خبرهای داغ:
رئیس اتاق بازرگانی قزوین؛

رهاورد نمایشگاه تخصصی اتاق قزوین در اربیل عراق با ۴۲ غرفه، زمینه توسعه صادرات است.

عبدیان گفت: در نمایشگاه تخصصی که اتاق بازرگانی قزوین در اربیل عراق برگزار کرد، ۴۲ غرفه برپا کردیم و تشکل ها و انجمن ها و شرکت شهرک های صنعتی نیز توانمندی خود را عرضه کردند که دستاوردهای بسیار خوبی به همراه داشت.
کد خبر: ۹۶۱۹۸۵۰
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷

قزوین_ به گزارش بسیج، عصر روز پنجشنبه نشست خبری رئیس اتاق بازرگانی با حضور اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد.

مهدی عبدیان رئیس اتاق بازرگانی قزوین در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار بیان: رسانه با توجه به جریان سازی در عرصه های مختلف از جایگاه ویژه ای برای ما برخوردار است و امروز فرصتی برای تقدیر از رسانه های فعال استان است.

وی با اشاره به سفر اخیر مسوولان اتاق قزوین به استان اربیل عراق گفت: اطلاعات بازار و نمایشگاه اربیل عراق، طی یکسال اخیر توسط کارشناسان اتاق جمع آوری شد و استقرار این نمایشگاه در اربیل عراق مورد نظر جمع واقع شد.

عبدیان با اشاره به صادرات ۵۵ درصدی محصولات استان به عراق بوده و ۷۰ تا ۷۵ درصد این محصولات از طریق اقلیم کردستان به عراق صادر شده اظهار کرد: در کنار تمام خصوصیات ویژه اربیل، این منطقه دارای تجار خوشنامی بوده و از امنیت بالایی برخوردار است لذا استان اربیل یکی از اولویت های ما در برگزاری نمایشگاه بود.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین ضمن تقدیر از تلاش و همکاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین با اتاق قزوین در برگزاری نمایشگاه اتاق قزوین در اربیل عراق عنوان کرد: طی تلاش دوماهه ما برخی ادارات اقدامی در راستای کمک به اتاق قزوین نکردند. اما مطمئنا توانمندی اتاق و همراهی رئیس گمرک ایران موجب برپایی این نمایشگاه با بهترین کیفیت در استان اربیل عراق شد.

وی هم افزایی استان را یکی از مسیرهای تحقق چشم انداز صادرات یک میلیارد دلاری استان عنوان کرد و افزود: بی شک همکاری و همراهی بخش دولتی می توانست کمک زیادی در برپایی نمایشگاه باشد.

عبدیان با اشاره به خروجی و دستاورد نمایشگاه تصریح کرد: در هفته های آینده یک هیئت بلند پایه اقتصادی از ۴۰ شرکت بزرگ اقلیم کردستان وارد ایران می شود که رئیس اتحادیه صادرکنندگان اربیل هم در این سفر حضور دارد و بی شک این سفر اتفاقات خوبی را در صادرات استان رقم خواهد زد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین اضافه کرد: در این نمایشگاه تخصصی۴۲ غرفه برپا کردیم و تشکل ها و انجمن ها و شرکت شهرک های صنعتی هم حضور داشتند و توانمندی خود را عرضه کردند.

عبدیان، ارائه خدمات فنی و مهندسی، ساخت ۷۰۰ ویلا و سردخانه، فروش تانکر سوخت رسانی و کانتینر تریلر را از دیگر محصولاتی عنوان کرد که می توان به اربیل صادر کرد و مذاکرات اولیه در این زمینه انجام شده است.

عبدیان با اعلام آمادگی جهت برپایی نمایشگاه در دیگر کشورهای منطقه عنوان کرد: صادرات سال گذشته ایران به کشور عراق ۹ میلیارد دلار بود و این در حالی است که می توانیم سهم بیشتری را به استان قزوین اختصاص دهیم.

عبدیان در پایان گفت: موفقیت سال های اخیر اتاق بازرگانی قزوین مدیون یک تیم همراه، پای کار، توانمند و متخصص و برای بهبود این موفقیت ها، معتقد به خرد جمعی هستیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار