خبرهای داغ:

برگزاری جلسه هماهنگی اجرای برنامه جامع فرهنگی تبیینی "طرح هدی" در خراسان جنوبی

اولین جلسه هماهنگی برنامه جامع فرهنگی تبیینی "طرح هدی" تدوین بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی ویژه اصناف در محل اتاق اصناف استان برگزار شد. 
کد خبر: ۹۶۱۹۵۳۳
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، اولین جلسه هماهنگی برنامه جامع فرهنگی تبیینی " طرح هدی" تدوین بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان جنوبی ویژه اصناف در محل اتاق اصناف استان برگزار شد. 

بصیری پور مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی در این جلسه از اجرای عملی طرح هدی در استان خبر داد و گفت: وجود آسیب های اجتماعی در هر اجتماع بشری شاید یک امر طبیعی باشد اما در شأن کشوری که آرمان ساخت تمدن نوین اسلامی دارد به هر میزان ولو اندک هم شایسته نیست.

وی ادامه داد: در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی کارهایی انجام گرفته است اما یقینا کافی نیست؛ برای حل آن باید کار شبانه روزی کرد.

بصیری پور در ادامه به اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: طرح هدی با هدف حفظ کرامت و عفاف زنان در بستر فضای مجازی، توانمندسازی و تقویت اعتماد به نفس زنان محجبه به ویژه بانوان دارای سالن های مزون و زیبایی در استان اجرایی می شود.

وی افزود: از دیگر اهداف این طرح می‌توان به تقویت عزت نفس و حمایت از آرایشگاه های الگو، ترویج سبک زندگی اسلامی، مقابله با آثار کشف حجاب در جامعه و در سطح استان، کاهش آسیب های اجتماعی و بی بند و باری های اخلاقی ناشی از هنجارشکنی در بستر فضای مجازی، برنامه‌ریزی دقیق در راستای خنثی سازی توطئه های دشمنان در تهاجم فرهنگی، مقابله با جریانات فمنیستی در استان، آگاه سازی و پیشگیری از نفوذ تفکرات معاند و کاهش یا توقف بدحجابی در جامعه اشاره کرد.

بصیری پور با اشاره به بخشی از آسیب های فرهنگی و اجتماعی موجود در برخی صنوف بانوان تاکید کرد: برنامه‌ریزی مدون و فرهنگی و بدنبال آن نهادینه سازی آن جهت گفتمان سازی و باور برای ترویج عفاف وحجاب و کاهش آسیب های اجتماعی در استان ضروری است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی دارای بنیه اعتقادی و مذهبی غنی می باشد افزود: در موضوع عفاف و حجاب، سبک زندگی عفیفانه و کرامت بانوان با حمایت از کسب و کارهای صنفی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: طرح هدی بر کنترل مدیریت فضای مجازی و حقیقی ‌‌در ترویج فرهنگ عفاف وحجاب می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد که دستیابی به این مهم نیازمند همکاری سازمان ها و دستگاه های اجرایی موثر در سطح استان می باشد تا این طرح بتواند به‌عنوان طرح جامع فرهنگی تبیینی، حمایتی و آموزشی بومی استان با مصوبه ستاد عفاف و حجاب استان لازم الاجرا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار