تعطیلی پروژه بزرگراه قفقاز/ عملیات جاده ترانزیتی درجا زد

در جا زدن عملیات احداث بزرگراه قفقاز در محور اردبیل، گرمی به بیله‌سوار در ایستگاه جذب اعتبارات تأمل‌برانگیز است.
کد خبر: ۹۶۱۸۶۵۲
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶

تعطیلی پروژه بزرگراه قفقاز/ عملیات جاده ترانزیتی درجا زد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در حالی که قرار بود این بزرگراه به صورت ایمن احداث و در کمتر از چهار سال تحویل داده شود، هنوز بخش عظیمی از این مسیر به اتمام نرسیده و در محدوده گرمی به بیله‌‌سوار و پایانه مرزی این شهرستان پروژه به تعطیلی کشیده شده است.

فرماندار شهرستان گرمی دلیل متوقف شدن این پروژه را کمبود اعتبار و بدهی بالا به پیمانکار اعلام کرد و اظهار داشت: راه و شهرسازی استان تلاش می‌کند تا پیمانکار را مجاب به ادامه اجرای پروژه کرده و بخشی از مطالبات آن نیز پرداخت شود.

حسین مولایی تصریح کرد: این جاده ترانزیتی باید در سریعترین زمان به سرانجام رسیده تا امکان تردد خودروهای ترانزیتی تا مرکز استان با ایمنی و سهولت بیشتر فراهم آید.

وی به خطرات و وقوع حوادث ناگوار در این مسیر ارتباطی اشاره کرد و گفت: با توجه به آمار بالای تصادفات در این محور، امیدواریم هر چه سریعتر بزرگراه قفقاز از مسیر گرمی به سمت بیله‌سوار تکمیل شده و شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

اما این مسیر که به نام جاده مرگ معروف شده، هر از گاهی شاهد وقوع تصادفات حادثه‌ساز و تلفات خونباری است که اهالی خواستار تعیین تکلیف هر چه سریعتر این محور مواصلاتی به ویژه در محدوده 15 کیلومتری گرمی و مسیر گرمی به سمت بیله‌سوار شدند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی نیز افزود: برای چهار خطه گرمی به بیله‌سوار که چند سالی راکد بوده، قرار شد مناقصه جدید برگزار و پیمانکار انتخاب شود تا سرعت عملیاتی این پروژه اتفاق بیفتد.

محمد خوش‌سیما خاطرنشان کرد: چهار خطه گرمی نیز به طول 15 کیلومتر در اولویت تکمیل قرار گرفته و انتظار می‌رود در هفته‌های آینده با انتخاب پیمانکار جدید پروژه از سر گرفته شده و تا شروع فصل سرما بتوانیم در این مسیر ایمنی بهتر ترددی را ایجاد کنیم.

اهالی گرمی به شدت از وضعیت جاده‌های کم عرض و ناایمن این شهرستان گله‌مند بوده و از مسئولان خواستند برای همیشه با یک تدبیر درست و عالمانه به پرونده جاده مرگ مغان و بسته شدن آن اهتمام جدی داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار