خبرهای داغ:

چرا به حوزه کودک و خانواده توجه شایسته نشده است؟

مدیرعامل مؤسسه طلوع نور گفت: به‌رغم ایجاد سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، چرا در سال‌های اخیر، توجه شایسته و بایسته به حوزه کودک و خانواده نشده است؟
کد خبر: ۹۶۱۹۵۳۴
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، «سید حسام نوربخش» مدیرعامل مؤسسه طلوع نسل نور در افتتاحیه اولین اردوی توانمندسازی جوانه که امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: خیلی شنیدیم که می‌گویند مسیر ۷۰ ساله زندگی را ۷ سال اول زندگی تعیین می‌کند‌ اما با وجود این حقایق که با آن آشنا هستیم و به‌رغم ایجاد سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، چرا در سال‌های اخیر، توجه شایسته و بایسته به حوزه کودک و خانواده نشده است.

وی با اشاره به دو دلیل عدم توجه شایسته به حوزه کودک و خانواده، افزود: اولین دلیل این است که مسأله کودک را به درستی با اقتضائات تغییر نسلی نتوانستیم درک کنیم؛ پس مسأله ممکن است درست شناسایی نشده است.

نوربخش ادامه داد: ممکن است مسأله را شناختیم اما خواسته‌ایم با راه حل سنتی و ابزاری چون مدرسه‌زدگی به عنوان راه حل در حوزه کودک به کار ببریم.

وی اضافه کرد: اگر قرار است تحولی شکل بگیرد، این تحول اتفاق نمی افتد مگر یک‌نگاه از پایین به بالا و ظرفیت جهادی و انقلابی صورت گیرد. در این راستا نهادی که در این مسیر پیشگام بوده، بسیج است.

مدیرعامل مؤسسه طلوع نسل نور با بیان اینکه اگر بخواهیم در نظام رسمی قدم برداریم موفقیت حال نمی شود البته ورود به برخی از نظام رسمی مثل مجوزها، جزو اقتضائات است، گفت: در مؤسسه طلوع نور، رویکرد تحولی را در نظر گرفتیم و شناخت مربیان تحول‌گرا و جهادی را در پیش گرفتیم. 

وی با بیان اینکه ۲۶۰۰،۲۷۰۰ مهدکودک در سراسر کشور داریم، اضافه کرد: در ۴ حوزه توانمندسازی مدیران، مربیان، والدگری و توانمدسازی خانواده و محتوا در این اردو برنامه داریم و در حوزه محتوا کتاب جدیدی در دست تألیف است که برای مهر جلد اول کتاب آماده می‌شود.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار