسانه‌ها در کنار مطالبه‌گری باید کنشگر اجتماعی باشند و باید برای جامعه هدف برنامه‌ریزی شود، تأکید کرد: رسانه‌ها باید احساس مسئولیت خود را در مقابل معضلات استان فراموش نکنند چراکه همه ما در قبال آن مسئول هستیم.

وی با بیان اینکه امام جمعه به تنهایی نمی‌تواند معضلات جامعه را رفع کند و دستگاه‌های متولی و رسانه‌ها باید کمک کنند، ابراز کرد: حداقل کاری که رسانه‌ها می‌توانند انجام دهند این است که فضای یاس را ایجاد نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در رفع مشکلات بخشی مسئولین است که گاهی کوتاهی می‌شود اما باید بدانیم برای اداره کشور حاکمیت کافی نیست حکمرانی نیاز داریم، خاطرنشان کرد: ما وقتی موفق هستیم که حکمرانی کنیم، حکمرانی خوب در دنیا یک مسئله جدی است و در حکمرانی خوب یک شهروند و خبرنگار به اندازه یک مسئول موثر هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار