خبرهای داغ:

کاروان موکب احمد بن موسی (ع) راهی شلمچه شد

آئین اعزام کاروان موکب حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) به مرز شلمچه با حضور مدیریت شهری و مسئولان استانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۱۹۵۹۹
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، آئین اعزام کاروان موکب حضرت احمدبن موسی-شاهچراغ (ع) به مرز شلمچه با حضور مدیریت شهری و مسئولان استانی برگزار شد. این کاروانِ خدمت‌رسانی با همت شهرداری شیراز شکل گرفته و به زائران اربعین در داخل و خارج از کشور خدمات ارائه می‌دهد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در این مراسم با بیان اینکه آوازه نام سومین حرم اهل‌بیت (ع) بلند شده است، گفت: اقدام شاخصی که سال گذشته در موکب احمد بن موسی (ع) انجام شد، خدمت بی‌وقفه به زائران بود و برای اولین بار در تاریخ مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، اتوبوس‌های شهرداری شیراز وارد عراق شدند و زوار را به بصره بردند و درصورتی‌که این کار انجام نمی‌شد با مشکلات بسیاری مواجه می‌شدیم.

 سرتیپ هاشم جمالی افزود: با حضور در مرز شلمچه احساس غرور و افتخار داریم و در زمانی که نام حضرت احمد بن موسی و خدمت گذاری بی‌منت و بی‌وقفه مجموعه مدیریت شهری شیراز را در مرز شلمچه می‌بینیم افتخار بسیاری می‌کنیم.

فارس به‌عنوان استان پیشرو حوزه فناوری اربعین معرفی شد

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: استان فارس پیشرو در حوزه فناوری اربعین است و برای اولین بار همایش این حوزه در سطح استان و در محل حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

محمد فرخ‌زاده افزود: فارس سهم عمده و به‌سزایی در کنگره بزرگ اربعین دارد و  چهار ماه است که ستاد اربعین به‌صورت شبانه‌روزی در حال تلاش برای ارائه خدمت و ظرفیت‌هایی است که در مرز لازم است ارائه شود.

به گفته وی، استان فارس 108 موکب دارد که 6 موکب در مرز شلمچه و 102 موکب در عراق به زوار خدمت‌رسانی خواهند داشت.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: قریب به 2 میلیون نفر تا به امروز ثبت‌نام داشته‌اند که 100 هزار نفر از آنها از فارس بوده است.

فرخ‌زاده تأکید کرد: کار شاخص شهرداری شیراز در 10 سال گذشته افتخار بزرگی در مجموعه استان‌هاست و این موضوع موجب شد باهمت جمعی، فارس استان معین باشد.

وی ادامه داد: با تدبیر ارزشمند شورای اسلامی شهر و قرارگاهی که در مجموعه استان تشکیل شد نیرو‌های نظامی، انتظامی و کارگروه‌های هجده‌گانه در این امر در حوزه‌های مختلف بهداشت، ایمنی، حمل‌ونقل، امنیت فعالیت دارند.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس با اشاره به اینکه حوزه حج و زیارت مسئولیت جاماندگان اربعین برعهده‌گرفته است، گفت: بیش از 250 نفر از مبلغین حوزوی در راه‌ها برای ارائه خدمت به زوار حضور دارند. همچنین طی بازدید‌های انجام شده، عراق نیز تحولات بسیار خوبی داشته است که از مرز تا بصره و استان الحمره این تحولات قابل‌مشاهده است.

اقدام بزرگ مدیریت شهری شیراز در ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی (ع)

 رئیس گروه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم گفت: شهرداری شیراز هر سال نسبت به سال گذشته با رفع مشکلات اقدام کرده است و پرچم شیراز و استان فارس در شلمچه که مرکز توجه کشور و حتی کل جهان است همواره با انجام اقدامات برافراشته است.

مسعود زارعی با اشاره به اقدام بزرگی که در مرز شلمچه از سوی مجموعه مدیریت شهری شیراز در ارائه خدمات به زائران می‌شود، افزود: متأسفانه بازتاب این اقدام و خدمات بزرگ در شهر شیراز و حتی در سطح استان بسیار ضعیف است و ضرورت دارد تا یک گروه مستندساز به جهت ساخت یک مستند از این اقدامات و خدمات در شلمچه حضور داشته باشد تا از خدمت‌رسانی همه ارائه‌کنندگان خدمت در مرز شلمچه یک مستند تهیه شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه استقبال که از اعزام کاروان صورت می‌گیرد بهتر است مراسم تجلیل و قدردانی نیز در دستور کار باشد.

قائم‌مقام شهردار شیراز نیز گفت: شهرداری شیراز در کنار اقدامات بزرگ عمرانی و خدماتی و فرهنگی که در سطح شهر انجام می‌دهد، با درایت مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری در چارچوب اقدامات خدماتی نیز بر آن شد تا این خدمات و اقدامات را در خارج از شهر گسترش دهد.

آرش فرج زاده با اشاره به اینکه اهتمام و هدایت شورای اسلامی شهر شیراز و برنامه‌ریزی که در شهرداری شیراز در حوزه فرهنگی صورت گرفت جای قدرانی دارد، افزود: مجموعه وزارت کشور و دولت از خدمات‌رسانی در مرز شلمچه شهرداری شیراز نام می‌برند و نام شیراز و شهرداری شناخته‌شده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از همکاران شهرداری برای حضور در مراسم اربعین حسینی نذر خدمت دارند و بیش از دو هفته است که با دستور شهردار شیراز افراد و خدمت گذاران در مرز مستقر هستند و امروز با ظرفیت 600 نفری کاروان اعزامی حرکت خواهد داشت و در مرز مستقر می‌شوند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری شیراز ادامه داد: از دی‌ماه سال گذشته با اهتمام شورای شهر شیراز عملیات احداث ساخت سوله در مرز آغاز شد و گروه اجرایی و عمرانی با استقرار در این سوله‌ها، نسبت به آماده‌سازی سوله‌ها اقدام داشتند و این در حالی است که روند اجرا بسیار سخت بود، اما بسیاری از همکاران با حضور خود کمک و همکاری بسیار زیادی داشتند.

فرج زاده ابراز امیدواری کرد: با خدمتی که شهرداری شیراز در حوزه اسکان و پذیرایی از زائران، خدمات شهری و ایمنی و حمل‌ونقل دارد زائران رضایت‌مندی لازم را از خدمات داشته باشند.

راهپیمایی عظیم اربعین تمدن‌ساز است

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: امروز مکتب حسینی از مرز‌های جغرافیایی گذشته است و مرز‌های دینی و مذهبی را درنوردیده است. به‌گونه‌ای که در اربعین بسیاری از مسیحیان، زرتشتیان و حتی یهودیان و گروه‌هایی از بودائیان هند در این مراسم شرکت دارند.

محمدرضا هاجری افزود: در این مراسم معنوی و بزرگ پیام این است که امروز راهپیمایی عظیم اربعین مقدمات حضور و ظهور بین‌المللی را برای ما تبیین می‌کند و ما به راهپیمایی اربعین به‌عنوان یک آیین مذهبی صرف مخصوص شیعه نگاه نمی‌کنیم و دید ما این است که این راهپیمایی تمدن ساز است.

وی تصریح کرد: کاری که حضرت زینب (س) کرد موتور حرکت شیعیان را در بصیرت و آگاهی شیعیان روشن کرد. این در حالی است که بسیاری از جامعه شناسان هنوز نتوانسته‌اند خطبه‌های حضرت زینب (س) را تبیین و تفسیر کنند که چگونه می‌شود در زمانی که این حضرت وارد کوفه می‌شود مردم شادی می‌کنند، اما بعد از قرائت خطبه حضرت زینب (س) مردم گریه و شیون می‌کنند.

رئیس گروه فرهنگ، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در سخنان امام (ره) و رهبر معظم انقلاب همواره این موضوع مطرح است که ما هر چه داریم از عاشورا و کربلا داریم و محرم و صفر مکتب و مذهب ما را بیمه کرد.

وی تصریح کرد: پس از چند سال چشم‌انتظاری عملیات احداث موکب احمد بن موسی (ع) در مرز شلمچه پیشرفت مناسب داشته است و با زمینی که در اختیار داشتیم عملیات ساخت شش سوله انجام شد و در سال جاری دو سوله هزار متری که ویژه پذیرایی از زوار است، آماده میزبانی است.

رئیس ستاد اربعین شهرداری شیراز با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری عملیات احداث پروژه به اتمام می‌رسد، ضمن دعوت از تمام مسئولان و همکاران دستگاه‌های متولی این حوزه، خاطرنشان کرد: در موضوع اسکان با احداث این پروژه شهرداری شیراز تحول بزرگی را رقم‌زده است.

خوشبخت اضافه کرد: بنا به دستور شهردار محترم شیراز طی دو ماه گذشته در شهرداری شیراز با ابلاغ وی ستاد اربعین شهرداری شیراز تشکیل شد و این ستاد شامل 10 کمیته همچون سرمایه انسانی، پشتیبانی، بهداشت و ایمنی و کارکنان و معاونین شهرداری و اعضای شورا، مراتب را به‌صورت روزانه رصد می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین توافق و تقسیماتی که در مرز شلمچه انجام شد، شهرداری شیراز در اربعین سال جاری علاوه بر موضوع اسکان زائرین در سه حوزه مهم دیگر مشغول خدمت‌رسانی است و امروز کاروان شهرداری شیراز که شامل 600 نفر است اعزام خواهند شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: در حوزه پسماند نیز سفیران پاکیزگی شهر شیراز به تعداد 223 نفر به همراه تجهیزات کامل به مراسم اربعین اعزام خواهند شد.

خوشبخت در خصوص ارائه خدمات حوزه حمل‌ونقل، افزود: در این حوزه 90 دستگاه اتوبوس اعزام می‌شود و 30 دستگاه اتوبوس بنا به‌ضرورت و دستور ستاد اربعین کشوری حمل‌ونقل زائران را از مرز شلمچه تا بصره همراهی خواهد کرد. همچنین 193 نفر از رانندگان و گروه نظارتی مجموعه اتوبوس‌رانی به مرز شلمچه اعزام خواهند شد.

رئیس ستاد اربعین شهرداری شیراز همچنین در خصوص ارائه خدمات حوزه آتش‌نشانی و ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: در این حوزه 8 دستگاه ماشین‌آلات اطفای امدادی و 21 نفر نیرو در مرز شلمچه مستقر خواهند شد و خدمات‌رسانی 17 و نیم کیلومتری از سه‌راه یادمان تا نقطه صفر مرزی که شامل پایانه مرزی شلمچه است را بر عهده شهرداری شیراز گذاشته‌شده است.

خوشبخت خاطرنشان کرد: امروز بیش از 40 دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین به‌جز ماشین‌آلات حوزه اتوبوس‌رانی را در حوزه‌های مختلف ارائه خدمت خواهند داشت.

وی ابراز امیدواری کرد: در ستاد اربعین سال جاری برنامه‌ریزی‌شده است با کلیدواژه صبر و بردباری، احترام و تکریم زوار و همکاری و هماهنگی که میان تمام مجموعه‌های شهرداری شیراز اتفاق افتاده است مراسم پیاده‌روی بزرگ و تاریخی را به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی هدایت کنیم.

خوشبخت در خصوص ارائه خدمات حوزه حمل‌ونقل، افزود: در این حوزه 90 دستگاه اتوبوس اعزام می‌شود و 30 دستگاه اتوبوس بنا به‌ضرورت و دستور ستاد اربعین کشوری حمل‌ونقل زائران را از مرز شلمچه تا بصره همراهی خواهد کرد. همچنین 193 نفر از رانندگان و گروه نظارتی مجموعه اتوبوس‌رانی به مرز شلمچه اعزام خواهند شد.

رئیس ستاد اربعین شهرداری شیراز همچنین در خصوص ارائه خدمات حوزه آتش‌نشانی و ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: در این حوزه 8 دستگاه ماشین‌آلات اطفای امدادی و 21 نفر نیرو در مرز شلمچه مستقر خواهند شد و خدمات‌رسانی 17 و نیم کیلومتری از سه‌راه یادمان تا نقطه صفر مرزی که شامل پایانه مرزی شلمچه است را بر عهده شهرداری شیراز گذاشته‌شده است.

خوشبخت خاطرنشان کرد: امروز بیش از 40 دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین به‌جز ماشین‌آلات حوزه اتوبوس‌رانی را در حوزه‌های مختلف ارائه خدمت خواهند داشت.

وی ابراز امیدواری کرد: در ستاد اربعین سال جاری برنامه‌ریزی‌شده است با کلیدواژه صبر و بردباری، احترام و تکریم زوار و همکاری و هماهنگی که میان تمام مجموعه‌های شهرداری شیراز اتفاق افتاده است، مراسم پیاده‌روی بزرگ و تاریخی را به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی هدایت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار