خبرهای داغ:

اعلان فراخوان و رونمایی از پوستر ششمین جشنواره سرود بسیج هنرمندان کشور (آوای عشق)

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس آغاز به کار دبیرخانه ششمین جشنواره موسیقی و سرود بسیج هنرمندان کشور با عنوان آوای عشق را اعلام کرد.
کد خبر: ۹۶۲۰۰۱۲
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، دکتر سید مصطفی موسوی مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس از آغاز به کار دبیرخانه ششمین جشنواره موسیقی و سرود بسیج هنرمندان کشور با عنوان آوای عشق خبر داد و اظهار داشت: آئین رونمایی از پوستر جشنواره که با دبیر کلی استاد رضا مهدوی رئیس انجمن موسیقی بسیج هنرمندان کشور برگزار خواهد شد، همزمان با نشست فصلی روسای کانونها و مسئولان انجمن های بسیج هنرمندان فارس و با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد.

مسئول بسیج هنرمندان فارس همچنین ضمن معرفی وحید رئیسی مسئول انجمن موسیقی و سرود بسیج هنرمندان فارس بعنوان دبیر استانی این جشنواره، به انتشار همزمان فراخوان جشنواره اشاره کرد و از همه ی هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی و سرود خواست با اهتمام ویژه ای در این جشنواره شرکت کنند.

وحید رئیسی دبیر استانی جشنواره موسیقی و سرود آوای عشق نیز حضور گسترده و جذب حداکثری استعدادهای جوان و همچنین شناسایی، ساماندهی و حمایت از استعدادهای خلاق را با تمرکز بر همفکری برای گسترش و تحکیم سرود بعنوان یک حرکت هنرمندانه اجتماعی را از اهداف اصلی و مهم این جشنواره برشمرد.

به گفته وی، محورهای برگزاری جشنواره موسیقی و سرود آوای عشق را در سه بخش:   آکاپلا  (Acapella)- اجرای زنده، بدون ساز و هرگونه آهنگ ضبط شده،  سرود و کُر (Choir )- همسرایی یک یا چند صدایی با همراهی آهنگ ضبط شده و  تک آهنگ (با کلام)- در گونه­های: دستگاهی، نواحی، مُدال، تلفیقی و ... به همراه آهنگ ضبط شده اعلام کرد.

رئیسی، نکات مهم و قابل توجه شرکت کنندگان در جشنواره سرود آوای عشق را به شرح زیر اعلام کرد:    تأکید جشنواره در بخش های آکاپلا، سرود و کر بر آواز جمعی و بدون تکخوان است. در بین آثار، اولویت با گروههایی است که به صورت آکاپلّا اجرا داشته باشند؛   آثار ارسالی دارای شناسنامه باشند: شاعر، آهنگساز، تنظیم کننده، نوازندگان، همسرایان؛ هر گونه ادعای حقوقی و پاسخگویی بر عهده ارسال کننده اثر می­ باشد. بدیهی است جایزه­ی جشنواره به صاحب اثر که همان ارسال کننده اثر به جشنواره­ی استانی می­باشد تعلق خواهد گرفت؛ در بخش موسیقی پاپ ایرانی آثاری پذیرفته خواهند شد که دارای هویت ایرانی-اسلامی باشند؛   دبیرخانه جشنواره­ی استانی ضمن تقدیر از گروههای اول تا سوم استان از هر بخش: آکاپلّا، سرود و تک­آهنگ­ها، یک گروه را به عنوان منتخب و در جمع 3 گروه به دبیرخانه­ی کشوری معرفی نمایند؛ مدت زمان هر اثر بین 2 تا 5 دقیقه باشد و  آثار ارسالی باید با تکمیل فرمهای مربوط به مشخصات اعضا و آثار،  به صورت تصویری mp4 480p، تا حجم کمتر از 100 مگابایت، از اجرای زنده و بدون اعمال هرگونه افکت و ویرایش های نرم افزاری و سخت افزاری باشد. بدیهی است صدای واقعی و زنده مورد داوری قرار خواهد گرفت؛  تمام رده­های سنی می­توانند در جشنواره شرکت کنند و گروههای سرود و آکاپلّا با تعداد 5 تا 10 نفر با / بدون تفکیک جنسیتی می­توانند شرکت کنند؛ و  هیئت انتخاب، می تواند یک گروه و یک اثر را به عنوان برگزیده و شاخص از بین تمام گروهها و آثار شرکت کننده بصورت مجزا معرفی نماید.

وی گفت: کمک هزینه­ رفت و آمد گروههای برگزیده فراخوانده شده به جشنواره­ کشوری در نظر گرفته شده است.

 دبیر استانی این جشنواره، محورهای جشنواره را فلسطین، شهدا، شعار سال(جهش تولید با مشارکت مردم)، بسیج، و محور آزاد اعلام کرد و ادامه داد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه استانی در پیام رسان ایتا یا بله (۰۹۰۲۱۳۹۲۸۷۸) تا قبل از چهارم آبانماه 1403 است و جشنواره کشوری: 20 الی 30 آذر 1403 برگزار خواهد شد.

رئیسی تصریح کرد: در مرحله استانی نیز، جوایز و لوح جشنواره به آثار اول تا سوم هر گونه تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/

به گفته دبیر ششمین جشنواره سرود آوای عشق در فارس، علاقه مندان شرکت در جشنواره می‌توانند برای ارتباط با دبیرخانه و ارسال آثار و همچنین کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۰۲۱۳۹۲۸۷۸ تماس حاصل نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار