جانشین دبیر و سخنگوی ستاد اربعین گیلان

امور گمرکی برای خروج اقلام مواکب گیلانی از کشور درحال انجام است

جانشین دبیر و سخنگوی ستاد اربعین گیلان با تاکید بر لزوم توجه به انجام امور گمرکی برای خروج اقلام مواکب گیلانی گفت: برای حمل اقلام مورد نیاز مواکب که از طریق کامیون‌ها به شهر نجف و کربلا ارسال می‌شود، باید امور گمرکی آنان در اداره کل گمرک استان انجام بگیرد که با تمهیدات ستاد اربعین استان این امر در حال انجام است.
کد خبر: ۹۶۱۸۷۱۰
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴

 

امور گمرکی برای خروج اقلام مواکب گیلانی از کشور درحال انجام است

 

به گزار ش خبرگزاری بسیج گیلان ،محمد احمدی ادیب، جانشین دبیر و سخنگوی ستاد اربعین گیلان در برنامه تلویزیونی قدم قدم تا اربعین با بیان اینکه نیروهای پیشرو برخی از مواکب گیلان خود را به شهرهای کربلا و نجف اشرف رسانده‌اند، اظهار کرد: از ۴۸ ساعت آینده نیز نیروهای اصلی مواکب گیلانی به کشور عراق و شهرهای نجف و کربلای معلی عازم خواهند شد.

 

وی با تأکید بر ضرورت توجه به انجام امور گمرکی برای خروج اقلام مواکب گیلانی گفت: برای حمل اقلام مورد نیاز مواکب که از طریق کامیون‌ها به شهر نجف و کربلا ارسال می‌شوند، باید امور گمرکی آنان در اداره کل گمرک استان انجام بگیرد که با تمهیدات ستاد اربعین استان این امر در حال انجام است. 

 

سخنگوی ستاد اربعین گیلان با اشاره به برگزاری جلسات روزانه این ستاد به منظور هماهنگی میان مواکب گیلانی و ستاد اربعین بیان کرد: امروز جلسه کارگروه فرهنگی ستاد اربعین استان برگزار و هر کدام از نهادهای فرهنگی برنامه‌های ویژه خود برای زوار اربعین در مواکب گیلانی را اعلام کرده و تصمیمات مهمی در این خصوص اتخاذ شده است. 

 

احمدی ادیب با بیان اینکه خدام مواکب گیلانی به مانند سالیان گذشته به طور یقین اخلاق مداری را سرلوحه امور خود قرار خواهند داد، تصریح کرد: مواکب گیلانی همواره رعایت اخلاق و آداب اسلامی را سرلوحه امور خود قرار داده و امسال نیز قطعاً این چنین خواهد بود لذا از آنان درخواست دارم به این امر توجه ویژه کنند. 

 

وی با تأکید بر ضرورت توجه به فرهنگ گیلانی و اسلامی در مواکب استان گیلان در شهر نجف و کربلا گفت: هر موکب برنامه‌های ویژه خود را دارد ولی به تمامی مواکب گیلانی تأکید شده است که برنامه محوری خود را در راستای تقریب مذاهب میان شیعه و سنی قرار دهند.

 

سخنگوی ستاد اربعین گیلان از افزایش ثبت نام کنندگان پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح به نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: تا این لحظه (شنبه شب) ۲۱ هزار و ۱۲۵ نفر از گیلانیان در سامانه سماح ثبت نام کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار