خبرهای داغ:
قاسمی‌فرزاد:

الحاق زمین برای ساخت مسکن در همدان اقدامی بی‌سابقه است

همدان-استاندار همدان گفت: تأمین و الحاق زمین برای شهرهای استان همدان جزو اتفاقات و اقدامات بی‌سابقه است.
کد خبر: ۹۶۱۸۸۱۸
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۸
الحاق زمین برای ساخت مسکن در همدان اقدامی بی‌سابقه است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در مراسم واگذاری زمین‌های نهضت ملی مسکن شهرستان ملایر، اظهار کرد: تأمین و الحاق زمین برای شهرهای ۳۲ گانه استان همدان در طول ۴۵ سال بعداز انقلاب و سالهای حتی قبل از انقلاب به این شکل وجود نداشته و جزو اتفاقات و اقدامات بی‌سابقه است.

وی افزود: برای نهضت ملی مسکن در استان همدان تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و تأمین زمین کار بسیار سخت و مشکلی بود که محقق شد.

استاندار همدان گفت: برگزاری مراسم امروز نشان از عزم و اراده بالای مجموعه استان برای خدمت‌رسانی به مردم است و تلاش تمامی کسانی که برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن همراهی داشتند، ستودنی است.

وی ادامه داد: دولت برای خرید زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعتبار لازم را نداشت و تأمین زمین باید در قالب توافق انجام می‌شد که در همین راستا شبانه‌روز تلاش شد و پیگیری‌های مجدانه به ثمر نشست.

قاسمی‌فرزاد عنوان کرد: الحاق زمین به اندازه یک چهارم وسعت شهر ملایر به این شهر، از کارهای بزرگ در نهضت ملی مسکن است که در قالب دو شهرک به نام‌های «شهید رئیسی و خادم‌الرضا(ع)» نامگذاری مجدد شد و امیدواریم هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: همه مقدمات الحاق این زمین‌ها فراهم و در طول ۲ سال گذشته تمامی اسناد و مدارک لازم تهیه شده و با تصویب الحاق این دو شهرک، پهنه بسیار خوبی به شهر ملایر اضافه می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه در دولت مردمی با نگاهی که رئیس‌جمهور شهید حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی داشت، تمام تلاش بر این بود که پیشرفت و عدالت توأمان صورت گیرد، گفت: طبق آخرین ارزیابی‌ها، استان همدان در احیای واحدهای راکد رتبه اول را در کشور کسب کرده و این امر نشان از اقدامات جهادی و برگزاری مستمر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان است.

وی بیان کرد: شرکت فولاد ملایر یکی از واحدهایی است طی سال‌های گذشته حداقل هفته‌ای یکبار برای حل مشکل این واحد و کارگران شریف آن جلسه داشتیم که با پیگیری مجدانه مجموعه استانداری و فرمانداری شهرستان، مشکل آن حل شد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: در حوزه کشاورزی نیز با وجود کمبود منابع آب، تلاش شد الگوی کشت اصلاح شود و از محصولات پرآب‌بر به کم آب‌بر سوق پیدا کند و کشت گلخانه‌ای را در استان توسعه دادیم.

وی یادآور شد: در عرصه گردشگری نیز رخدادهای بسیار خوبی را طی سه سال گذشته شاهد بودیم که ثبت جهانی هگمتانه و رونق دو شهر جهانی مبل و منبت ملایر و سفال لالجین گویای این مطلب است.

استاندار همدان با بیان اینکه با وجود همه‌ مشکلات، در این سال‌ها تلاش شد روند خدمت‌رسانی به مردم دچار وقفه نشود و مسئولان استان در کنار مردم بودند و برای تأمین نظم و امنیت به ویژه در ایام انتخابات، تلاش کردند و حماسه آفریدند، گفت: ۱۴۰ هزار میلیارد ریال دستاورد سفر پُر خیر و برکت رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله دکتر رئیسی به استان همدان بود که ۵۵ درصد آن محقق شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار