خبرهای داغ:

ششمین جشنواره استانی موسیقی و سرود «آوای عشق» در تبریز برگزار می شود

تبریز- دبیر ششمین جشنواره استانی موسیقی وسرود «آوای عشق» آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: این جشنواره در مرحله استانی به همت سازمان بسیج هنرمندان سپاه عاشورا برگزار می شود.
کد خبر: ۹۶۱۹۹۷۴
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۹

غلامرضا میرزا زاده در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: آثار پس از دریافت و داوری در سطح استان برگزار و آثار منتخب آن با شناسنامه کامل تا اول آذر 1403 به دبیرخانه جشنواره کشوری ارسال می شود.

وی حضور گسترده و جذب حداکثری استعدادهای جوان،  شناسایی، ساماندهی و حمایت از استعدادهای خلاقِ آواز جمعی (آکاپلّا، سرود، همسرایی و ... )، ایجاد امکان حضور استعدادها (فردی و جمعی) در مجامع، برنامه­ها، جشنواره­ها، مراسم و .... و همفکری برای گسترش و تحکیم حرکت­های هنرمندانه از طریق سرود در منطقه و جهان را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

میرزا زاده آکاپلا (Acapella- اجرای زنده، بدون ساز و هرگونه آهنگ ضبط شده.)، سرود و کُر  (Choir ) همسرایی یک یا چند صدایی با همراهی آهنگ ضبط شده و تک آهنگ (با کلام) در گونه­های: دستگاهی، نواحی، مُدال، تلفیقی و ... به همراه آهنگ ضبط شده را از بخش­های جشنواره برشمرد.

ششمین جشنواره  استانی موسیقی و سرود «آوای عشق» در تبریز برگزار می شود

وی تأکید کرد: جشنواره در بخش های آکاپلا، سرود و کر بر آواز جمعی و بدون تکخوان است. در بین آثار، اولویت با گروه هایی است که به صورت آکاپلّا اجرا داشته باشند.

میرزازاده اضافه کرد: آثار ارسالی باید دارای شناسنامه(شاعر، آهنگساز، تنظیم کننده، نوازندگان، همسرایان و ...) باشد و هر گونه ادعای حقوقی و پاسخگویی بر عهده ارسال کننده اثر می­باشد. بدیهی است جایزه­ جشنواره به صاحب اثر که همان ارسال کننده اثر به جشنواره­ استانی می­باشد تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: در بخش موسیقی پاپ ایرانی آثاری پذیرفته خواهند شد که دارای هویت ایرانی-اسلامی باشند و دبیرخانه جشنواره­ استانی می­تواند از هر بخش: آکاپلّا، سرود و تک­آهنگ­ها، یک گروه یا یک اثر را به عنوان منتخب و در جمع 3 گروه به دبیرخانه­ کشوری معرفی کند.

میرزا زاده مدت زمان هر اثر بین 2 تا 5 دقیقه اعلام و اظهار کرد: آثار ارسالی به صورت تصویری، تا حجم 100 مگابایت، از اجرای زنده و بدون دستکاری ماشینی (نرم افزاری – سخت افزاری) باشد. بدیهی است صدای واقعی و زنده مورد داوری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه همه رده­های سنی می­توانند در جشنواره شرکت کنند، گفت: گروه های سرود و آکاپلّا با تعداد 5 تا 10 نفر با / بدون تفکیک جنسیتی می­توانند شرکت کنند.

میرزا زاده همچنین خبر داد: هیئت انتخاب، می تواند یک گروه و یک اثر را به عنوان برگزیده و شاخص از بین تمام گروهها و آثار شرکت کننده هم معرفی و کمک هزینه­ی رفت و آمد گروه های برگزیده فراخوانده شده به جشنواره­ کشوری در نظر گرفته شده است.

دبیر ششمین جشنواره  استانی موسیقی وسرود «آوای عشق» موضوع فلسطین، شهدا، شعار سال : جهش تولید با مشارکت مردم، بسیج و آزاد از محورهای موضوعی جشنواره نام برد.

میرزا زاده زمان برگزاری  جشنواره­ استانی را 30 آبان 1403  و جوایز آثار اول تا سوم در سه گونه­ آکاپلا، سرود و تک آهنگ به ترتیب ویژه تا اول را 600 میلیون ریال، 500 میلیون ریال، 400 میلیون ریال و 300 میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: جوایز خواننده تک اهنگ نیز برای نفر اول تا سوم به ترتیب 500 میلیون ریال، 400 میلیون ریال و 300 میلیون ریال خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار