رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد:

پذیرایی پنج هزار خادم کهگیلویه و بویراحمد از زائران اربعین حسینی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد پنج هزار خادم در قالب 85 موکب‌ شناسنامه دار این استان در داخل و خارج از مرز ایران در جریان راهپیمایی بزرگ اربعین از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۱۸۶۴۳
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، حسن حکمتیان صبح امروز در نشست با خبرنگاران افزود:تعداد موکب های شناسنامه دار استان کهگیلویه و بویراحمد از 62 مورد به 85 موکب افزایش یافته است و تعدادی نیز هنوز شناسنامه‌دار نشده‌اند.

وی بیان کرد: از این تعداد 37 موکب در کشور عراق مستقر هستند که 9 موکب در کربلا، 12 موکب در نجف، 16 موکب در طریق الکربلاست .

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:پایانه مرزی شلمچه  یکی از پایانه های پر ازدحام کشور است به همین خاطر مواکب زیادی در این نقطه مستقر شده اند و استان ما نیز 10 موکب مستقر کرده است تا به زایران اربعین حسینی خدمات رسانی کنند.

وی افزود: در مسیر گچساران تا شلمچه نیز چهار موکب مستقر هستند . همچنین با توجه به اینکه شهرستان های باشت و گچساران مسیر طریق الکربلا هستند و زایران همسایگان شرقی از جمله افغانستان و پاکستان و استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، یزد و فارس، هرمزگان از این مسیر خود را به مرز شلمچه می رسانند 17 موکب نیزاز باشت تا گچساران از زایران پذیرایی خواهند کرد.

حکمتیان ابراز داشت:  این مواکب در بحث تغذیه، اسکان ، بهداشت و درمان و کارهای فرهنگی در 2 حوزه خواهران و برادران به زایران اربعین خدمات رسانی می کنند.

وی گفت: اربعین امسال درب باب المهدی در پایانه مرزی شلمچه مستقر خواهد شد تا زایران با زیارت این درب وارد کشور عراق شوند.

درخواست رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد از مردم

وی با اشاره به اینکه این ستاد به طور کامل از حمایت های مردمی پشتیبانی می شود، گفت: با توجه به گرمای بی سابقه در کشور عراق و لزوم خدمات رسانی مطلوب به زوار اربعین  نیاز به آب معدنی ، شربت ، یخ و دستگاه یخساز به شدت احساس می شود و نیازمند یاری مردم هستیم.

حکمتیان یاداور شد:  با توجه به افزایش زایران اربعین ظرفیت مواکب در بحث تغذیه، امکانات زیست خواب نیاز به ارتقا دارد و در این زمینه نیز از مردم  نوعدوست ایران و استان انتظار همراهی و کمک داریم.

نیاز به کامیون، تریلی و خودروی سنگین جهت حمل بار به عراق 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اکنون اجناس و کالاهای زیادی برای انتقال به کشور عراق در استان وجود دارد که برای انتقال آنها به کامیون، تریلر و خودروهای باری داریم و انتظار می رود رانندگان در بحث کرایه مواکب را مراعات نمایند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار