خبرهای داغ:

استقرار ۵۰۰ نیروی بهداشتی در مرز چذابه/ لزوم توجه به شیوع سرخک در عراق

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از استقرار ۵۰۰ نیروی بهداشتی در مرز چذابه در آستانه پیاده‌روی اربعین خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۹۲۸۷
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۱
استقرار ۵۰۰ نیروی بهداشتی در مرز چذابه/ لزوم توجه به شیوع سرخک در عراق

محمدحسین سرمست امروز (۱۶ مردادماه) در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در آستانه اربعین حسینی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با هدف تأمین سلامت زائران، اقدام به استقرار ۵۰۰ نیروی بهداشتی در مرز چذابه کرده است. این نیروها شامل کارشناسان بهداشت محیط، پیشگیری از بیماری‌ها، بهداشت عمومی و ماما هستند که به صورت شیفتی در مرز چذابه مستقر خواهند شد و به صورت ۲۴ ساعته به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

وی با تاکید بر اهمیت سلامت زائران، گفت: نظارت بهداشتی دقیق بر موکب‌ها از جمله کلرسنجی آب آشامیدنی و نظارت بر طبخ و توزیع غذا در دستور کار قرار دارد. همچنین برای پیشگیری از بیماری‌های واگیر، غربالگری زائران در مرز چذابه انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: علاوه بر استقرار نیروها در مرز، بیمارستان‌های خوزستان به ویژه بیمارستان‌های طریق القدس بستان و شهدای نفت دشت آزادگان، در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند تا در صورت نیاز، خدمات درمانی رایگان به زائران ارائه دهند. همچنین، آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌های اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان درمانگاه‌های سیار در طول مسیر خدمت‌رسانی خواهند کرد.

سرمست با اشاره به شیوع سرخک در عراق، گفت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، به کودکان زیر ۱۵ سال که واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند، این واکسن تزریق می‌شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌های درمانی در مرز چذابه، گفت: درمانگاه شهید هاشمی با امکانات کامل اورژانسی و داروخانه، به صورت شبانه‌روزی در خدمت زائران است. همچنین، سایر دستگاه‌های اجرایی مانند بهزیستی، نیروی انتظامی و سپاه درمانگاه‌های موقت در مرز بر پا خواهند کرد. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار