خبرهای داغ:

تشریح آخرین تمهیدات برای خدمت رسانی به زائران حسینی (ع) از زبان استاندار خوزستان

استاندار خوزستان گفت: هماهنگی در همه ابعاد به ویژه در حوزه گذرنامه دو کشور ایران و عراق انجام شده است و کمترین ایستایی را در مقطع صفر مرزی خواهیم داشت و زائران مشکلی نخواهند داشت.
کد خبر: ۹۶۱۹۴۸۲
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸
تشریح آخرین تمهیدات برای خدمت رسانی به زائران حسینی (ع) از زبان استاندار خوزستان

علی اکبر حسینی محراب در نشست با استاندار میسان عراق که امروز (۱۷ مردادماه) برای بررسی آخرین تمهیدات برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از مردم و استاندار میسان بابت میزبانی از زائران اربعین حسینی (ع) تشکر می‌کنم. خوشبختانه توافق کامل بین دو طرف در همه زمینه ها برقرار شده است.

وی افزود: در مورد نحوه حمل و نقل زائران، تردد اتباع، فعالیت مواکب در آن طرف مرز، استقرار نیروهای جمعیت هلال احمر و شهرداری اهواز برای نظافت، به توافق رسیده ایم.

استاندار خوزستان گفت: برای حمل و نقل زائران از مرز به العماره مقرر شد، علاوه بر وسایل حمل و نقل استان میسان، ۱۰۰ اتوبوس ایران در مرز مستقر شوند و جا به جایی زائران را انجام دهند.

حسینی محراب بیان کرد: با توجه به گرمای هوا، در زمینه پزشکی مقرر شد همکاری لازم بین دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دانشگاه علوم پزشکی العماره انجام شود. جمعیت هلال احمر نیز با هماهنگی حوزه پزشکی، به اندازه کافی آمبولانس مستقر کند و انتقال مصدومان و بیماران را انجام دهد.  

وی افزود: هماهنگی در همه ابعاد به ویژه در حوزه گذرنامه دو کشور انجام شده است و کمترین ایستایی را در مقطع صفر مرزی خواهیم داشت و زائران مشکلی نخواهند داشت.

استاندار خوزستان با بیان اینکه خوی برادری بین دو هیات ایرانی و عراقی برقرار است، گفت: از زائران اربعین حسینی (ع) می‌خواهیم به توصیه های ستاد اربعین حسینی (ع) خوزستان از جمله در بحث داروهای ممنوعه در عراق عمل کنند و این داروها را به عراق نبرند. همچنین در صورت لزوم نسخه دو زبانه با خود داشته باشند. با رعایت این موارد، امسال هیچ مشکلی در برگزاری اربعین حسینی (ع) در خوزستان نخواهیم داشت.

وی افزود: سال گذشته حدود ۲۵۰ هزار نفر از اتباع از مرزهای خوزستان عازم عراق شدند که ۵۰ هزار نفر از این تعداد از اتباع پاکستان و مابقی مقیم ایران بودند که به سلامت رفتند و برگشتند. امیدواریم کسی بدون ویزا وارد مرز چذابه نشود و حتما ویزای الکترونیک دولت عراق در سفارت خانه خود را داشته باشند. در مرزهای ورودی خوزستان به شدت جلوی عبور کسانی که ویزا ندارند را خواهیم گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار