خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

روایت بانوان جهادگر نهاوندی؛ از فعالیت در گروه جهادی تا کارآفرینی

همدان- بانوان جهادگر نهاوندی که قصه آنان ورد زبان‌ها شد و با تقدیر مقام عظمی ولایت جانی تازه گرفتند؛ امروز نیز در تولید و کارگاه‌های خرد خانگی فعالیت دارند.
کد خبر: ۹۶۱۹۸۱۳
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵

روایت بانوان جهادگر نهاوندی؛ از فعالیت در گروه جهادی تا کارآفرینی

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، گره خوردن نام نهاوند با جهاد و شهادت برکسی پوشیده نیست، حتی آنجا که رهبر معظم انقلاب از بانوان جهادگر نهاوندی تقدیر می‌کنند، زمانی که در سخنرانی خود از میان نام هزاران شهر بزرگ و کوچک، نام نهاوند بر زبانشان جاری شد و از میان صدها گروه جهادی مردمیِ فعال در عرصه مبارزه با کرونا، از گروه جهادی بانوان نهاوند یاد می‌کنند؛ بانوانی که جهادشان از همان بدو انقلاب و دوران دفاع مقدس با پشتیبانی رزمندگان در پشت جبهه آغاز و نسل به نسل به دخترانشان رسید تا به وقت لزوم، در جبهه جهاد حضور یابند.

این قصه، قصه بانوان جهادگری است که ورد زبان‌ها شدند، دو گروه جهادی شهید سلیمانی و گروه جهادی سلامت کاران امام رضا(ع) از جمله گروه‌های جهادی هستند که با تقدیر مقام عظمی ولایت جانی تازه گرفتند و امروز تولید کارگاه‌های خرد خانگی دارند.

طاهره روستایی مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی یکی از بانوان جهادگر نهاوندی است که با همکاری خواهرش و تیم بسیج جامعه پزشکی در روستاهای محروم نهاوند خدمات رسانی می‌کنند، گفتگویی با این بانوی جهادگر نهاوندی داشتیم.

مؤسس گروه جهادی شهید سلیمانی شهرستان نهاوند در گفتگو با بسیج اظهار کر: تا پیش از کرونا در روستاها با کمک بسیج جامعه پزشکی ویزیت رایگان انجام می‌دادیم و با جمع آوری دارو به پزشکان در کمک رسانی به روستاهای محروم کمک می‌کردیم، با شیوع ویروس کرونا و کمبود ماسک در شهرستان، با کمک دکتر تکلو به تولید و توزیع ماسک پرداختیم.

طاهره روستایی گفت: با مشورتی که با دکتر تکلو داشتیم تصمیم گرفتیم تولیدی ماسک بزنیم.

وی افزود: کار را از خانه پدری و پایگاه شروع کردیم و در خانه پارچه را برش می‌زدیم و بسیجیان پایگاه ماسک‌ها را می‌دوختند، سپس با دستگاه اتوکلاو دکتر تکلو استریل می‌کردیم و بسته‌بندی‌های ماسک را در اختیار مردم قرار می‌دادیم.

مؤسس گروه جهادی شهید سلیمانی شهرستان نهاوند تصریح کرد: پیش از این با کمک خواهرم و بسیج جامعه پزشکی در روستاهای محروم ویزیت رایگان ارائه می‌دادیم و بسته های معیشتی در اختیار خانواده های بی بضاعت می گذاشتیم.

وی گفت: پس از اینکه رهبر انقلاب بانوان نهاوندی را مورد تقدیر قرار دادند، شوق و ذوق بانوان برای کمک رسانی چند برابر شد.

روستایی افزود: با وجود اینکه پیش از کرونا توزیع بسته‌های معیشتی را در کنار ویزیت رایگان داشتیم اما مکانی را اجاره کردیم و به کمک بسیجیان و خیرین بسته های معیشتی را تهیه و در بین خانواده های بی بضاعت توزیع می‌کردیم .

روایت بانوان جهادگر نهاوندی؛ از فعالیت در گروه جهادی تا کارآفرینی

وی اظهار کرد: پس از کرونا تصمیم گرفتیم که کارگاه خیاطیمان را افزایش دهیم و به نوعی ماهیگیری را به بانوان بدسرپرست و بی بضاعت علاقه مند به خیاطی آموزش دهیم .

مؤسس گروه جهادی شهید سلیمانی شهرستان نهاوند افزود: امروز کارگاه‌های خرد و کوچک خانگی خیاطی را در کنار کارگاه بزرگ و آموزشی خیاطی در آستان مقدس شاهزاده محمد و علی(ع) داریم .

وی تصریح کرد: سپاه ناحیه نهاوند اولین قدم را برای ما برداشت و دوخت لباس‌های بسیجیان و گردان‌ها را به ما سپرد اما در حال حاضر از کارگاه‌های بزرگ پارچه تحویل می‌گیریم و لباس تحویل می‌دهیم .

روستایی گفت: امسال به برکت کارگاه‌های خرد خانگی و کارگاه آموزشی و تولیدی که داریم آغاز کار دوخت چادرهای عربی اصیل را زده‌ایم و در بحث عفاف و حجاب ورود پیدا کرده‌ایم و چادر را با قیمت مناسب در اختیار بانوان قرار می‌دهیم.

خبرنگار: سمیه شفایی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار