خبرهای داغ:

پیش‌بینی تردد ۵۰۰ هزار اتباع خارجی غیرمقیم زائر مراسم اربعین از اهواز

فرماندار اهواز گفت: تمام اتباع خارجی غیر مقیم که در مراسم اربعین حسینی قصد سفر به عتبات عالیات را دارند باید از اهواز عبور کنند و برآورد شده امسال ۵۰۰ هزار نفر اتباع خارجی از این شهرستان تردد کنند.
کد خبر: ۹۶۱۹۱۷۵
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
پیش‌بینی تردد ۵۰۰ هزار اتباع خارجی غیرمقیم زائر مراسم اربعین از اهواز

سید احمد موالی‌زاده با بیان اینکه محل اسکان و تغذیه اتباع خارجی توسط ستاد عتبات عالیات شهرستان اهواز مشخص و آماده می‌شود بیان کرد: از تمامی دستگاه‌های شهرستان اهواز درخواست می‌شود برای استقبال و خدمات رسانی به زائران حسینی همکاری کنند.

وی گفت: مواکب مردمی زیادی در مسیرهای مرکز استان برپا می‌شود که مدیریت مواکب با ستاد عتبات عالیات اهواز بوده و به خوبی در حال مدیریت و برنامه ریزی است.

موالی‌زاده به حرکت مشایه اربعین حسینی ( گروه های مردمی) اشاره کرد و افزود: حداقل ۲ مشایه در روزهای ۲۳ مرداد در منطقه عین ۲ و ۲۴ مرداد در مناطق پردیس و روستاهای بخش اسماعیلیه برنامه دارند که باید برنامه ریزی و آمادگی لازم را داشته باشیم.

فرماندار اهواز به برنامه عزاداری ویژه اربعین در روز ۲۶ مرداد در خیابان طالقانی مقابل حسینیه ثارالله اهواز اشاره کرد و گفت: در برگزاری این برنامه از دستگاه‌های مختلف نیز درخواست همکاری داریم.

موالی زاده با اشاره به اینکه ستاد اربعین شهرستان اهواز معین مواکب پایانه مرزی چذابه است ادامه داد: تمهیدات لازم در خصوص بازگشت زائران اربعین حسینی اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: کمیته بهداشتی اربعین در اهواز طی هفته جاری تشکیل می‌شود و در این کمیته ادارات و دستگاه‌ها برنامه‌های اجرایی در خصوص بهداشت اماکن، غذا، آب، بازرسی‌ها، و تمهیدات سلامت مشارکت دارند.

موالی زاده با بیان اینکه دغدغه اصلی ستاد اربعین مسائل بهداشتی است، افزود: با توجه به اینکه اهواز محل گذر زائران اربعین حسینی است و برای جلوگیری برای شیوع بیماری‌ها بسته اجرایی بهداشت تهیه خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار