قالیباف:

دفاع مقدس یک مکتب و روش حکمرانی بود

قالیباف: ما باید بدانیم دوران دفاع مقدس یک جنگ نظامی نبود یک روش زندگی بود یک مکتب و یک روش حکمرانی و مدیریت و تصمیم گیری بود؛ مبنای آنجا ایمان، وحدت، ایثار، گذشت، محبت و اعتماد بود؛ آیا این عناصر امروز در تصمیم گیری و زندگی و مدیریت ما جای دارند یا ندارند. 
کد خبر: ۹۶۱۹۷۷۷
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در یادواره ملی سردار سرلشکر شهید «محمد حسن طوسی» جانشین لشکر ویژه عملیاتی ۲۵ کربلا و شهید ملی اطلاعات و عملیات ملقب به نابغه فاو که در برج میلاد تهران برگزار شد، غفلت را یکی از خسارت‌های بزرگ زندگی بشری برشمرد و اظهار داشت: مخصوصاً در جامعه اسلامی و انقلابی، تهدید و خطر جدی برای ما غفلت است. 
 
وی افزود: غافل کسی است که در جلوی چشمش و ذهنش واقعیت‌ها و موضوعات مهم را می‌بیند، اما سرگرم مسائلی است و اصلاً به این موضوعات مهم و سرنوشت ساز توجه نمی‌کند و به موضوعات کوچک و کم‌اهمیت توجه می‌پردازد. 
 
این مسئول ادامه داد: انسان در زندگی خود نیازمند این است که تلنگر و یک یادآوری به خودش بکند که از کجا آمده است و به کجا می‌رود و چه کسانی چه کار‌هایی انجام داده‌اند و در زندگی مادی و معنوی امروز ما چه تاثیری داشته‌اند. 
 
قالیباف اضافه کرد: این جلسات و یاد شهدا و یادواره‌ها که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست، به نظر می‌رسد از این جهت این موضوع اهمیت دارد. 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در فرهنگ قرآنی خودمان از علما و مفسرین یاد گرفتیم که اهل غفلت زندگی سخت و معیشت تنگی در همین دنیا دارند و در آخرت هم به مراتب سخت‌تر از این دنیاست.
 
وی ادامه داد: ازنشانه‌های غافل این است که ما از گذشته پند نگیریم؛ تجربه‌های ناموفق را دوباره تجربه کنیم و از پیروزی‌ها و عزت‌ها و بزرگی‌ها و تجربه‌ها درس نگیریم؛ فرصت‌ها را از دست بدهیم، اینها نشانه‌های یک انسان غافل است. 
 
وی با اشاره به عواملی که باعث این غفلت می‌شود، مظاهر و ظواهر دنیا و روزمرگی‌های دنیا را عامل آن دانست و تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در عوامل ایجاد غفلت، سطحی نگری به دین و مسائل دینی است. 
 
قالیباف تصریح کرد: این جلسات در حقیقت این است که ما را از آرزو‌های دور و دراز باز دارد و درمان این غفلت و ما انسان‌هایی که غافل اگر شدیم چگونه آن را درمان کنیم؛ درمانش یاد خدا و ذکر و یاد قیامت است. 
 
این مسئول اضافه کرد: آیا جلساتی بهتر از این است که برای یاد و نام شهید و کسانی که بی‌هیچ شرطی به هیچ بهانه‌ای جان خود را کف دست گرفتند و در میدان جنگ حضور پیدا کردند که یک نمونه‌اش خانواده شهید طوسی است.

 شهید طوسی از رزمنده‌های باصفا باحال و مخلص بود
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید طوسی از رزمنده‌های باصفا باحال و مخلص بود؛ همه با هم در میدان جنگ بودند امروز سه شهید این خانواده پیش چشمان من و شما هستند و از این خانواده‌ها زیاد هستند و ما باید از اینها عبرت و درس بگیریم و پند آموزی داشته باشیم. 
 
وی بیان کرد: افتخار داشتم در دوران دفاع مقدس از نزدیک همنشین و همرزم این عزیزان بودم و افتخار داشتم دورانی را به عنوان خدمتگزار لشکر ۲۵ کربلا در خدمت عزیزانم در این استان بودم. 
 
این مسئول خاطرنشان کرد: استان مازندران در دوران دفاع مقدس کم نگذاشته؛ هر کجای این کوه‌های سر به فلک کشیده شمال غرب کشور را از قبل از جنگ و ناامنی‌ها بگیرید تا دهانه فاو جایی را پیدا نمی‌کنید که مردم مازندران خون فرزندانشان را نریخته و در آن سرزمین‌های سرد و یخبندان تا اوج گرمای ۵۰ درجه و رطوبت بالای ۹۰ درصدی در فاو اینها حضور نداشته باشند. 
 
قالیباف با بیان اینکه شهدای بزرگ و عزیزی نظیر شهیدان طوسی، بصیر، شیرودی و کشوری از این استان در بخش‌های مختلف تقدیم شدند؛ یکی از افتخارات این استان این است که در هر عرصه‌ای که نگاه کنید این مردم ولایتمدار و شهادت طلب و متدین همینطور که در تاریخ تشیع افتخار آفرین بودند در صحنه علم و جهاد و مجاهدت آن عرصه‌ها انقلاب و پیروزی انقلاب، حوادث جنگل، حوادث دفاع مقدس، کردستان، ترکمنستان و گنبد و در بحث مدافعین حرم حضور پررنگ داشتند. 
 
وی با بیان اینکه وقتی موضوع مدافعین حرم و بحث جبهه مقاومت اتفاق افتاد دیدیم که جوانان این استان هم به خاطر همین فرهنگ جهاد و شهادت و همین تربیت، محکم‌تر از دوران ما در دفاع مقدس ایستادند هم مظلومانه‌تر، هم غریبانه‌تر هم شجاع‌تر در حینی که فضای جامعه فضای دنیا و زندگی بود اینها تصمیم گرفتند و رفتند و جنگیدند. 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از منطقه خان‌طومان گفت: انصافاً اینها شجاعانه جنگیدند و رشادت و عظمت بزرگ و عملیات بزرگی را انجام دادند؛ اینها ظرفیت‌هایی است که افتخار جوانان و مردم مازندران است و دلدادگی و وفاداری مردم را به انقلاب نشان می‌دهد. 
 
وی اظهار داشت: در بحث شهدای امنیت هم این استان نقش ویژه‌ای داشت و شهید آرمان علی‌وردی که در تهران به شهادت رسید از فرزندان مازندران است. 
 
مردم مازندران در مسیر اسلام و تشیع گام برداشتند
 
قالیباف که در جمع مردم مازندران صحبت می‌کرد، بیان کرد: شما مردم مازندران همیشه برای اسلام و انقلاب و تشیع و افتخار ایران عزیز گام برداشتید و در این مسیر حرکت کردید. 
 
وی ادامه داد: شهید طوسی در وصیت نامه‌اش اینگونه نوشته که همه اسلام و همه کفر در مقابل هم قرار گرفته‌اند که به نوعی کلام امام رضوان الله علیه هم همین است که اگر ما در انقلاب شکست خوردیم شکست اسلام است و اگر پیروز شویم اسلام پیروز شده است؛ یعنی با این باور و با همه وجود شجاعانه، آگاهانه و خلاقانه در میدان جنگ در اطلاعات و عملیات اینگونه به شجاعت انجام می‌دهد. 
 
قالیباف با بیان اینکه باید از دفاع مقدس پند بگیریم و باورمان شود، اطمینان قلبی داشته باشیم که خدای دفاع مقدس خدای اقتصاد و خدای فرهنگ هم است؛ فکر نکنیم مشکلات امروز لاینحل هستند اگر احساس کنیم ناموفق هستیم ریشه در عوامل غفلتی دارد که مرتب تکرار می‌کنیم اشتباهاتمان را در تصمیم گیری؛ مبانی که باید رعایت کنیم رعایت نمی‌کنیم؛ تردید نکنیم که ما از فضای فرهنگ و شهادت فاصله گرفتیم. 
 
وی تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس و اقتصاد و پیشرفت و تکنولوژی و فناوری و هوش مصنوعی همه اینها در این زندگی و همه هستی مبنایش این است؛ همه اینها در یک قدرت الهی است؛ بدون اذن الهی برگی از درخت نخواهد افتاد و ما باید در این باور باشیم و این مسیر را دنبال کنیم. 
 
این مسئول با بیان اینکه اگر گفتیم راه قدس از کربلا می‌گذرد دیدیم امروز هم می‌بینیم؛ و سنت الهی همینگونه است؛ خداوند تبارک تعالی تا صف مشرکین و منافقین را از صف مومنین جدا نکند پیروزی خبری نیست. 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سختی است که به دنبالش گشایش و پیروزی می‌آید منتها ما باید مسیر را به درستی پیش برویم و اگر دست از این مسیر برداریم بدون شک جزو غافلین خواهیم بود؛ ارزش و اهمیت این نشست‌ها این است که ما را و باور‌های ما را به سنت‌های الهی محکم کند. 
 
وی اضافه کرد: سنت‌های الهی نه تبدیل می‌شوند و نه تحویل؛ تا دنیا دنیاست آنها ثابت هستند و تغییر نمی‌کنند، ما باید با این باور با درایت و پختگی و حتماً فرزند زمانه خویش باشیم و حرکت کنیم و در این مسیر. 
 
دفاع مقدس یک مکتب و روش حکمرانی بود
 
این مسئول تأکید کرد: ما باید بدانیم دوران دفاع مقدس یک جنگ نظامی نبود یک روش زندگی بود یک مکتب و یک روش حکمرانی و مدیریت و تصمیم گیری بود؛ مبنای آنجا ایمان، وحدت، ایثار، گذشت، محبت و اعتماد بود؛ آیا این عناصر امروز در تصمیم گیری و زندگی و مدیریت ما جای دارند یا ندارند. 
 
وی اظهار داشت: دوران دفاع مقدس دوران تحول و خلاقیت بود؛ و اینها بود که جبهه و جنگ را متحول کرد وامروز دیدید که در مدافعین حرم این است و در شرایط سخت و حوزه اقتصاد و فرهنگ و حوادثی که امروز داریم می‌بینیم همه از این جنس هستند که باید به آن توجه کنیم. 
 
وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس این مردم را موفق کرده است، گفت: امروز هم باید با همین فرهنگ و با همین مسیر دنبال کنیم و پیش برویم تا بتوانیم انجام وظیفه کنیم. 
 
 
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار