فرماندار مریوان خبر داد:

امروز؛ آغاز اعزام زائران از مرز باشماق

فرماندار مریوان گفت: مرز باشماق از امروز صبح برای تردد زائران اربعین حسینی بازگشایی و فعلاً ساعت اعزام زائران از ۵ صبح تا ۲۱ شب در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۶۱۹۱۵۰
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸

اسماعیل احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، با بیان اینکه مرز «باشماق» مریوان امسال برای سومین بار است که به‌عنوان یکی از گذرگاه‌های رسمی زائران اربعین اعلام شده است، اظهار داشت: این مرز از امروز صبح برای تردد زائران اربعین حسینی بازگشایی شده است و فعلاً ساعت اعزام زائران از مرز باشماق ۵ صبح تا ۲۱ شب در نظر گرفته شده است.

فرماندار مریوان اظهار داشت: ما از حیث رفع مشکلات مربوطه با حوزه زیرساختی در طول یک سال اخیر اتفاقات و فعالیت‌های خوبی را در مجموعه دستگاه‌هایی که تحت عنوان کمیته زیرساخت دارند فعالیت می‌کنند در سطح شهرستان و استان شاهد بودیم.

وی گفت: ورودی بهشت مصطفی تا ایران‌خودرو در داخل شهر مریوان گره کور ترافیکی بود که کار این پروژه با یک پیشرفت قابل‌توجهی و لاین جنوبی این مسیر ظرف هفته آینده بازگشایی خواهد شد که یک اتفاق خوبی در روان‌سازی ترافیک است.

وی افزود: تقویت پوشش آنتن‌دهی به‌ویژه مسیر جاده سنندج مریوان نقاط کور بسیار زیادی را داشت که با راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید در این مسیر اتفاق افتاد و به جرأت می‌توان گفت که بالغ بر ۸۰ درصد پوشش آنتن‌دهی کامل شده است.

احمدی اذعان کرد: در زمینه تقویت آب و برق هم پایانه مرز باشماق و هم داخل شهر مریوان اتفاقات خوبی افتاده است که می‌توان گفت با تأمین آب شرب کامل پایانه آن مشکلی که سال‌های قبل بود دیگر نخواهیم داشت و بالغ بر ۱۰ روستای اطراف پایانه مرزی باشماق از مخزن آبی که ایجاد شده و این خط انتقال آب بهره‌مند خواهد شد.

وی گفت: سال گذشته زائران از نبود پارکینگ در شهر مریوان جابه‌جایی تا مرز و همچنین نرخ کرایه‌ها و نبود خودرو در آن طرف مرز گلایه‌هایی داشتند برای رفع این مشکلات اقداماتی انجام شد در داخل شهر مریوان حال حاضر از لحاظ آماده‌سازی در پارکینگ‌ها هیچ مشکلی نداریم بالغ بر ۱۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های شش‌گانه‌ای که داخل شهر پیش‌بینی‌شده امکان اسکان را دارند.

وی افزود: بالغ بر ۱۵ تا ۲۰ هزار خودرو را جا‌هایی که در مرز باشماق پیش‌بینی‌شده در پارکینگ‌هایی که در اختیار نیروی انتظامی است هم از لحاظ امنیت و حفاظت مشکلی ندارند پیش‌بینی‌شده است.

فرماندار مریوان عنوان کرد: در زمینه اسکان هیچ مشکلی نداریم تمام زائرین در دونقطه هم داخل شهر هم در مرز امکان اسکان کامل برای آنان فراهم است و از لحاظ تردد هم ناوگان داخلی شهرستان و هم تقاضا‌هایی که از استان شده به کمک ما خواهند آمد و از لحاظ انتقال هم مشکلی نداریم.

وی در پایان افزود: قیمت ناوگان‌ها برابر ابلاغیه ستاد اربعین است؛ ما در قیمت‌ها چه در بحث پارکینگ چه در بحث تردد‌ها نظری نداریم همه اینها قیمت‌هایی است که ستاد اربعین ابلاغ خواهد کرد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار