صدور بیش از یک هزار و ۵۰۰ فقره سند مالکیت تک برگ برای اراضی دولتی خوزستان

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در راستای اجرای قانون حدنگاری، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ فقره سند مالکیت تک برگ برای اراضی دولتی خوزستان صادر شده است.
کد خبر: ۹۶۱۹۲۲۹
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
صدور بیش از یک هزار و ۵۰۰ فقره سند مالکیت تک برگ برای اراضی دولتی خوزستان

مرتضی میثاقی روز سه شنبه با اشاره به لزوم اجرای قوانین مربوط به حوزه املاک و زمین گفت: این اسناد بر اساس ماده ۹ قانون جامع حدنگار و در راستای انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان اسناد و املاک و نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن، به نام دولت صادر شده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان افزود: در راستای انجام عملیات ثبتی و اخذ سند، قرارداد ۱۰ هزار و ۲۷۷ فقره سند دیگر با کارگزار بخش خصوصی منعقد شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال اسناد مذکور صادر شوند.

وی تاکید کرد: اخذ اسناد تک‌برگی باعث شفافیت در امور ثبتی شده همچنین پیشگیری از جعل اسناد مالکیت و ارائه خدمات بهینه و باکیفیت به شهروندان را به دنبال دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، بروز رسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از جمله اهداف مهم قانون جامع حدنگار عنوان کرد

بر اساس این گزارش، اجرای قانون جامع حدنگار، گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری به شمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند.

خوزستان یکی از پرجمعیت‌ترین استان های کشور به شمار می‌رود و کلانشهر اهواز بزرگترین شهر جنوبی کشور محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار