خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین؛

برگزاری بیش از ۲۳۳ عنوان برنامه از ابتدای سال تاکنون/یادواره شهدای ارتش برگزار می شود 

برگزاری بیش از ۲۳۳ عنوان برنامه از ابتدای سال تاکنون/یادواره شهدای ارتش برگزار می شود 
اسمعیلی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، ۲۳۳ برنامه شامل ۱۰ یادواره شاخص و ۱۳ مراسم در ایام مناسبتی، ۱۸۵ مورد برنامه شاخص شهدایی و ۲۵ برنامه در خانه شهید بابایی برگزار شده است. 
کد خبر: ۹۶۱۸۴۹۰
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲

 

قزوین_ به گزارش بسیج، سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز با حضور امیر حسین محمدشفیعی فرمانده لشگر عملیاتی ۱۶ زرهی قزوین در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد بیان کرد: رسانه ها اگر این رسالت را در حوزه ترویج ایثار و شهادت انجام دهد ارج و قرب دارد.

 

وی ضمن تبریک پیشاپیش روز خبرنگار گفت: این نشست به منظور تجلیل از جایگاه خبرنگاران برگزار شد. همچنین محور دوم این نشست در خصوص اطلاع رسانی برگزاری یادواره شهدای ارتش استان است که قریب به هزار شهید از شهدای ارتش در قزوین می باشد.

 

اسمعیلی عنوان کرد: سال گذشته، مردم عزیز استان حضور گسترده ای در یادواره شهدای ارتش داشتند و در واقع مردم با حضور خود نشان دادند که قدردان جانفشانی شهدا هستند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان عملکرد این اداره عنوان کرد: ۴۸۵ برنامه فرهنگی در مناسبت های مختلف در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت، ۳۵ یادواره شاخص، اجرای ۳۱۱ برنامه با مشارکت خانواده شهدا در ۳۷ حسینیه فعال استان، ۶۳ برنامه در منزل شهید بابایی، یادواره شهدای خلبان، یادواره شهدای سلامت، ویژه برنامه سالروز ورود آزادگان، مراسم روز جانباز، یادواذه شهدای نیروی انتظامی، مراسم تکریم مادران شهدا و یادواره پدران آسمانی همچنین یادواره های شهرستانی و نیز بزرگداشت روز شهید از جمله برنامه های ما طی یکسال گذشته است.

 

وی افزود: امسال نیز ۲۳۳ برنامه از ابتدای سال شامل ۱۰ یادواره شاخص و ۱۳ مراسم در ایام مناسبتی، ۱۸۵ مورد برنامه شاخص شهدایی، ۲۵ برنامه در خانه شهید بابایی برگزار شده است. از برنامه های پیش رو نیز می توان به برگزاری مراسم سالروز ورود آزادگان، یادواره شهید رجایی رئیس جمهور شهید، مراسمات هفته دفاع مقدس، یادواره شهدای حج، مراسم روز جانباز، تکریم مادران شهدا و مراسم روز شهید اشاره کرد.

 

اسمعیلی با اشاره به وجود سه هزار شهید معزز در استان تصریح کرد: امسال از ابتدای سال ساماندهی و طراحی عکس های شهدا در حال انجام است که طراحی ۶۰ عکس شهید بابایی با استفاده از هوش مصنوعی نمونه ای از این فعالیت است.

 

دکتر اسماعیلی در ادامه از وجود ۳۶۷ گلزار در استان قزوین خبر داد که ۳۳۰ گلزار شهید روستایی و ۳۷ گلزار شهید، شهری است.

 

وی در پایان گفت: ساماندهی یکبار انجام شده، وظیفه بازسازی و مرمت گلزارها برعهده دهیاری ها، بخشداری ها و شهرداری هاست اما با اعتبارات هر ساله ما، اولویت بندی ساماندهی گلزار شهدا را به عهده گرفتیم به این صورت که تامین مصالح ساماندهی گلزار شهدا از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین پرداخت شود و کار اجرایی با جهادگران و بخشداران و دهیاران می باشد. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار