خبرهای داغ:

ارز اربعین در ۸ شعبه بانکی بخش‌های تابعه دزفول عرضه می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه دزفول گفت: عرضه ارز اربعین علاوه بر پست بانک‌های دزفول در هشت شعبه بانکی بخش‌های تابعه این شهرستان در حال انجام است.
کد خبر: ۹۶۱۹۴۷۶
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹
ارز اربعین در ۸ شعبه بانکی بخش‌های تابعه دزفول عرضه می‌شود

سید علی پژمان روز چهارشنبه در جریان بازدید از شعبه‌های پست بانک دزفول بیان کرد: زیرساخت‌های لازم فراهم و اکنون عرضه ارز اربعین علاوه بر بانک‌های عامل و شعب پست بانک شهر دزفول در بخش‌های چغامیش، مرکزی و سردشت در حال انجام است.

وی اظهارکرد: زوار اربعین برای دریافت ارز باید ثبت نام و پس از انتخاب بانک عامل مدارک خود را ارایه و تقاضای ارز کنند؛ پرداخت ارز نیز از طریق نرم‌افزار انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه دزفول گفت: اکنون ارز در اختیار بانک‌های عامل دزفول قرار گرفته است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد؛ زایران اربعین می‌توانند بدون دغدغه نسبت به دریافت ارز اقدام کنند.

برای هر زائر اربعین ۲۰۰ هزار دینار عراق به عنوان ارز اربعین ۱۴۰۳ اختصاص یافته است. بر اساس ابلاغ بانک مرکزی، زائران اربعین می‌توانند با مراجعه به شعب منتخب بانک‌های عامل ارز اربعین را برای سفر به کربلا دریافت کنند.

آیین راهپیمایی اربعین از سه هفته قبل از چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آغاز می‌شود، مسیر و سفری که هر ساله میلیون‌ها مسلمان و عاشق اباعبدالله از شهرها و کشورهای مختلف جهان آغاز می‌کنند تا در روز اربعین (۲۰ صفر) خود را به کربلا و بین‌الحرمین برسانند و مزار سالار شهیدان و حضرت ابوالفضل العباس(ع) را زیارت کنند.

سال گذشته بیش از ۲۰ میلیون زائر در راهپیمایی اربعین حسینی حضور داشتنند که حدود پنج میلیون زائر ایرانی از مرزهای زمینی و هوایی به عراق و شهرهای محل حرم‌های امامان شیعیان کربلا و نجف و سامرا و کاظمین سفر کردند.

امسال زائران اربعین می توانند از ۶ مرز زمینی «خسروی»، «شلمچه»، «چذابه»، «مهران»، «باشماق»، «تمرچین»، ۲ مرز هوایی، فرودگاه امام علی (ع) نجف و بغداد و یک مرز آبی خرمشهر- بصره به عراق سفر کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار