در مراسم تکریم خبرنگاران ساوجی مطرح شد؛

رعایت اخلاق و نقد منصفانه از ضروریات حرفه خبرنگاری

در مراسم تکریم خبرنگاران ساوجی بر نقش اثرگذار و جریان ساز خبرنگاران تاکید شد.
کد خبر: ۹۶۱۹۷۶۷
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه؛ محمود مرادی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در آئین تجلیل از اصحاب رسانه شهرستان ساوه که همزمان با ۱۷ مرداد ماه برگزار شد، خبرنگاری را رکن چهارم دموکراسی دانست و گفت: خبرنگاران در ساخت یا تخریب جامعه مؤثر است.
وی افزود: اخلاق در کنار حرفه خبرنگاری باید رعایت شود، بیش از ۳۶۰ خبرنگار در غزه به شهادت رسیده اند،  خبرنگاران مدعی جهان کجا هستند؟
مرادی با تاکید بر سانسور اخبار غزه بیان کرد: در غزه کار به جایی رسیده که نوجوانان لباس خبرنگاری را بر تن می کنند تا مظلومیت غزه را مخابره کنند ولی شبکه های بزرگ خبری در سکوت هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی ادامه داد: یکی از اتفاقات بد در حوزه خبر، خودسانسوری خبرنگار است که برای حفظ منافع خود اخبار را منتشر نمی کند و برعکس بخاطر منافع به بعضی اخبار زرد و حاشیه ای می پردازد.

مهدی الیاسی، فرماندار شهرستان ساوه گفت: یکی از مزایای جمهوری اسلامی همین نشستن منتقدان و مخالفان در کنار هم و شنیدن سخنان یکدیگر است.
وی افزود: پیش از نقد هر مسئول یا مدیری بایستی خود را در جایگاه دیگران دید و محدودیت های آن مسئول را فهمید.
الیاسی بیان کرد: همگی بایستی در چارچوب نظام حرکت کنند چون کسی که مخالف نظام است در اینجا جایی ندارد باید همه دلسوز باشیم و امیدبخشی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: همدیگر را نقد منصفانه کنیم دوقطبی سازی نکنیم و برای رسیدن به هدف مسیر را به غلط طی نکنیم، درهای اتاق فرماندار بر روی خبرنگار بسته نیست و آماده شنیدن هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار