خبرهای داغ:

هنوز ساختار استانی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک راه نیفتاده است

مدیرعامل مؤسسه علمی _ آموزشی گفت: دو، سه سال است سازمان ملی تعلیم و تربیت شکل گرفته است و هنوز ساختار این سازمان راه نیفتاده است و در بدنه آموزش و پرورش فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۹۶۱۹۴۸۵
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۷

هنوز ساختار استانی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک راه نیفتاده است



به گزارش خبرگزاری بسیج، فاطمی‌نژاد مدیر عامل مؤسسه علمی _ آموزشی رزمندگان اسلام در اردوی توانمندسازی مربیان جوانه که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: موضوع کودک همواره از موضوعاتی است خیلی در کانون توجه نبوده است.
وی با بیان اینکه موضوع سن مهدکودک و پیش دبستانی چندین سال باعث شد موضوع مهدهای کودک معطل بماند، گفت: حوزه کودک، حوزه کوچکی نیست و رور به روز پیچیده‌تر می شود. در این حالت اگر حوزه کودک را به مسأله ملی تبدیل نکنیم به نتیجه نمی‌رسیم.
فاطمی‌نژاد با اشاره به اینکه بیش از ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار کودک داریم، افزود:  اگر همه کسانی که در حوزه کودک فعالت می‌کند را در نظر بگیریم شاید پوشش حوزه کودک به یک میلیون و ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار کودک برسد. 
وی با تأکید بر اینکه حوزه کودک، مسأله جدی برای آینده انقلاب اسلامی است، گفت: گروه‌ها و نهادهایی که در عرصه‌های بین‌المللی در حوزه کودک فعال هستند و مثلا سند ۲۰۳۰ را اجرا کردند، می‌دانند که باید در حوزه کودک هزینه کرد زیرا ماندگاری و اثرگذاری داشته و کم قیمت‌تر تمام می‌شود. یعنی هزینه می‌کنند کودک را از دست ما بربایند.
مدیرعامل مؤسسه رزمندگان اسلام اضافه کرد: نتوانستیم در حوزه کودک الگوی مشخص و تمرکز ساختاری مشخص ایجاد کنیم. البته دو، سه سال است سازمان ملی تعلیم و تربیت شکل گرفته است و هنوز ساختار این سازمان راه نیفتاده است و در بدنه آموزش و پرورش فعالیت می‌کند. 
وی تصریح کرد: اگر تربیت صحیح کودک به شکل مردم پایه، جهادی و بر پایه رشد کودک باشد، اقدام موثر انجام دادیم. 
ما همواره نگاهمان این است که حوزه کودک از حاشیه به متن قرار گیرد و و در برنامه سیاستگذاران باشد.
فاطمی‌نژاد اظهار کرد: موسسه طلوع نور یک استانداردی را باید در محتوا و فعالیت رقم بزند و بعد این موارد را با جهاد تبیین ارائه کند. در این صورت می توانیم یک الگوی دقیق در حوزه کودک ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه ۲۷۰۰ مهد ثبت شده داریم، افزود: در آینده نگاه به کودک در عرصه ملی است و به حوزه کودک در قالب زیست بوم کودک نگاه می‌کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار