خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

درآمد موقوفات آذربایجان غربی ۴۰ میلیارد تومان است

حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت گفت: امسال درآمد موقوفات استان ۴۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش هفت میلیون تومانی داشته است.
کد خبر: ۹۶۱۸۷۸۵
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در نشست خبری با اشاره به برگزاری مرحله استانی چهل‌و‌هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف آذربایجان غربی اظهار کرد: در این دوره ۱۵۰ نفر شامل ۸۰ نفر آقا و ۷۰ نفر خانم شرکت دارند و امسال تعداد ثبت‌نام‌‌کنندگان ۲۰ درصد افزایش یافته و دلیل آن به حضور افراد زیر ۱۸ سال در این دوره از مسابقات برمی‌گردد و برندگان به مرحله کشوری مسابقات در آذربایجان شرقی راه پیدا می‌کنند که با نام شهدای خدمت برگزار می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته مجموع درآمد موقوفات استان ۱۰۸ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۱۰۰ درصدی داشته و در سال جاری نیز این رقم برابر با ۴۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش هفت میلیون تومانی داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: بیش از ۱۲ میلیارد تومان برای اجرای امینانه نیت واقفین در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هزینه شده که از این میزان برای مساجد ۵ میلیارد و ۵۴۶ میلیون تومان و نیات مذهبی بالای ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی گفت: ۸۱۴ بسته معیشتی به ارزش بیش از ۶۴۷ میلیون تومان در قالب قرار دوازدهم در بین مردم توزیع شده و نیز ۲۵۰ میلیون تومان به هیئت‌های مذهبی پرداخت شده است.

حجت‌الاسلام جوانبخت بیان کرد: امسال موکف واقفان خیراندیش از ۲۵ مرداد تا ۷ شهریور در مرز تمرچین راه‌اندازی می‌شود و ۵۰ هزار پرس غذای گرم در دو نوبت ظهر و شام در این موکب توزیع خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار