خبرهای داغ:

بازسازی و نوسازی زیرساخت های حوزه صنعت؛ در دستور کار

معاون وزیر صمت گفت: بازسازی و نوسازی زیرساخت ها در حوزه صنعت را به طور جد و ویژه پیگیری و دنبال خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۶۱۹۲۱۸
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، فرشاد مقیمی ، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن و آیین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران استان  که در سالن جلسات اداره کل بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد:  ۴۳ درصد از اشتغال صنعتی و ۱۴.۵ درصد از جی دی پی کشور متعلق به صنایع کوچک در سطح کشور است‌.

وی افزود:  ۶۰۰ هزار واحد تولیدی صنفی در حال حاضر در کشور در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار کرد: انصافا مهندس هاشمی، استاندار سمنان تاثیر جدی در فعالیت های اقتصادی استان داشتند، با توجه به مجموعه اقدامات و فعالیت هایی که در استان به نسبت استان های دیگر در حوزه صنعت و تجارت انجام شده، نقش استاندار سمنان در آن بسیار موثر و جدی است.

مقیمی بیان کرد: استان سمنان به معنای کامل محل تجلی دستورات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال، تحقق جهش تولید با مشارکت مردم است.

وی گفت: در بحث تکمیل زنجیره ارزش نیز در جهت کاهش هزینه استقرار صنوف توزیعی در دستور کار است.

معاون وزیر صمت عنوان کرد: بازسازی و نوسازی زیرساخت ها در حوزه صنعت را به طور جد و ویژه پیگیری و دنبال خواهیم کرد.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی ، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این نشست عنوان کرد: مباحث و مسائل و موارد صنعتگران و معدنکاران استان را می توان بررسی، پیگیری و رسیدگی کرد.

وی بیان کرد: تمام صنعتگران استان که ما با آنها دیدار داشتیم، ابراز و اقرار داشتند که استاندار سمنان در پیشرفت اهداف صنعت و تولید و گره گشایی از مشکلات بسیار همراه بوده که امری ارزشمند و امروز نیز شاهد این مهم بودیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در بحث مدیریت مصرف انرژی در حوزه گاز و برق نیز می توان از راهکار های مناسب جهت بهبود وضعیت موجود در حوزه صنعت استان بهره گیری نمود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اظهار کرد: همه با هم باید به دولت جدید کمک کنیم و انشالله رئیس جمهور نیز در انتخاب مدیران و بخصوص استانداران نیز افراد متخصص و کاربلد را به کار گیرد‌.

در این همایش جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی، مدیران عامل بانکها و جمعی از تولیدکنندگان، صنعتگران، معدنکاران و فعالان اقتصادی برتر استان نیز حضور داشتند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار