خبرهای داغ:
یادداشت/

عملیات ثارالله، عملیاتی که ۲ گردان در مقابل ۲ لشکر دشمن عمل کردند

همدان- عملیات ثارالله، ۱۵ مرداد سال ۶۱ آغاز شد و دو گردان در مقابل دو لشکر در این عملیات از نیروهای استان همدان قرار گرفتند که تعداد ۸۵ نفر شهید و تعداد ۱۱۵ نفر مجروح و ۱۸ نفر هم اسیر شدند .
کد خبر: ۹۶۱۸۸۲۰
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۸
عملیات ثارالله، عملیاتی که ۲ گردان در مقابل ۲ لشکر دشمن عمل کردند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، بعداز عملیات بزرگ رمضان با توجه به حساس شدن مناطق عملیاتی کشور، مسولین نظام تصمیم به تنبیه دوباره متجاوز گرفتند در این خصوص عملیاتی در منطقه قصر شیرین طراحی شد که نام آن را «ثارالله» گذاشتند.

عملیات در بامداد ۱۵ مرداد سال ۶۱ با رمز مقدس «یا الله یا الله یا الله» ساعت ۴ و۳۰ دقیقه در شمال و شمال شرقی قصرشیرین با هدف آزادسازی ارتفاعات و دور کردن دید و تیر مستقیم دشمن از جاده قصر شیرین آغاز شد .

در این عملیات دو گردان از رزمندگان استان همدان شرکت داشتند که یک گردان از جامانده‌های عملیات رمضان از همرزمان شهیدشان بودند «گردان ولیعصر (عج)» و گردان «ثارالله» که در منطقه حضور داشتند، با فرماندهی برادر جانباز رضامیرزایی و گردان «ولیعصر (عج)» به فرماندهی برادران مظاهری و لطف الله بیات که در عملیات رمضان هم حضوری فعال داشتند.

فرمانده عملیات سردار میرزایی بود. آمار کل نیروهای عمل کننده ۵۴۰ نفر در قالب دو گردان از سپاه و واحدهایی از توپخانه تیپ ۲ زرهی ارتش از لشکر ۸۱ کرمانشاه و همچنین گروهی از مهندسی رزمی جهاد سازندگی که مسئولیت پشتیبانی از عملیات را به عهده داشتند.

ولی نیروهای حزب بعث در مقابل نیروهای خودی؛ چون آن منطقه در کنترل سپاه دوم ارتش عراق قرار داشت. لشکر ۶ زرهی و ۸ پیاده کوهستانی در آن محور مستقر بودند در یک جمله، دو گردان در مقابل دو لشکر عمل کردند و در این عملیات از نیروهای استان همدان تعداد ۸۵ نفر شهید و تعداد ۱۱۵ نفر مجروح و ۱۸ نفر هم اسیر شدند .

آمار شهدای شهرستان ملایر در این عملیات ۶ نفر بودند؛ شهیدان فتح اله نظری، عباس بتویی، ابرهیم بتوئیان، منصور اسماعیلی، محمد رسول احمدی ‌و سعید نظربیگی.

هدیه نثار روح تمامی شهدای این عملیات به خصوص شهدای ملایری صلوات .

جامانده از رفقای شهید محمد فتحی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار