به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار؛

خبرنگاران پرچم‌داران حقیقت و سربازان خط مقدم جهاد تبیین/ خبرنگاران بیرق امید و آگاهی را برافراشته‌اند

تعدادی از فرماندهان و مسئولین سپاه حضرت روح‌الله با صدور پیامی از زحمات خبرنگاران شهرستانی و استانی تقدیر کردند تا بدین واسطه قدردان زحمات خبرنگاران باشند.
کد خبر: ۹۶۲۰۰۱۹
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ۱۷ مرداد، سالروز شهادت شهید صارمی، مسؤول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف افغانستان توسط عوامل گروه طالبان در تقویم کشورمان به نام روز خبرنگار ثبت شده است.
حرفه‌ای که تا عاشقش نباشی نمی‌توانی پای در وادی آن بگذاری. اگر بخواهی رسالت آگاهی‌بخشی و روشنگری جامعه را بر عهده داشته باشی بایستی صادقانه و امانتدارانه قلم‌فرسایی داشته باشی.
خبرنگاری حرفه‌ای سخت، از آن جهت که پشت انبوه اخبار و گزارش‌هایی که هر روز تولید می‌کند از چشم‌ها پنهان است، افرادی که از رویدادهای کوچک و بزرگ، از رنج‌ها و چالش‌ها، از تیرگی‌ها و روشنایی‌های ایام می‌نویسند.
گمنام خبرنگارانی که حتی در روزی که به نام‌شان در تقویم ثبت شده باز هم گمنام هستند؛ سختی‌های کار خبرنگاران موضوعی آشکار است آنان تلاش می‌کنند در کنار همه مشکلاتی که در زندگی حرفه‌ای و شخصی خویش دارند، سرعت عمل، حضور ذهن و دقت‌شان در جمع آوری و تنظیم اخبار و گزارش‌ها خدشه دار نشود.
اما در تقویم به این روز که می‌رسیم مدیران و مسئولان دست‌کم با صدور پیام تلاش می‌کنند تا از این قشر نخبگانی جامعه به پاس تلاش‌های یک ساله قدردانی نمایند.
در این راستا تعدادی از فرماندهان و مسئولین سپاه حضرت روح‌الله با صدور پیامی از زحمات خبرنگاران شهرستانی و استانی تقدیر کردند تا بدین واسطه قدردان زحمات خبرنگاران باشند.

رسالت پاسداری از ارزش‌های والای جامعه انسانی بر دوش اصحاب رسانه

فرمانده سپاه حضرت روح‌الله استان مرکزی و مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت روح‌الله با صدور پیامی ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به تلاشگران و مجاهدان عرصه اطلاع‌رسانی و روشنگری تبریک گفتند.
سردار سرتیپ دوم پاسدار مرتضی عمومهدی فرمانده سپاه حضرت روح‌الله استان مرکزی و حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت روح‌الله استان مرکزی با صدور پیامی ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به تلاشگران و مجاهدان عرصه اطلاع‌رسانی و روشنگری تبریک گفتند.
در این پیام آورده‌اند: هفدهم مرداد که به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی، روز خبرنگار نامگذاری شده، فرصت مغتنمی است برای قدردانی از زحمات ارزشمند خبرنگاران به ویژه سفیران عرصه خبر در استان مرکزی که همواره در اشاعه اخبار و کمک به گسترش فرهنگ و آگاهی جامعه در کنار مسئولین بوده‌اند.
فرمانده سپاه حضرت روح‌الله استان مرکزی و مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت روح‌الله اضافه کرده‌اند: رسالت پاسداری از ارزش‌های والای جامعه انسانی، وظیفه‌ای خطیر و بنیادین است که در روزگار کنونی، به دوش اهل قلم و خبرنگاران سپرده شده است.
سردار عمومهدی و حجت‌الاسلام عبدی در ادامه این پیام با تاکید بر نقش خبرنگاران در تنویر افکار عمومی آورده‌اند: در روزگاری که بدخواهان و دشمنان نظام اسلامی برای زیر سوال بردن دستاوردهای انقلاب از هیچ کوششی فروگذار نکرده اند، اصحاب رسانه به عنوان میدان داران جهاد تبیین به مجاهدت در راه بیان حقایق می پردازند؛ آنان وجدان بیدار جامعه‌اند که در کمال صدق و نصح، واقعیات و رویدادها را آن چنان که هست به تصویر می‌کشند تا چراغ پیشرفت و تعالی را فراراه آیندگان برافروزند.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: خبرنگاری بیشتر از آنکه یک شغل باشد عشق است و فعالان این عرصه در راه خدمت به مردم و در راستای اعتلای جامعه اسلامی، برای بازنمایی حقایق شب و روز نمی‌شناسند.
در پایان این پیام آمده است: ضمن خداقوت به همه اهالی رسانه و تلاشگران عرصه آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی، امیدواریم رسانه‌های ما ذیل مفاهیم درخشانی همچون؛ روشنگری، تبیین‌گری و مطالبه‌گری صادقانه، در راستای ساختن ایرانی قوی و آباد، در حرکتی مستدام  و متعالی باشند.

خبرنگاران پرچم‌داران حقیقت و سربازان خط مقدم جهاد تبیین/ خبرنگاران بیرق امید و آگاهی را برافراشته‌اند

خبرنگاران؛ مجاهدان اصلی نبرد با جنگ شناختی هستند

معاونت روابط عمومی سپاه حضرت روح‌الله استان مرکزی در پیامی فرا رسیدن 17 مرداد روز خبرنگار را به تمامی فعالان عرصه خبر، رسانه و اطلاع‌رسانی استان تبریک گفت.

متن کامل پیام سرهنگ پاسدار احمد شهرجردی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ

خبرنگاران و اصحاب رسانه همواره به عنوان سربازان خط مقدم عرصه مطالبه‌گری، اطلاع‌رسانی و روشنگری همواره یاوری ارزشمند در مسیر پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هستند.
در عصری که جنگ رسانه‌ها و نبرد روایت‌ها در دنیا حاکم است، نقش اصحاب رسانه در تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقابله با جنگ شناختی دشمن بی‌بدیل و ستودنی است.
خبرنگاران استانی مرکزی همواره پا به پای همسنگران خود در این جبهه، در مقاطع مختلف یار و همراه مردم و مسئولان بوده‌اند، و با رعایت اخلاق حرفه‌ای و با شجاعت در جهت بیان مطالبات مردمی، نقد سازنده، بیان دستاوردها و تلاش‌های شبانه‌روزی دلسوزان انقلاب قلم‌فرسایی می‌کنند و با وجود چنین انسان‌های آگاه و متعهدی همواره شاهد خلق و ثبت لحظات زیبایی در رخدادهای مختلف بوده‌ایم.
اینجانب ضمن ادای احترام به ارواح طیبه همه شهدای خبرنگار و در رأس آنان شهید محمود صارمی، روز خبرنگار را به جامعه خبری استان تبریک عرض نموده؛ از اهتمام ویژه اصحاب رسانه در انعکاس اخبار و اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها، ‌تشکر و قدردانی می‌کنم.


خبرنگاران پرچم‌داران حقیقت و سربازان خط مقدم جهاد تبیین

سرهنگ پاسدار حمید رسولی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان زرندیه با صدور پیامی روز خبرنگار را به فعالین این عرصه تبریک گفت.

بی‌شک خبرنگاران پرچم‌داران حقیقت، سربازان خط مقدم جهاد تبیین و مرزبانان حریم اخلاق، ارزش‌ها و آرمان‌های ملت هستند که در حفظ ارکان نظام و مرزهای فرهنگی کشور نقش کم نظیری بر عهده دارند.
بدینوسیله به پاس بزرگداشت شهادت مظلومانه شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار، از درگاه خداوند متعال برای همه خبرنگاران، این صاحبان اندیشه و قلم، و مجاهدان و تلاشگران عرصه آگاهی بخشی و خبر، سعادت و توفیق روزافزون را خواستارم.
خبرنگاران پرچم‌داران حقیقت و سربازان خط مقدم جهاد تبیین/ خبرنگاران بیرق امید و آگاهی را برافراشته‌اند

خبرنگاران روشنگران مسیر دانایی، فضیلت و آگاهی‌بخشی

سرهنگ پاسدار علیرضا مهدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار با صدور پیامی این روز را به اصحاب رسانه استان به ویژه خبرنگاران ساوجی تبریک گفت که متن این پیام به شرح ذیل است:
اینجانب همت والای یکایک فعالان رسانه کشور، به ویژه خبرنگاران، که به اقتضای وظایف حرفه‌ای خود، هنرمندانه به انعکاس راستین کارکردها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف به افکار عمومی جهانیان مبادرت ورزیده‌اند، را مورد تقدیر و ستایش قرار داده و بخش اعظم محبوبیت این نهاد انقلابی نزد مردم ایران و منطقه را مرهون مجاهدت‌های این عزیزان می‌دانم.
خبرنگاران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به خصوص در ۸ سال دفاع مقدس رسانه تاثیرگذار بودند. آنان در کنار رزمندگان با نشر و پردازش سریع و دقیق، هم دوش با سایر نهادهای نظام در حفظ و نگهداری دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی تلاش کردند. 
امروز هم جبهه مقاومت اسلامی نیازمند خبرنگارانی انقلابی و بصیر همچون شهید صارمی است که با بصیرت در خط مقدم مبارزه با آمریکا، استکبار جهانی و رژیم منحوس کودک‌کش صهیونیسم به ایفای نقش روشنگری خود بپردازند و همچنین بزرگترین جهاد، تبیین و روشنگری است و در این جهاد، خبرنگاران، طلایه‌دارانی هستند که با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر خود، وظیفه‌ای بزرگ را بر عهده دارند. 
ناحیه مقاومت بسیج ساوه ضمن گرامیداشت هفدهم مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار از خداوند منان سلامتی، سرافرازی و توفیق روز افزون اصحاب رسانه شهرستان را در سایه کرامات حضرت ولی عصر(عج) خواستاریم.
خبرنگاران پرچم‌داران حقیقت و سربازان خط مقدم جهاد تبیین/ خبرنگاران بیرق امید و آگاهی را برافراشته‌اند


خبرنگاران بیرق امید و آگاهی را برافراشته‌اند

پیام تبریک سرهنگ پاسدار داود برات فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فراهان به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار نیز به شرح ذیل است:

ن و القلم و ما یسطرون

خبرنگاران لحظات نابود شدنی و زوال یافتنی را تثبیت و ابدی می کنند. "حضرت امام خامنه ای مدظله العالی"

بی‌تردید روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبهاست برای پاسداشت کسانی که حرمت قلم و آگاهی را پاس می‌دارند و با شیره جان خویش جز در مسیر حق و عدالت قلم فرسایی نمی‌کنند. آنان به راستی تجسم امانت، تعهد، مسئولیت، دلسوزی و امنیت جامعه‌اند و با تحمل سختی‌های فراوان همچون دیده‌بانانی امین در عرصه‌های مختلف بیرق امید را برافراشته نگه می‌دارند.
اینجانب ضمن گرامیداشت روز هفدهم مرداد ماه؛ سالروز شهادت بزرگ مرد عرصه خبر شهید "محمود صارمی"، از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و بی‌شائبه تمامی خبرنگاران دلسوز که با وجدان بیدار و آمیخته با عشق به بیان حقیقت می‌پردازند و با اطلاع‌رسانی صحیح، صریح، مستدل، شفاف، یاری گر مردم هستند، قدردانی نموده، امید آن دارم که در ظل توجهات حضرت ولیعصر(عج) و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همچون گذشته در ایفای رسالت سترگ آگاهی دادن، امیدآفرینی و امنیت بخشی به مردم فردی کوشا و پرتلاش باشید.
خبرنگاران پرچم‌داران حقیقت و سربازان خط مقدم جهاد تبیین/ خبرنگاران بیرق امید و آگاهی را برافراشته‌اند

خبر رسانی و آگاهی‌بخشی از رسالت‌های بزرگ کار خبرنگاری است

متن پیام سرهنگ پاسدار صابر حیدری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان به مناسبت روز خبرنگار به شرح ذیل است: 
عملکرد خوب یک خبرنگار در عرصه اطلاع‌رسانی، پیشرفت، عمران و آبادانی و ارتقای سطح فکری جامعه را به همراه دارد و اگر خبرنگاران بتوانند افکار عمومی جامعه را تحت تأثیر فعالیت‌های سازنده خود قرار دهند، بدون تردید اقشار مختلف مردم تمایل بیشتری برای آشنایی با این حرفه شیرین و سخت خواهند داشت.
توسعه فرهنگی بدون خبر و اطلاع رسانی تحقق یافتنی نخواهد بود؛ زیرا خبر است که می‌تواند یک جامعه را در ابعاد مختلف پویا و زنده نگه دارد؛ خبر رسانی و آگاهی‌بخشی از رسالت‌های بزرگ کار خبرنگاری است و موجب بالا رفتن درک جامعه از مسایل مختلف می‌شود. بدون تردید جامعه‌ای که خبر و آگاهی در آن جایگاهی نداشته باشد، نمی‌تواند درک مناسبی از واقعیت‌ها و مسایل موجود داشته باشد.
خبررسانی و اطلاع رسانی موجب می‌شود تا تحولات فرهنگی و اجتماعی در بخش‌های مختلف در یک جامعه رقم بخورد و اگر این امر نادیده گرفته شود جامعه در ابعاد مختلف فرهنگی به بن بست خواهد رسید. رشد فکری مردم یک جامعه از طریق آگاهی بخشی و خبر رسانی امکان پذیر است که این امر وجود کار خبرنگاری را در ترویج و توسعه فرهنگی ضروری نشان می‌دهد. مردم آگاه در جامعه به واسطه هوش و استعدادی که دارند بهتر می‌توانند از داشته‌های خود در راه  توسعه و اعتلای فرهنگی بهره ببرند.
اینجانب ضمن ادای احترام به ارواح طیبه همه شهدای خبرنگار و در رأس آنان شهید محمود صارمی، روز خبرنگار را به فعالین عرصه خبر تبریک عرض نموده؛ از اهتمام ویژه اصحاب رسانه در انعکاس اخبار و اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها، ‌تشکر و قدردانی می‌کنم.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار