خبرهای داغ:
گفتگوی بسیج با سخنگوی هیئت رئیسه مجلس؛

اجرای طرح «از آبخیز تا جالیز»، رفع مشکل کم‌آبی بسیاری از مردم کشور را در پی داشته است

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: اقدامات گسترده صورت گرفته در پروژه‌های بسیج سازندگی نظیر «از آبخیز تا جالیز»، رفع مشکل کم‌آبی بسیاری از مردم کشوررا در پی داشته است.
کد خبر: ۹۶۱۹۴۱۶
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه بسیج مجموعه ملی است که ابعاد مختلفی در ماموریت‌هایش وجود دارد، اظهار کرد: بخشی از بسیج مربوط به حوزه نظامی است اما بخش عمده آن را قسمت‌های علمی، سازندگی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تشکیل می دهند. 

وی با بیان اینکه از نقش عمده بسیج در آبادانی مناطق محروم نباید غافل شویم، گفت: در توزیع منابع کشور باید عدالت رعایت شود اما متاسفانه این مسئله مغفول مانده و بسیج با وارد شدن به بخش محرومیت زدایی برای تحقق این مسئله کمک شایانی به کشور کرده است. 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: بسیج با وسعت فعالیت‌هایی که دارد، توانسته در نقاط مختلفی برای آبادانی پای به میدان بگذارد و الحق و الانصاف نیز آثار حضور و خدمت رسانی بسیج در مناطق مختلف کشور، قابل رؤیت و لمس کردن است.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمی خاطرنشان کرد: بسیج با استفاده از منابعی که در اختیار دارد و از طریق به اشتراک  گذاشتن این منابع با مردم و کمک گرفتن از آنها در حوزه محرومیت زدایی توانسته گام‌های بلند و موفقی بردارد. این تلاش  بسیج در عرصه‌های مختلف خصوصا محرومیت زدایی سرآغاز  یک رفتار عمومی در کشور در حوزه سازندگی شده است و به همین دلیل باید جایگاه بسیج را پاس داشت. 

وی با اشاره به طرح از آبخیز تا جالیز نیز گفت: در طرح آبخیز تا جالیز با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بسیج ۱۹ میلیون هکتار از مزارع کشور به همت جهادگران بسیجی با احیای ۱۰ هزار قنات، ایجاد ۱ هزار استخر بزرگ و ۲۰۰ هزار کیلومتر کانال کشی تحت آبخیزداری قرار خواهد گرفت.

این نماینده مجلس افزود: اقدامات گسترده صورت گرفته در پروژه‌های بسیج سازندگی نظیر «از آبخیز تا جالیز»، رفع مشکل کم‌آبی بسیاری از مردم کشوررا در پی داشته است.

سلیمی خاطرنشان کرد: ما اعلام آمادگی می‌کنیم تا در جلسات هم‌اندیشی و همفکری مشترک نمایندگان مجلس با مسئولان بسیج از جمله بسیج سازندگی شرکت کنیم. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار